Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-24@12:33:10 GMT

گفت‌وگو، تن دادن به شرایط رقیب نیست

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۲۷۴



آرایش جنگی و آماده‌باش نظامی در ایران و منطقه پس از انهدام پهپاد امریکایی درحریم هوایی ایران شرایط تازه‌ای را رقم زده است. دونالد ترامپ می‌گوید پس از فرمان حمله به سه نقطه در ایران به دلیل تلفات انسانی احتمالی ۱۵۰ نفره درمراکز ایران این تصمیم را لغو و این میزان تلفات با سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین را در تناسب ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دلیل یا هر دلیل دیگری که مانع از عملیات اجرای آتش بر مراکز ایرانی شده باشد، دارای اهمیت است ولی این به معنای پایداری ماندن این شرایط هم نیست.

احتمالا محاسبات نظامی و تاکتیکی دیگری دراین تصمیم ترامپ نقش برجسته‌تر داشته است و شاید برای آمادگی بیشتر و توازن قوای دقیق‌تر و کاهش تلفات نیروهای امریکایی این اقدام انجام شده باشد‌.

ولی هر چه شده و به هردلیل که این تصمیم گرفته شده باشد، فرصت تازه‌ای برای ایران فراهم می‌کند که با استفاده از امکانات و توانایی‌ها به جستجوی راهی تازه برای برون‌رفت از شرایط نه جنگ ونه گفت‌وگو اندیشیده وفرصتی مناسبی را پدید آورد‌. تبدیل تهدید به فرصت نیز نشانه‌ای از توانمندی خواهد بود‌. ابزار دفاع پیشرفته و توانایی‌های نظامی با توان گفت‌وگو ومذاکره پیوندی تنگاتنگ خواهد داشت و ایران می‌تواند از توان دفاعی و قدرت نیروهای انسانی در منطقه به عنوان برگ برنده در گفت‌وگوها بهره لازم را ببرد‌. حتی در شرایط جنگ هم داشتن خط ارتباط اضطراری مفید و ابزاری کارآمد و شناخته شده است و به هر دلیل نباید همه راه‌های ارتباطی را از میان برداشت.

گفت‌وگو همیشه و در همه حال بهتر از ستیز و نبرد است‌ و پایان هر ستیزی نیز گفت‌وگو رقم خواهد خورد‌. این بارهم گروه تندرو در کاخ سفید در برابر نظامیان آگاه امریکایی از شرایط منطقه و دشواری‌های ورود به جنگی تازه و قدرت اثرگذاری دفاعی ایران در وزارت دفاع و منطقه دچار شکست شدند، ولی برای جبران این شکست دست به هر اقدام دیگری نیز خواهند زد‌. هم‌پیمانان منطقه‌ای امریکا نیز دست از تلاش و تحریک برنخواهند داشت‌. هم امارات متحده عربی و هم عربستان و اسرائیل دراین میانه آتش بیار معرکه‌ای خواهند بود که خود نیز جان به سلامت از آن به در نخواهند برد‌. آنها با ساده‌اندیشی به ویرانی ایران می‌اندیشند‌. حمله نظامی به ایران از سوی هیچ کس و هیچ گروه میهن‌دوست ایرانی مورد استقبال قرار نخواهد گرفت و برای حمله‌کننده اعتبار خلق نخواهد کرد.

ولی گفت‌وگو حتی با ترامپ از سوی بسیاری از کنشگران و سیاستمداران و دوستداران ایران به عنوان فرصتی که شاید به سرعت از دست برود مورد تاکید است.

معنای گفت‌وگو تن دادن و پذیرش شرایط طرف مقابل نیست؛ بلکه بیان خواسته‌ها و دیدگاه‌ها به صورت روشن و تلاش برای رسیدن برخی نقاط مشترک است‌. ایران وامریکا در مقوله برخورد با طالبان در افغانستان و داعش درعراق و سوریه به نقاط مشترک مهمی دست پیدا کرده بودند که همین نقاط مشترک مبنای همکاری‌های اعلام شده و نشده شد و به‌گونه‌ای تامین کننده منافع ملی هر دو کشور هم بود. برخوردهای خردورزانه مبنی بردرک درست تحولات و یافته‌های میدانی و پرهیز از اسیر شدن در دام شعارزدگی و هیجان‌آفرینی مهم‌ترین مقوله‌ای است که دستاوردهای مهمی خواهد داشت.

تلاش برای پیشگیری از جنگ و برخورد نظامی و فرستادن نشانه‌هایی مبنی بر تلاش برای آماده شدن به مرحله گفت‌وگو و فرستادن پیام‌های روشن به برخی مقام‌های اثرگذار در مجلس سنا ونمایندگان وگروه‌های فکری امریکا و ارتباط سازمان‌دهی شده با افکار همگانی امریکا از طریق رسانه‌های فعال در جریان محافظه‌کار و لیبرال و فعال‌کردن لابی‌های ایرانی با توجه به مقررات لابی‌گری در امریکا بخشی از اقداماتی است که می‌تواند نقشی اثربخش درکاهش تنش‌ها و پیشگیری از برخوردهای ویرانگری که احتمال آن هم کم نیست، منجر شود. اگر از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نشود، فرصت بازیابی این موقعیت‌ها را نخواهیم داشت. تهور و شجاعت بایستی با خردورزی و آینده‌نگری و واقعیت‌های میدانی و تغییرات روابط بین‌المللی و فرصت‌ها و امکانات گره بخورد‌. برخی به‌به و چهچه‌ها درکوتاه‌مدت بسیار مفید و در درازمدت بسیار ویرانگر خواهند بود.

همدلی/یدالله اسلامی‪

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس

تین نیوز

فنگ چنگ بائو ۸ یا همان لئوپارد ۸ با همین نام طویل و عجیب و غریب، یکی از معدود مدعیان چینی رقابت با تویوتا لندکروزر محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، فنگ چنگ بائو ۸ معروف به «لئوپارد ۸»، یکی از معدود مدعیان چینی رقابت با تویوتا لندکروزر است که قرار است در سه ماهه سوم سال جاری عرضه شود و قیمتی در حدود ۶۹,۰۵۰ دلار (معادل ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان) خواهد داشت.

این خودرو نیز مانند مدل دیگر بائو ۵، روی پلتفرم آفرودی سوپر هیبریدی BYD DMO سوار می شود. این خودرو یک پلاگین هیبرید قدرتمند بوده که بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. رسانه های چینی معتقدند که این خودرو به جای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو، دارای یک موتور ۲ لیتری توربو در قلب سیستم PHEV است.

پلت فرم DMO از فناوری CTC استفاده می کند که به کاهش وزن و افزایش استحکام کمک می کند. طبق گفته BYD، فناوری CTC، باتری را با یک قاب فولادی با استحکام بالا ادغام می کند که ایمنی باتری را در شرایط خارج از جاده افزایش می دهد. علاوه بر این، بائو ۸ از سیستم تعلیق هیدرولیک فعال DiSus-P استفاده می کند.

در نمای جلو، چراغ ها با جلو پنجره ادغام می شوند. به طور غیرمعمول کاپوت جلو در واقع در وسط فرورفته است. در نمای جانبی، بائو ۸ دارای طراحی دو رنگ بوده و بدنه پهن و عضلانی آن بیشتر به چشم می خورد. نسبت پنجره ها ۳:۱ است که به سرنشینان دید خوبی را ارائه می دهد.

فنگ چنگ بائو ۸ در هر دو نسخه ۶ و ۷ صندلی عرضه خواهد شد. این خودرو با سیستم رانندگی هوشمند پیشرفته Eye of the Gods ارائه می شود که شامل فناوری های گسترده کمک راننده و رانندگی خودران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب سرنوشت‌ساز والیبال ایران
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • فتح اسکودتو در پیراهن رقیب؛ مارکوس تورام ادامه‌دهنده راه پدر در سری آ / عکس
  • لیگ ملت‌ها: لیست قهرمان جهان و رقیب دوم ایران
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • یوونتوس، قهرمانی اینتر در سری آ را تبریک گفت + عکس
  • اولین تصویر از علیرضا بیرانوند بعد از باز کردن گچ دستش | واکنش رقیب بیرانوند را ببینید
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس