Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@07:54:16 GMT

وضعیت عرضه ماهی در بازار هرمزگان خوب نیست

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۷۲۲۱

وضعیت عرضه ماهی در بازار هرمزگان خوب نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: اصناف نقش تعیین کننده‌ای در خنثی سازی توطئه‌های اقتصادی دشمنان داشته اند.

ایرج حیدری در دوازدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار هرمزگان، با تبریک روز ملی اصناف، عنوان کرد: اصناف به عنوان یکی از یاری گران اصلی انقلاب هستند که در عرصه‌های مختلف همواره پشتیبان نظام بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود دیدگاه‌های انقلابی، دینی و مکتبی در بین بازاریان آنها را به اصول انقلاب اسلامی بیش از پیش پیوند داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: اصناف علاوه بر اینکه همواره در کنار انقلاب بوده اند بازیگری مهم در عرصه‌های اقتصادی کشور نیز هستند و حلقه ارتباط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان این صنف اثرگذار جامعه هستند و نقش بسزایی در ایجاد انسجام، هماهنگی، ثبات و آرامش در بازار دارند.

وی اظهار کرد: بازاریان در جنگ اقتصادی بی سابقه‌ای که در سال‌های اخیر دشمنان بر کشور تحمیل کرده‌اند همواره در کنار انقلاب بوده اند و نقش تعیین کننده‌ای در خنثی سازی توطئه‌های اقتصادی دشمنان داشته اند و در سال ۹۷ با وجود فشارهای همه جانبه اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان با همراهی این صنف بازار کشور و هرمزگان به خوبی مدیریت گردید که قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه یکی از نهادهای مهم کشور است که نقش مهمی در ایجاد عدالت و گسترش امنیت دارد.

حیدری در همین رابطه گفت: این همچنین مصادف است با سالروز حادثه تلخ بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین، که شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران انقلاب و در این ترور ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: خون شهیدان انقلاب را بیمه کرده است و این نظام را به قله‌های رفیع موفقیت رسانده است.

حیدری با اشاره به موضوع افزایش نرخ کرایه‌های جابجایی خودرو از بندر لافت به سمت قشم، عنوان کرد: موضوع افزایش کرایه حمل خودرو از بندر لافت به سمت قشم باید کارشناشی شده، همراه با دلایل قانونی، توجهی، گذراندن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط باشد و این مهم طی نشستی مشترک با حضور فرمانداران شهرستان‌های قشم و بندر خمیر، مسئولان منطقه آزاد و سایر دستگاه‌های مسئول تعیین تکلیف گردد و از هرگونه افزایش غیر منطقی جلوگیری به عمل آید.

وی با تاکید بر مدیریت عرضه و تأمین مرغ با قیمت مناسب، تصریح کرد: جهاد کشاورزی با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول زمینه عرضه مرغ در استان را با قیمت ستاد تنظیم بازار فراهم و از هرگونه افزایش قیمت مرغ فراتر از مصوبات کارگروه ستاد تنظیم بازار جلوگیری به عمل آورند تا این ماده پروتئینی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار کرد: وضعیت عرضه ماهی در بازار استان رضایت بخش نیست و باید با انجام اقدامات عملیاتی توسط اداره کل شیلات، بازار این محصول که نقش مهمی در سبد غذایی مردم استان دارد ساماندهی گردد و با قیمت مناسب به دست مردم استان برسد.

حیدری تصریح کرد: شیلات استان باید نظارت‌های خود را بر شناورهایی صیادی بیش از پیش تقویت کند و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد کند.

وی در همین رابطه افزود: با وجود حجم گسترده شناورهای صیادی در هرمزگان و همچنین فصل مناسب صید آبزیان، کمبود ماهی در بازار استان قابل پذیرش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص چگونگی تأمین و عرضه لباس فرم مدارس استان متناسب با مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام کند./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید مرغ در بازار

مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی تهران از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند، اما از آنجا که این روز‌ها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

دیگر خبرها

  • مرغ کیلویی چند؟
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد