Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@07:31:49 GMT

تالار حافظ سبزپوش شد/رشد ۵۲۳ واحدی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۸۳۴

تالار حافظ سبزپوش شد/رشد ۵۲۳ واحدی

بورس و اوراق بهادار که از انتهای آخرین هفته معاملاتی خرداد ماه تا روز گذشته (اول تیرماه) روند نزولی داشت در آغاز معاملات روند صعودی داشت و شاخص کل با رشد ۵۲۳.۹۰ واحدی در جایگاه ۲۳۴ هزار و ۴۰۹ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار که از انتهای آخرین هفته معاملاتی خرداد ماه تا روز گذشته (اول تیرماه) روند نزولی داشت و شاخص کل با ریزش باعث شده بود نماگر به رنگ سرخ به نمایش دربیاید امروز (یکشنبه دوم تیر) در آغاز معاملات روند صعودی داشت و شاخص کل با رشد ۵۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۰ واحدی در جایگاه ۲۳۴ هزار و ۴۰۹ واحدی قرار گرفت.

 

نمادهای پربیننده صبح (دوم تیر) بورس نمادهای خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، وپاسار - بانك پاسارگاد، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، سفارس - سيمان فارس و خوزستان ورمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) هستند که همگی در ساعات ابتدایی روز روند صعودی دارند و بر این اساس وامید با 133 واحد، رمپنا با 112 واحد، فملی با 94 واحد، خودرو با 88 واحدف فولاد با 78 واحد، حکشتی با 79 واحد، فولاد با 78 واحد و اخابر با 72 واحد رشد بیشترین را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز امروز (دوم تیر) در آغاز معاملات با رشد ۵۷.۱۹ واحدی به پله ۳ هزار و ۲۲ واحدی رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۵۸۰ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۲۱۵ میلیارد و ۶۳۷ میلیون سهم طی ۲۰ هزار نوبت معاملاتی است.

 

نمادهای سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، حريل - ريل پردازسير، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس و ودي - بيمه دي صبح امروز در لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار گرفته اند که همگی در آغاز معاملات روند صعودی دارند.

امروز در حالی شاهد صعود شاخص کل بورس هستیم که (اول تیر) بورس و اوراق بهادار روز خود را با ریزش 1279 واحدی آغاز کرد و این ریزش باعث شد تا شاخص کل بورس در جایگاه 233 هزار و 600 واحد قرار گیرد. ریزش شاخص کل بورس تا پایان ساعات معاملاتی روز گذشته ادامه داشت و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 1015 واحد معادل 0.43 درصد به جایگاه 233 هزار و 864 واحد قرار گرفت.

 

در این روز شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 287 واحد کاهش معادل 0.43 درصد به 66 هزار و 163 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 936 واحد کاهش معادل 1.67 درصد به 55 هزار و 324 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 641 واحد ریزش معادل 1.67 درصد به 37 هزار و 855 واحد، شاخص آزاد شناور با 1364 واحد کاهش معادل 0.52 درصد به 263 هزار و 432 واحد، شاخص بازار اول با 337 واحد کاهش معادل 0.19 درصد به 174 هزار و 180  واحد و شاخص بازار دوم با 3887 واحد سقوط معادل 0.84 درصد به 456 هزار و 774 واحد رسید.

 

 نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين، وپاسار - بانك پاسارگاد، سفارس - سيمان فارس و خوزستان و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) امروز (اول تیر) در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار گرفتند اما همگی آنها روند نزولی را در آغاز معاملات برای خود ثبت کردند و بر اساس جداول معاملاتی در پایان ساعت معاملاتی روز گذشته نمادهای وتجارت - بانك تجارت، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، وپاسار - بانك پاسارگاد و خودرو - ايران‌ خودرو روند نزولی را در نماگر شیشه ای برای خود ثبت کردند.

 

(اول تیر) در پایان معاملات نمادهای فارس با 202 واحدف رمپنا با 105 واحد، خودرو با 92 واحدف مبین با 88 واحد رشد منفی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند و نمادهای شپنا با 113 واحد، همراه با 106 واحد و شخارک با 69 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و و به این ترتیب در پایان معاملات در 212 هزار و 341 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 766 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 9 هزار و 654 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 889 هزار و 166 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خبرگزاری شبستان استان بوشهر بیرجند اوقات فراغت خراسان جنوبی کانون های مساجد شیراز فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از ابتدای صبح امروز حال و هوای بازار سرمایه مثبت شد اغلب نمادها با صف خرید مواجه بودند.

در پایان معاملات جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرد و به دو میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۴۵۸ واحد رشد کرد و در عدد ۷۲۶ هزار واحد ایستاد.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری

روز دوشنبه بیش از ۱۶۲ هزار معامله در بازار بورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۲۹۵۰ میلیارد تومان بود. حجم معاملات نیز به بالای ۶.۲ میلیارد رسید.

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوق، فاذر و شستا اشاره کرد که بجز فاذر بقیه نمادها سبز شدند.

دامنه نوسان معاملات بورس به حالت قبل برمی گردد

در سومین روز معاملات هفته بازار فرابورس نیز ۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۷۰۸ رسید. تعداد معاملات امروز فرابورس بیش از ۸۸ فقره بود که ارزش آن ۳۹۳ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشتند که به جز آریا دو نماد دیگر مثبت شدند. همچنین فصبا، نخری و بیوتیک از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

کد خبر 844625 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد/ ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ریزش ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس!
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد | ریزش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی شاخص کل
  • تالار شیشه‌ای قرمز شد