Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش پور با تاکید بر اینکه دشمنان با ترور عالمان و دانشمندان می خواستند این انقلاب از وجود نخبگان و اندیشه های والا و به لحاظ نیروی انسانی متفکر و متعهد دچار مشکل شود، گفت: اما انقلاب روزبه روز مسیر خود را قدرتمندتر ادامه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، احمد سیاوش پور امروز ( یکشنبه، ۲ تیر)  در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه دکتر بهشتی معمار قضایی جمهوری اسلامی و بنیانگذار این قوه بعد از انقلاب بود گفت: پایه و اساس نظام قضایی بر مبنای شرع و دین مبین اسلام نهاده شد و امروز نیز این قوه بر مدار اندیشه شهید بهشتی حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل دادگستری گیلان  با اشاره به شرایط سخت امروز کشور به واسطه جنگ اقتصادی و تحریم های دشمنان افزود: نظام جمهوری اسلامی روز بروز قدرتمندتر شده است و سربلندتر و سرافراز تر در مقابل دشمنان قد علم کرده و با پشتوانه مردمی در این نبرد نیز پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه  دشمنان درصدد بودند انقلاب را از وجود نخبگان خالی کنند اظهار کرد: دشمن با ترور عالمان و دانشمندان می خواست این انقلاب از وجود نخبگان و اندیشه های والا و به لحاظ نیروی انسانی متفکر و متعهد دچار مشکل کند اما انقلاب روزبه روز مسیر خود را قدرتمندتر ادامه داد.

سیاوش پور  با اشاره به هجمه ها و توطئه های دشمن و  اقدام اخیر آمریکا اظهار داشت: آمریکا از قدرت ایران می هراسد و توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: مسیر جمهوری اسلامی مسیر حق است و امروز ایران یک ملت سربلند و عزتمند در جامعه جهانی است.

 سیاوش پور به ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه اشاره و بیان کرد:  بسیار خرسندیم که فردی از خانواده قوه قضائیه بر این مسند قرار گرفته است.

وی با اشاره به قانون حفاظت از اراضی ملی استان گفت: به همت معاونت پیشگیری دادگستری استان توانستیم  اراضی ملی استان را با وجود اینکه متاسفانه بخشی از اراضی استان خسارت دیده و یا مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته حفظ  و حراست کنیم.

سیاوش پور با اشاره به سهل انگاری و قصور برخی دستگاه های اجرایی در خدمات رسانی به مردم افزود: خدمات رسانی از حقوق عامه مردم است و  اگر قوه قضائیه دخالت نکند حقوق مردم تضییع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ قریب ۵۰۰ هرار پرونده در چرخه رسیدگی دستگاه قضایی قرار گرفت افزود: از این تعداد ۲۸۰ هزار پرونده جدید  بوده و ۱۳۰ هزار پرونده هم در شورای حل اختلاف وارد شد که ۲۴ درصد آنها منتهی به صلح و سازش شد.

رییس کل دادگستری گیلان ادامه داد: ۳۷۰ قاضی در ۲۲۲ شعبه شورای حل اختلاف که ۱۷۰ شعبه شهری است کمک مهمی در مختومه کردن پرونده هاست.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا اوقات دادرسی را کاهش دهیم افزود: میانگین رسیدگی به پرونده ها از ۴۰ روز تجاوز نمی کند اما در دادگاه حقوقی به لحاظ تشریفات آیین دادرسی این میانگین به ۹۰ روز می رسد.

سیاوش پور ادامه داد:  اوقات دادرسی در دادگاه تجدید نظر به روز بوده  و در همان ماه مختومه می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی مردم در اجرای احکام مشکلاتی ایجاد کرده که منحصر به گیلان نیست گفت: دستگاه قضایی طبق قانون باید حکم را ایجاد کند اما مشکلات مالی موجب به تاخیر افتادن برخی احکام بواسطه نبود مال است.

رییس کل دادگستری گیلان تاکید کرد: بخش قابل توجهی از نارضایتی از قوه قضاییه به دلیل تاخیر احکام مالی است‌.

وی با بیان اینکه امنیت استان گیلان به نسبت امنیت مناسبی است افزود:  این امنیت با وجود گردشگرپذیر بودن استان به ویژه در تعطیلات که جمعتی معادل خود را پذیراست مناسب است.

سیاوش پور با ابراز نگرانی از افزایش سرقت در استان گفت: در سه ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته سرقت در استان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مورد جرایم خشن نگرانی در استان وجود ندارد افزود:
تعداد پرونده های قتل عمد استان از ابتدای سال افزایش داشته اما قتل ها در گیلان لحظه ایی است و ریشه در اختلافات خانوادگی، مباحث اخلاقی و یا اعتیاد دارد.

سیاوش پور ضرب و جرح را در صدر جرایم استان دانست و اعلام کرد: سرقت، توهین، تهدید، تصادفات، تخریب، نگهداری مواد مخدر، کلاهبرداری، مزاحمت ملکی و خیانت در امانت به ترتیب در جایگاه های رتبه فراوانی جرایم در استان است.

وی با اشاره به جوانگرایی موجود در دادگستری استان تصریح کرد: پنج نفر از دادستان های استان جوانانی هستند که بر مسند قضاوت در حوزه دادستانی نشسته اند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت نماز جمعه اوقات فراغت خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر بیرجند شیراز هفته قوه قضاییه شهید بهشتی ضرب و جرح استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟

این یادداشت پاسخ به  پرتکرارترین توصیه رهبر انقلاب طی حدود یک ماه اخیر است.

۱: پرهیز از منازعه که نقطه مقابل وحدت و همدلی است، نهی صریح قرآن کریم است.

وَأَطِیعُوااللَّهَ و َرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ (۴۶ انفال) 

و همه، پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید که خدا همیشه با صابران است؛ و چه پرمعنا و حکمت‌آمیز است، امر به اطاعت از خدا و رسول و همچنین صبر، در کنار نهی از اختلاف و نزاع. 

۲: وحدت و همدلی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. 

وحدت در هدف، وحدت در راه رسیدن به هدف و وحدت در رهبری. اندیشمندان بر این باورند که عامل وقوع و حدوث یک پدیده، عامل بقای آن نیز هست؛ باوری که طی ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف تجربه و تأیید شده است.

۳: بنابر آنچه گفته شد، وحدت و همدلی، یک راهبرد غیرقابل تغییر در همه شرایط و زمان‌هاست، در عین حال این راهبرد باید هر از چند گاه یادآوری و تأکید شود تا مورد غفلت قرار نگیرد.

یادآوری راهبرد‌ها در مقاطع مختلف از جمله برهه‌ای که نسل، نو شده و ممکن است اهمیت و کارکرد راهبرد‌ها را در یاد نداشته باشد و یا به هر دلیلی خلاف آن عمل می‌شود و این نگرانی وجود دارد که با غفلت از آن و حرکت در خلاف جهت راهبرد، خسارات جبران‌ناپذیری به جامعه تحمیل و منافع عمومی و حتی امنیت ملی با مخاطره روبه‌رو شود، اهمیت و ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.

به نظر نویسنده، تأکیدات مکرر رهبر انقلاب طی حدود یک ماه اخیر بر موضوع وحدت و همدلی، علاوه بر دو مورد اول، تحت تأثیر دلیل سوم است. نگاهی به عملکرد، رفتار و مواضع برخی نامزد‌ها و فعالان سیاسی و رسانه‌ای به‌ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند، این نگرانی را دامن زد که نه‌تن‌ها راهبرد اساسی وحدت و همدلی مورد توجه نیست، بلکه خط نفرت‌پراکنی دشمن شاد‌کن در حال تقویت است.

فراموش کردن دشمن اصلی و دشمن‌انگاری خودی‌های دارای سلایق و نظرات متفاوت نیز رو به تزاید گذاشته بود و افشاگری‌های هیجان زده و نابرخوردار از تقوی و عدالت؛ اما بنام و با ادعای عدالت‌خواهی گسترش می‌یافت.

۴: بُعد مهم دیگر کنشگری ضد راهبرد وحدت و همدلی، ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه و شقه‌شقه کردن صفوف مردم است.

توجه داشته باشیم که دوقطبی با اختلاف نظر و سلیقه کاملا متفاوت است.

اختلاف نظر و سلیقه اولا غیرقابل اجتناب است، ثانیا می‌تواند مفید و پیش‌برنده باشد؛ اما دوقطبی به‌ویژه اگر کاذب باشد، اولا قابل اجتناب و ثانیا مخرب و حتی ویرانگر است!

در دوقطبی ها، حق و مصلحت ذبح می‌شود. دوقطبی‌ها به هیجانات مضر و نفرت پراکنی دامن می‌زند و رهزن عقلانیت و منطق است.

سخن پایانی اینکه این روز‌ها و هم‌زمان با عملیات غرورآفرین و با‌شکوه «وعده صادق» شاهد یک اجماع و همدلی تماشایی هستیم.

همدلی و اتحادی دلچسب برای دوستداران ایران و انقلاب و آزاردهنده برای دشمنان.

همگی تلاش کنیم اولا این همدلی را صیانت کنیم و ثانیا آن را روز به روز افزایش دهیم و تعمیق ببخشیم.

منبع: صبح نو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • سیاوش جای دانشگر را خالی نگذاشت!
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • سه پیام اصلی رهبرانقلاب بعد از تنبیه سخت
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • مهم‌تر از «پهپاد» و «موشک» چیست؟
  • تهاجم هنری از گونه‌های جنگ نرم دشمن
  • دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟