Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با کالا و ارز استان بوشهر افزود: اجرایی شدن مصوبه واردات ۱۰۰ قلم کالای همراه ملوان در استان بوشهر رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج‌های سنتی را در پی دارد.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی کانتینرهایی حامل اجناس تجار که تا اردیبهشت ماه امسال وارد بندر بوشهر شدند نیز بدون انتقال ارز و با ثبت سفارش ترخیص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر افزود: در این راستا کارگروه اقدام تشکیل می‌شود که هدف این کارگروه در راستای سرعت بخشی در ترخیص کالاها برای کمک به تولید و اقتصاد استان است.

گراوند همچنین با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با سوخت قاچاق گفت: تحویل سوخت به شناورها بر اساس مقررات انجام و در این زمینه باید نظارت‌ها افزایش یابد.

وی یادآور شد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ساماندهی ثبت انبارها در سامانه تخصصی ضروری است و باید برای جلوگیری از خرید کالای قاچاق در استان به ویژه محصولات غیربهداشتی اطلاع رسانی گسترده‌تری شود.

گراوند گفت: برخورد قاطع با کالا و سوخت قاچاق و قاچاقچیان در اولویت برنامه سازمان‌ها و نیروهای مرتبط قرار دارد.

وی یادآور شد: در این عرصه توقیف خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد چراکه این خودروها جان رانندگان و سرنشینان سایر خودروها در محورهای مواصلاتی را به خطر انداخته‌اند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در کنار مبارزه قاطع با قاچاق، باید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کاهش معضل قاچاق مورد توجه قرار گیرد و صاحبان شناورهای خوش نام در راستای ترویج معروف‌ها تشویق شوند.
۷۲۱۲/‏‬ ۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز تامین شده که برای کالا‌های اساسی به میزان  ۵۳۳ میلیون تن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین شده است.

وی ادامه داد: ارز تامین شده برای کالا‌های اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از این طریق ۵۳۳ میلیون تن تامین شده و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی با ارز ۴۱ هزار تومان هزار ۳۸۷ میلیون تن و برای کالا‌های واردات در مقابل صادرات که با نرخ توافقی بوده ۴۸۵ میلیون تن کالا تامین شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

سعیدی بیان کرد: در آخرین جلسه حراج شمش مرکز مبادله ایران  از ۴۵۹ قطعه شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه معامله شده که میانگین قیمت آنها ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد:  بانک مرکز‌ی طی ابلاغیه ای که ارائه کرده است بانک‌ها برای مشتریانی که گواهی تمکن مالی صادر می‌کند حتما باید پیش از صدور به تارنمای مرکز مبادله مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • چرا واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور ممنوع شد؟
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار