Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دومين عصرانه فين‌استارز در فرابورس ايران به نشست مشترک استارتاپ‌هاي عضو انجمن صنفي کسب‌وکارهاي اينترنتي و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري جسورانه اختصاص داشت که در جريان آن معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس از انتشار فراخوان ثبت‌نام عاملين تامين مالي جمعي (کرادفاندينگ) طي چند روز آتي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس ايران در اين نشست به برگزاري جلسه‌اي که به منظور آسيب شناسي سرمايه‌گذاري جسورانه با حضور مديران و فعالان حوزه وي‌سي برگزار شد، اشاره کرد و افزود: در اين جلسه، اساس‌نامه وي‌سي‌ها مورد بررسي قرار گرفت و پيشنهادهايي از جمله اينکه ساختار وي‌سي الزاما هيات‌مديره‌اي نباشد، مطرح شد؛ چرا که در برخي موارد اين ساختار ممکن است مانع چابکي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا غلامعلي‌پور با اشاره به اينکه يکي از پيشنهادهاي مطرح شده، پذيره‌نويسي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري جسورانه پيش از ثبت آن‌ها در اداره ثبت شرکت‌ها بود، اظهار کرد: در نهايت خروجي اين جلسه به منظور بررسي به سازمان بورس ارسال شد تا بتوانيم با بررسي دقيق مقررات و اسناد بالادستي به تسريع تامين مالي استارتاپ‌ها کمک کنيم.
غلامعلي‌پور همچنين در خصوص دستورالعمل تامين مالي جمعي با بيان اينکه کارگروه ارزيابي که نمايندگاني از وزارت رفاه و تامين اجتماعي، وزارت ارتباطات، مجموعه معاونت علمي، سازمان بورس و فرابورس عضو آن هستند، براي بررسي الزامات دستورالعمل کرادفاندينگ چندين جلسه تشکيل داده است، گفت: در خصوص نحوه تعامل عاملين تامين مالي جمعي و نهادهاي مالي مجاز بايد ضوابطي تعيين مي‌شد که آيين‌نامه اين کار در جلسات کارگروه ارزيابي مورد بررسي قرار گرفت و در سازمان بورس مصوب شد که در سايت اين سازمان قابل مشاهده است و به زودي فراخوان ثبت‌نام عاملين تامين مالي جمعي نيز منتشر خواهد شد.
وي در ادامه به موضوع استفاده از داده‌هاي بازار سرمايه به منظور توسعه فعاليت استارتاپ‌ها اشاره کرد و گفت: اين مورد در کارگروه سندباکس برررسي مي‌شود و از برنامه‌هاي اين کارگروه آن است که تحت نظارت نهادهاي متولي در سازمان بورس، امکان دسترسي به داده‌هايي از بازار سرمايه براي فين‌تک‌ها فراهم شود.
معاون پذيرش و ناشران فرابورس تاکيد کرد: رويکرد کارگروه سندباکس آن است که در عين حال که دسترسي استارتاپ‌ها به داده‌ها براي توسعه فعاليت‌شان داده مي‌شود، نقش محدودکننده نداشته باشد و از سوي ديگر رهنمودهاي لازم به استارتاپ‌ها ارائه شود تا شائبه استفاده از اطلاعات، دستکاري قيمت و ... ايجاد نشود.
غلامعلي‌پور در بخش ديگري از نشست مشترک استارتاپ‌هاي عضو انجمن صنفي کسب‌وکارهاي اينترنتي و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري جسورانه از بررسي نخستين صندوق سرمايه‌گذاري خصوصي طي چند روز آينده در کميته بررسي براي دريافت موافقت اصولي خبر داد.
در جريان دومين عصرانه فين‌استارز، معاون پذيرش و بازاريابي فرابورس نظرات استارتاپ‌ها در مورد کرادفاندينگ و سرمايه‌گذاري جسورانه را جويا شد و يکي از مشکلاتي که استارتاپ‌ها عنوان کردند اين بود که سرمايه‌گذاران فعلي اين استارتاپ‌ها بعضا به دليل عدم آشنايي و آگاهي کافي به دستورالعمل‌ها، علاقه‌مند به تامين مالي جمعي نيستند. در ادامه، استارتاپ‌ها خواستار تسريع در انتشار فراخوان و اعطاي موافقت اصولي به سامانه‌هاي تامين مالي جمعي شدند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیرخانه جایزه مهرگان با انتشار فراخوان دوره‌های هجدهم و نوزدهم جایزه مهرگان علم از ناشران و نویسندگان کتاب‌های علمی- زیست محیطی که چاپ اول کتاب‌هایشان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منتشر شده است دعوت می‌کند سه نسخه از کتاب‌های خود را تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

در بخش تشکل‌های مردم‌نهاد، دبیرخانه جایزه مهرگان از مدیر و یا اعضای مؤسس تشکل‌های زیست‌محیطی (NGO)ها دعوت می‌کند تا شرح حال مختصر و فهرست مهم‌ترین فعالیت‌های خود در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را به ضمیمه یک گزارش تصویری کوتاه (کلیپ) از اقدامات انجام شده در این دو سال، به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. ذکر این نکته ضروری است که توضیح نوشتاری فعالیت‌ها حداکثر در پانصد کلمه و گزارش تصویری نیز حداکثر در ۴ دقیقه پذیرفته می‌شود. مهلت ارسال عملکرد تشکل‌ها پایان خردادماه ۱۴۰۳ است.

جایزه مهرگان علم در بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» با ارزیابیِ مجموعۀ آثار یا خدمات کنشگران برجسته محیط زیست ایران، به اثرگذارترین شخصیت این عرصه تعلق می‌گیرد. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی مدیر جایزه مهرگان، داوران جایزه مهرگان علم و یا تشکل‌های فعال در عرصه محیط زیست ایران معرفی می‌شوند. شخصیت برگزیده در بخش «یک عمر تلاش در عرصه محیط زیست» با اتفاق آرای داوران انتخاب می‌شود.

دبیرخانه جایزه مهرگان از نهادهای مستقل و فعال در عرصه محیط زیست ایران دعوت می‌کند چنانچه شخصیتی را برای دریافت جایزه مهرگان علم «یک عمر تلاش» صاحب صلاحیت می‌دانند نام، شرح حال مختصر و فهرستی از مهم‌ترین آثار و یا خدمات وی را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. مهلت معرفی نامزدها پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ است.

نشانی برای ارسال کتاب‌ : تهران - صندوق پستی ۵۵۵-۱۹۶۱۵

پست الکترونیک: mehreganprize@gmail.com

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896501

دیگر خبرها

  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید