Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@12:02:37 GMT

۳ تیر؛ تعیین نرخ جدید مرغ

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۵۴۴

۳ تیر؛ تعیین نرخ جدید مرغ

قیمت های کنونی در بازار مرغ باعث شده است تا مرغداران متضرر شوند و پس از آنکه قرار بود ستاد تنظیم بازار ۲۰ خرداد جلسه ای را برای تعیین نرخ مرغ برگزار کند حالا گویا قرار است سوم تیر این جلسه برگزار و نرخ جدید مرغ در آن تعیین شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، روند نزولی قیمت مرغ همچنان در بازار ادامه دارد به طوری که روز گذشته (اول تیر) نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است این در حالی است که از نیمه خرداد ماه شاهد حرکت قیمت مرغ به سمت قیمت تنظیم بازار ی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، در 10 روز پایانی خرداد ماه شیب نزولی قیمت مرغ به دلیل ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار بود به طوری که 21 خرداد متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و لاشه مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان بود.

 

25 خرداد نیز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان رسید و این روند کاهشی همچنان ادامه داشت و 27 خرداد نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به جز استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان بود و 28 خرداد نیز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان شد.

 

این گزارش می افزاید: کارشناسان این بازار معتقدند که ارزان شدن قیمت گوشت قرمز نسبت به روز‌های پایانی سال گذشته، کاهش تقاضا برای خرید مرغ و سوق داده شدن بخشی از تقاضا به سمت خرید گوشت قرمز دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار است.

 

بنابرگزارش شبستان در حالی که مصرف کنندگان از این بازار سود می برند اما افزایش هزینه های تمام شده برای مرغداران باعث شده است که روند کنونی بازار به ضرر آنها تمام شود از این رو قرار بود ستاد تنظیم بازار 20 خرداد جلسه ای را برای تعیین قیمت مرغ اعلام کند که در آن زمان این جلسه برگزار نشد و حالا گویا بنا به گفته عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با توجه به آنکه تولیدکنندگان در فروش هر کیلو گوشت مرغ، ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی زیان می‌کنند، بنابراین قرار است دوشنبه این هفته (3 تیر) قیمت مرغ در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و تعیین شود.

 

«برومند چهارآیین» در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «صنعت مرغ گوشتی از نیمه دوم فروردین به بعد رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان متضرر شده است. با وجود آنکه جایگزینی برای مرغ وجود ندارد، به همین دلیل برای استمرار تولید باید قیمت مرغ براساس هزینه تمام شده تولید اعلام شود.»

 

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در اوایل اردیبهشت برای هر کیلو مرغ زنده نرخ ۸ هزار و ۸۰۰ تومانی و مرغ گرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی را پیشنهاد داده گفته است: «با توجه به رشد ۳ برابری قیمت واکسن و ۵ برابری ریز مغذی ها، وزارت جهاد کشاورزی باید نرخ پیشنهادی خود را اصلاح کند تا تولیدکنندگان به سبب افزایش هزینه‌های تولید، متضرر نشوند.»

 

یادآور می شود: نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است و در جلسه ستاد تنظیم بازار قرار است نرخ‌های واقعی مرغ اعلام شود تا تولیدکنندگان برای استمرار تولید انگیزه داشته باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر نماز جمعه بیرجند اوقات فراغت خراسان جنوبی خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کاهش قیمت مرغ قیمت مرغ مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرلورکوزن برای ویکتور بونیفیس قیمت تعیین کرد: دست کم 55 میلیون یورو!

بونیفیس با عملکرد خیره‌کننده خود در فصل جاری، مورد توجه باشگاه‌های مطرح بسیاری قرار گرفته‌است

طرفداری | ویکتور بونیفیس یکی از آماده‌ترین و بهترین مهاجمان اروپا در فصل جاری بوده و موفق به ثبت آمار درخشان 16 گل و 8 پاس گل در 23 بازی برای بایرلورکوزن شده‌است. عملکرد خیره‌کننده بونیفیس مورد توجه باشگاه‌های زیادی به خصوص از لیگ برتر انگلیس قرار گرفته‌است و انتظار می‌رود که در نقل و انتقالات تابستانی 2024، شاهد رقابت نزدیک باشگاه‌های مطرح بر سر خرید این مهاجم 23 ساله باشیم.

به گزارش فلوریان پلتنبرگ، یک باشگاه انگلیسی که نام آن فاش نشده، راجع به وضعیت بونیفیس از لورکوزن پرس و جود کرده‌ و مایل است این بازیکن را به خدمت بگیرد. با وجود دریافت پیشنهادهای متعدد، بایرلورکوزن تمایلی به فروش بونیفیس ندارد و می‌خواهد این بازیکن که تا 2028 قرارداد دارد را دست کم برای یک سال دیگر حفظ کند. در صورتی که سران لورکوزن حاضر شوند بر سر بونیفیس پای میز مذاکره بنشینند، حداقل 55 میلیون یورو از باشگاه‌های خواهان این بازیکن درخواست خواهند کرد.

بونیفیس در ژانویه 2024 از ناحیه کشاله ران مصدوم شد و پس از جراحی و پشت سر گذاشتن مراحل ریکاوری، در روزهای اخیر به تمرینات گروهی بایرلورکوزن بازگشته‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • میوه با قیمت مناسب در کهگیلویه توزیع می شود
  • قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون!
  • از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ
  • قیمت عجیب شیر الاغ/ قیمت هر کیلو تا ۲ میلیون تومان
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • بایرلورکوزن برای ویکتور بونیفیس قیمت تعیین کرد: دست کم 55 میلیون یورو!