Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، شرکتهای امنیت سایبری CrowdStrike و FireEye اعلام کرده‌اند در هفته‌های اخیر هکرهایی که گفته می‌شود برای دولت ایران کار می‌کنند، نهادهای دولتی آمریکا همچنین بخش‌های اقتصادی این کشور از جمله نفت و گاز را هدف قرار داده‌اند.

 

هنوز روشن نیست که آیا این هکرها به اطلاعات شبکه‌های هدف دسترسی پیدا کرده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این نیز هر دو کشور علیه یکدیگر از حملات سایبری استفاده می‌کردند؛ این حملات که پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش و با نقض آمریکا بار دیگر افزایش یافته بود،

 

آژانس امنیت ملی آمریکا نیز گرچه بطور مشخص دربارۀ فعالیتهای سایبری ایران صحبتی نکرده اما روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در گذشته مسائل جدی در رابطه با اقدامات سایبری مخرب ایرانی‌ها وجود داشته است.»

 

آمریکایی ها گرچه می گویند این لزوما به این معنا نیست که ایرانی‌ها حتما به سیستم‌های رایانه ایالات متحده دسترسی پیدا کرده باشند؛ با این وجود این خطر وجود دارد که با بدتر شدن روابط دو کشور، ایرانی‌ها با مرور زمان به این توانایی دست یابند.

 

هفته قبل علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اعلام کرد ایران یک شبکه سایبری جاسوسی متعلق به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را کشف و خنثی کرده است.

 

آقای شمخانی که در گفتگو با تلویزیون ایران شرکت کرده بود در این خصوص گفت: « با توجه به همکاری جاری میان ایران و بسیاری از کشورهای جهان در قالب ایجاد "شبکه ضد جاسوسی بین المللی" علیه امریکا، ما اطلاعات شبکه کشف‌شده را که در چند کشور دیگر نیز فعال بود در اختیار شرکایمان قرار دادیم که منجر به شناسایی و فروپاشی شبکه افسران اطلاعاتی سیا و دستگیری تعدادی از جاسوسان و مجازات آن‌ها در کشورهای مختلف شد.»

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سایبری یورونیوز آمریکا یورو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد