Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  ، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: اصلاح ساختار بودجه در بخش منابع و مصرف بودجه در شرایطی که آمریکا تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورمان وضع کرده اولویت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید درآمدهای کشور را به سمت مالیات سوق دهیم و این امر ضروری است افزود: رویکرد درآمدهای نفتی باید به رویکرد درآمدهای پایدار غیر نفتی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:‌ بیشتر کشورهایی دنیا با اخذ حدود ۲۰ درصد مالیات، کشورشان را اداره می‌کنند و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم لذا باید نگاه به مالیات حق دولت باشد و نحوه محاسبه آنرا قبول کرد.  

پورابراهیمی اظهار داشت: باید به پایه‌های اخذ مالیات در کشور اضافه کرد تا بتوان به شاخص‌های درآمد پایدار رسید.

وی با بیان اینکه باید طرح نظام جامع مالیاتی شکل بگیرد گفت: نخستین اقدام دولت شفاف سازی در پرداخت مالیات و رسیدن به مقدار مالیات قانونی است که باید وصول شود و برای وصل آن هم باید قاطعانه رفتار و اقدام کرد.  

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد که باید این میزان را به شدت بکاهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ در سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی وصول شد که اطلاعات آنها از تراکنش‌های بانکی بدست آمد. این افراد حتی یکبار هم به دولت مالیات نداده بودند.

پورابراهیمی افزود: مالیات بر عایدی، واحدهای غیر مسکونی و برخی دیگر می‌تواند به افزایش توان درآمدهای دولت اضافه کند و در نتیجه تکیه دولت و درآمد کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه گفت: اولویت ما در اصلاح ساختار بودجه، بخش منابع و درآمدها است.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فرار مالیاتی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته یک عدد بی‌سابقه از فراریان مالیاتی وصول شد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی وصول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه ابر بدهکاران اتفاق جدیدی که رخ داده مربوط به بدهکاران مالیاتی است. سال گذشته تنها از 110  هزار میلیارد تومان از این محل وصول شده است. برخی از بانک‌ها نیز معوقات مالیاتی دارند.

وی افزود: نکته مهم این است که عدد 110 هزار میلیارد تومان تنها از عده محدودی از فراریان مالیاتی وصول شد که یک اتفاق بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال