Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کمبود بارندگی و افزایش دما تولید گندم را در استان زنجان تحت تاثیر قرار داده است گفت: امیدواریم تولید گندم امسال به میزان سال گذشته برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار داشتیم تولید گندم امسال بیشتر از سال گذشته باشد اظهار کرد: متاسفانه افزایش دما شدید هوا در دهه اول و نیمه خرداد ماه و قطع کامل بارندگی تولید گندم در استان زنجان را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این روند باعث شد که پیش‌بینی‌های قبلی که در تولید گندم داشتیم محقق نشود چون بسیاری از مزارع گندم استان زنجان دیمی بوده و این مزارع نیز متاثر از شرایط دیمی است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: امیدواریم تولید گندم حداقل امسال نیز به اندازه سال گذشته باشد.

وی در خصوص پیش خرید گندم توسط برخی از دلالان در استان زنجان عنوان کرد: در این مورد چیزی نشنیدیم و اقدام جدی اتفاق نیفتاده و این موارد در حد شایعه است.

عامری عنوان کرد: اگر هم چنین چیزی وجود داشته باشد قطعا اجازه خارج شده گندم از استان داده نخواهد شد و تمام گندم تولیدی استان در داخل استان خرید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم از دهه اول تیر ماه در سطح استان زنجان آغاز می‌شود افزود: کمباین‌های مورد نیاز کشاورزان در سطح استان آماده برداشت گندم در استان هستند.

به گزارش موج رسا درسال زراعی جاری ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی دیم و ۱۸ هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته و امسال ۶۵ درصد مزارع گندم آبی و ۴۵ درصد مزارع گندم دیم در استان زنجان از ارقام گواهی شده است.

تنوع ارقام گندم در استان زنجان بالاست اما عمده رقم‌های کشت شده سرداری، آذر 2، و اوحدی است که عمده ارقام گندم دیمی سرداری، آذر 2،  اوحدی، هما و رقم آبی پیشگام، میهن و حیدری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • برداشت ۸۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی