Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:53:57 GMT

وزیر علوم عضو شورای اجتماعی کشور شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۳۸۶

وزیر علوم عضو شورای اجتماعی کشور شد

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مورد عضویت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای اجتماعی کشور توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به دستگاه‌های مجری ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن کامل این مصوبه به شرح ذیل است:
وزارت کشور
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
مصوبه «الحاق یک بند جدید به ماده ۴ آئین نامه شورای اجتماعی کشور (مصوب ۳/۱۲/۱۳۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی)» که در جلسه ۸۱۷ مورخ ۰۷/‏۰۳/‏۱۳۹۸‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنابه پیشنهاد مورخ ۱۶/‏۰۴/‏۱۳۹۷‬ زیر علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسیده است، بشرح ذیل برای اجرا، ابلاغ می‌شود:
«۲۹- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سالن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این برنامه گفت: امیدوارم این نشست و مصوبات آن مایه برکات و توفیقات روزافزون برای تشکل‌های ایثارگری و همچنین تعمیق اشتراکات بین دو نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: دو نهاد بنیاد شهید و شورای انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل(ره) ایجاد شده و در حقیقت هردو نهاد فرهنگی هستند، ایشان در آن زمان با نگاه به حکمرانی اسلامی ۱۶ نهاد را تأسیس کردند و خمیرمایه و بن‌مایه‌ این دو نهاد برگرفته از نظرات امام راحل(ره) است و ما ریشه‌های مشترکی داریم.
نریمانی با اشاره به موضوع شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر بحث جهش تولید با مشارکت مردمی، خاطرنشان کرد: هدف از این نشست با حضور دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر که عمده فعالیت‌های فرهنگی آنها در عرصه ملی و بین‌المللی است، عمل به دستورات معظم له است و در حال حاضر چهار تشکل ما در سازمان ملل کرسی مشورتی داشته و در خصوص پیگیری حقوق مصدومان شیمیایی فعالیت دارند.
مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه تشکل‌ها در بحث فرهنگی نیز با نگاه مردمی سازی که حدود ۱۵ سال است بنیاد شهید به آن می‌پردازد، فعال هستند تاکید کرد: تاکنون حدود ۷۵۰۰ نفر ساعت برای کل تشکل‌ها بحث آموزشی با هدف توانمندی این عزیزان داشتیم تا در زمینه توسعه فرهنگی نقش ایفا کنند، تشکل‌ها با توجه به ضریب نفوذ و سرمایه اجتماعی که دارند به جز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، می‌توانند در دیگر بحث‌ها هم وارد شده و با هماهنگی‌ با آنها در موضوعات مهم کشور نقش آفرینی کنیم.
وی اظهار کرد: تشکل‌های ایثارگری در زمینه موضوعات مختلفی نقش ایفا کرده‌ و امروز دامنه فعالیت تشکل‌ها به حدی رسیده که علاوه بر این اقدامات، در زمینه حل مسائل و مشکلات کشور هم نقش آفرینی می‌کنند.
نریمانی ادامه داد: هیئت‌های اندیشه ورزی از تشکل‌ها تشکیل دادیم تا در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند و یکی از موضوعات اساسی در بحث توسعه فرهنگی کشور، افزایش روحیه ایثار است که با حمایت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مسائل مهم کشور عملی می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: بنا بر این بود که از تشکل‌های مردمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده کنیم و تلاش شد که اینجا به قرارگاه تبدیل شود و ستادهایی تعریف و در ذیل آن میزهایی طراحی شد که نخبگان فعال مردمی در آن عضو فعال هستند. ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار قرار داده و با بنیاد نیز جلسه مشترکی داشته و میز ایثار و شهادت را در اینجا راه‌اندازی کردیم.
حجت‌الاسلام خسروپناه بیان کرد: پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه میز ایثار و شهادت را فعال کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های دستگاه‌ها مختلف استفاده کنیم. همچنین در خصوص اسناد تشکل‌های مختلف شاهد و ایثارگر تلاش شود تا در حکمرانی کشور مشارکت کنند، البته که در حال حاضر اینجا محل فعالیت فعالان مردمی است و به برکت خون شهدا که همواره در مسائل دنیوی راهگشای ما هستند ادامه دار خواهد بود و همچنین فعال‌سازی دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد.
همچنین در این نشست اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیان گزارش عملکرد و پیشنهادات خود پرداختند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود