Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:35:20 GMT

چند صدایی بودن در تبلیغ آموزه های دینی آسیب است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۸۴۷

چند صدایی بودن در تبلیغ آموزه های دینی آسیب است

حجت الاسلام حشمت اله رستمی روز یکشنبه به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در ترویج آموزه های دین مبین اسلام گاهی وحدت رویه وجود نداشته و این مساله مردم را با دوگانگی و چندگانگی در این حوزه مواجه می کنند.
وی ادامه داد: در برخی موارد مشاهده شده مبلغان برداشت های شخصی خود را از دین بنام دین به جامعه انتقال می دهند که این مساله مردم را هم به دین و هم به جامعه مبلغان بدبین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه برای تبلیغ آموزه های دینی باید وحدت رویه وجود داشته باشد گفت: موازی کاری در این حوزه مردم را سر در گم کرده و در برخی موارد فعالیتهای فرهنگی را تخریب می کند.

*** گسترش مناسب دین اسلام در گروم تبلیغ صحیح آموزه های دینی است
معاون سازمان تبلیغات اسلامی ایلام با بیان اینکه گسترش مناسب و تاثیرگذار دین مبین اسلام در گرو تبلیغ صحیح آموزه های دینی است گفت: رسالت همه انبیا و ائمه معصوم (ع) نیز تبلیغ پیام خدا به آحاد مردم بوده است.
وی اظهار کرد: همه مردم در زندگی روزانه نیازهای فرهنگی دارند که ترویج آموزه های دینی به عنوان یکی از مهمترین این نیازها باید در سبد فرهنگی زندگی روزانه مردم قرار گیرد.
حجت الاسلام رستمی افزود: در این زمینه باید با نیازسنجی لازم اولویت های تبلیغی، تبیین صحیح معارف و گسترش فعالیت های تبلیغی انجام و این مساله وظیفه سنگینی است که دستگاه های متولی دین از جمله سازمان تبلیغات اسلامی باید به این مهم بپردازند.
وی با اشاره به هجمه های مختلف فکری علیه تفکر شیعی و دینی هم در فضای مجازی و هم در ماهواره، شبهه های فکری، جریان های فکری و پدیده های نوظهور انحرافی، تهاجم فرهنگی و تخریب دین و جنگ نرم که دشمن علیه فرهنگ و آموزه های دینی راه اندازی کرده گفت: این مساله ضرورت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را چند برابر می کند.

*** افکار تهی از باورهای دینی براحتی برای دشمن قابل تسخیر است
معاون سازمان تبلیغات اسلامی ایلام اظهار کرد: دشمنان دوست ندارند مردم ایران متدین و باورمند به ارزش های اسلامی رشد کرده چراکه اگر تهی از باورهای دینی باشند براحتی قابل تسخیر خواهند بود.
حجت الاسلام رستمی گفت: امروز همه کسانیکه تریبون بدست دارند از خبرنگاران تا روحانیان، مداحان و مبلغان دینی، اساتید دانشگاه و همه کسانیکه نقش آموزش این کشور بویژه در حوزه دین و فرهنگ دارند لازم است جدی تر نسبت به آموزش مردم بویژه نسل جوان و نوجوان که در معرض خطرهای فکری قرار دارند بکوشند.
وی با ذکر اینکه در حوزه فرهنگ و تبلیغ و اطلاع رسانی دینی آسیب هایی وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات این استان در این حوزه کمبود مبلغان روحانی در مناطق مختلف این استان است.
وی گفت: برخی مساجد این استان فاقد ائمه جماعات بوده که بدون شک نبود روحانی موجب تضعیف تبلیغ دین شده و سبد فرهنگی خانوارها از آموزه های دینی تهی که آسیبهایی را خواهد داشت.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی ایلام بیان کرد: امروز با آسیب های اجتماعی جدی در زمینه های مختلف مواجه هستیم که همه آنها به آموزش و تبلیغ بویژه با رویکرد دینی نیاز داشته و اگر مردم این آموزه ها را بهتر دریافت و در زندگی بکار ببرند پشتوانه اعتقادی آنها قوی تر که در خویشتن داری و کنترل درونی آنها تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.
رستمی ابراز امیدواری کرد با توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی در جامعه بویژه این استان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و رشد روز افزون فعالیت های فرهنگی و دینی باشیم و مساجد هم به عنوان سنگرهای فرهنگی جامعه پر رونق تر و مملو از جمعیت باشند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام احیای این مهم را در گرو تبلیغ و اطلاع رسانی صحیح و بموقع دین توسط مبلغان و همچنین از طرفی احساس نیاز خانواده ها به تبلیغ دین عنوان کرد.
اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دین نامگذاری شده است.
۷۱۷۱/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند