Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در عراق با بیان این که در سه ماه اول سال ۱۳۹۸ سفر اتباع عراق به ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آغاز فصل تابستان بر تعداد شهروندان عراقی که به ایران سفر می‌کنند افزوده شود، گفت: این افزایش چشمگیر جهانگرد فرصتی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، ایرج مسجدی اظهار کرد: آمار بخش کنسولی سفارت ایران در بغداد و دیگر نمایندگی‌های کشورمان در عراق نشان می‌دهد که تعداد اتباع عراقی که در سه ماهه اول سال جاری به ایران سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد بیشترین گردشگری که طی سال جاری به ایران سفر می‌کنند همچون سال گذشته، اتباع عراق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد کشورمان در تشریح انگیزه سفر عراقی‌ها به ایران تصریح کرد: زیارت اماکن مقدسه به خصوص در شهرهای مقدس مشهد و قم، انجام امور درمانی، گذراندن اوقات فراغت و مرخصی تابستانی و همچنین انجام امر تجارت از مهم‌ترین دلایل افزایش سفر اتباع عراقی به ایران است.

وی همچنین با بیان این‌که عراقی‌ها در جریان سفر به ایران از هر نظر احساس امنیت می‌کنند و در همین چارچوب اکثریت آنها به صورت خانوادگی به کشورمان سفر می‌کنند، ادامه داد: همسایگی دو کشور و وجود مرزهای طولانی بین ایران و عراق، افزایش قدرت خرید مردم عراق با توجه به افزایش قیمت نفت و شکست داعش در این کشور، برداشته شدن هزینه روادید جهت سفر به ایران و عراق، سرعت صدور روادید در نمایندگی‌های ایران در این کشور همسایه، عدم درج برچسب روادید در گذرنامه‌ها به دلیل الکترونیکی شدن صدور ویزای ایران از دیگر دلایل مهم افزایش تمایل اتباع عراقی جهت سفر به ایران در تعطیلات است.

سفیر ایران در عراق در مورد تلاش برخی از کشورها برای ایجاد خدشه در روابط مردمی دو کشور با انتشار برخی از شایعات و اخبار نادرست در مورد اتباع ایرانی و عراقی، تصریح کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که این خیل عظیم جهانگرد علاوه بر اثرات فرهنگی و نزدیکی بیش از پیش مردم دو کشور، موجب افزایش درآمد برای ایران نیز می‌شود، چرا که به طور متوسط هر جهانگرد عراقی که به ایران سفر می‌کند حداقل ۱۰۰۰ دلار هزینه می‌کند و این درآمد خوبی از نظر اقتصادی برای ایران در دوره تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است. بر همین اساس رقبای منطقه‌ای و دشمنان دو کشور ایران و عراق از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به سفر اتباع دو کشور که دارای اثرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز است، کوتاهی نمی‌کنند.

مسجدی با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در ارتباط با سفر اتباع عراقی به ایران و سفر شهروندان ایرانی به عراق در برخی از رسانه‌ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: در بررسی که سال گذشته صورت گرفت مشخص شد که رژیم صهیونیستی بیشترین تلاش را داشته است تا مطالب منفی راجع به دو کشور به خصوص جهانگردان منتشر کنند و مردم دو کشور همسایه را نسبت به یکدیگر بدبین نماید. برای مثال در سال ۱۳۹۷ در یکی از شبکه‌های مجازی، کلیپ‌هایی در مورد بدرفتاری اتباع عراقی نسبت به اتباع ایرانی به صورت وسیع منتشر شد که هدف اصلی آن بدبین کردن مردم ایران نسبت به مردم عراق بود.

سفیر ایران در عراق خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای نیز به خاطر بی‌اطلاعی این مطالب را در دیگر شبکه‌های اجتماعی باز نشر دادند. در همان زمان همچنین شاهد این بودیم برای این‌که مردم عراق به ایران سفر نکنند به صورت وسیع در برخی شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌هایی پخش می‌شد که نشان می‌داد ایرانی‌ها اقدام به آزار و اذیت عراقی‌ها کرده‌اند.

مسجدی تاکید کرد: دشمنان دوستی ملت ایران و عراق به شدت از گسترش روابط مردمی دو کشور نگران هستند و از این موضوع کینه دارند چرا که می‌دانند مردم ایران همواره استقبال خوبی از مردم عراق کرده‌اند و مردم کشورمان نیز خاطره خوبی از مهمان‌نوازی عراقی‌ها در مراسم اربعین دارند لذا از این رابطه کینه دارند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا به پخش برخی از اخبار هدف‌دار و جهت‌دار توسط تعدادی از رسانه‌های منطقه‌ای برای ایجاد خدشه در روابط مردمی دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: هرگز فراموش نمی‌کنیم که چند سال پیش روزنامه «الشرق الاوسط» برای این‌که مردم عراق را نسبت به زوار ایرانی اربعین بدبین کند، مطالبی غیر واقعی و جعلی منتشر کرد که هدف اصلی آنها از انتشار اینگونه اخبار جعلی تخریب روابط دوستی و ایجاد تفرقه بین دو ملت است. آنها با مطرح کردن مسائل نژادی، قومی و همچنین برخی از شایعات مرتبط به مسائل اخلاقی دو کشور تلاش دارند ایران را از برکات کارکردهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تبادل گردش بین دو کشور محروم کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان درادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که اگر در بین چند میلیون جهانگردی که بین دو کشور در حال رفت و آمد هستند تخلفی مشاهده شد نباید آن را به کل تعمیم داد، افزود: مردم خوب، خونگرم و مهمان‌دوست ایران بدون شک این توطئه صهیونیست‌ها و همپیمانان آنها را که به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم دو کشور هستند را خنثی خواهند کرد و امیدوارم جهانگردان عراقی با خاطره خوبی از ایران به کشورشان باز گردند و این افزایش سفرها نشان می‌دهد عراقی‌ها تعامل خوبی با مردم کشور همسایه خود مشاهده کرده‌اند که علیرغم تبلیغات رقبا آنها ایران را به عنوان مقصد اصلی جهانگردی خود انتخاب نموده‌اند.

مسجدی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام اربعین اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با عنایت به مجانی شدن روادید بین دو کشور در سال جاری به طور چشمگیری بر تعداد زوار اربعین نیز افزوده شود.

وی با یادآوری ضرورت اخذ ویزای عراق قبل از سفر به این کشور تاکید کرد: سفر به عراق بدون اخذ روادید ممکن نمی‌باشد و اگر کسی بدون ویزا وارد عراق شود این اقدام ورود غیر قانونی به حساب می‌آید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفیر ایران توریست عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ درآمد وصولی گمرکات استان بیش از ۱۶ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال بوده است که این میزان درآمد ۶۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ایوب زارعی، امروز_ دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۸۸۹ هزار و ۷۴۰ تن کالا به ارزش ۷۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار دلار از گمرکات فارس صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ وزنی یک درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری ۹- درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته از طریق گمرکات استان فارس ۳۸۵ نوع کالا به ۶۱ کشور هدف صادر شده که عمده کالاهای صادراتی شامل شمش، آلومینیوم، شمش فولادی، کود اوره، شیرین بیان و بستنی بوده است.

مدیرکل گمرکات فارس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کشورهای هدف که عمده‌ترین سهم صادرات کالا را از استان فارس به خود اختصاص داده‌اند، به ترتیب ترکیه با ۳۳ درصد، اندونزی ۲۴ درصد، چین ۲۰ درصد، عراق ۶ درصد، امارات ۳ درصد و سایر کشورها ۱۴ درصد بوده است.

زارعی در خصوص واردات کالا از طریق گمرکات فارس به این استان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار از طریق گمرکات فارس به این استان وارد شده است که از نظر وزنی ۲۵ درصد رشد و از نظر ارزش دلاری ۱- درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای وارداتی به گمرکات فارس شامل پودر آلومینیوم،کشنده به صورت CKD ، کمپرسور ،کاتالیست، سیستم درب متحرک بوده که از کشورهای چین، هند، ترکیه، ایتالیا، آلمان و سایر کشورها به این استان وارد شده است.

افزایش ۲۳ درصدی تردد مسافر از مرزهای هوایی فارس در سال ۱۴۰۲

مدیرکل گمرکات استان فارس همچنین از افزایش ۲۳ درصدی تردد مسافر ورودی از مرزهای هوایی گمرک فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز و دو فرودگاه بین‌المللی لامرد و لار خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۶۳ هزار نفر مسافر ورودی و تعداد ۳۵۱ هزار و ۴۴۸ نفر مسافر خروجی که از مرزهای هوایی استان فارس استفاده کرده‌اند خدمات گمرکی در کمترین زمان ممکن ارائه شده است.

زارعی در مورد واردات کالا از گمرک فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز افزود: در سال ۱۴۰۲ کالاهای وارد شده از طریق مرز هوایی شیراز ارزشی بالغ بر ۲,۵۵۳,۲۸۹ دلار داشته است که از حیث ارزش دلاری رشد ۶۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی همچنین در مورد فعالیت گمرک امانات پستی شیراز، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۶۲۸ بسته ورودی به ارزش ۵۳۶ هزار و ۲۹۸ دلار به گمرک امانات پستی شیراز وارد شده است که از نظر تعداد ۲۸ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، همچنین در سال گذشته تعداد ۶۴۷۰ بسته خروجی به ارزش ۱۲۹ هزار ۴۰۰ دلار از گمرک امانات پستی ارسال شده است که از نظر تعداد ۲۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

کد خبر 744839

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت از واگذاری و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت