Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با تاکید بر لزوم همکاری شورا و شهرداری برای مقابله با کار کودک گفت: شهرداری با تسهیل‌گری در کنار سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه است.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در مراسم روز جهانی مبارزه با کار کودک گفت: بی‌تردید موضوع کار کودک مسئله مهمی در شهر محسوب می‌شود و بسیاری از شهروندان ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بین‌المللی کار و سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۲ با گسترده شدن کار کودکان در کل جهان برای ترغیب دولت‌ها و سازمان برای مقابله این روز را به عنوان روز جهانی مبارزه با کار کودک پیشنهاد داده است.

وی افزود: کودک کار در حقیقت کودک بین ۷ تا ۱۷ سال است که به کار گرفته می‌شوند و از تحصیل باز می‌ماند و در حقیقت دوران کودکی خود را درک نمی‌کنند.

شهردار تهران بااشاره به آمار کودکان کار در جهان گفت: از هر ۱۰ کودک یک کودک در کل جهان ناگزیر به تحمل کار اجباری می‌شوند که این رقم در کشورهای کمتر توسعه یافته از هر ۴ کودک یک کودک مشغول به کار می‌شوند. این ارقام در جنوب آفریقا برای کودکان ۵ تا ۱۷ سال ۲۹ درصد، آمریکای لاتین ۱۱ درصد، در خاورمیانه ۷ درصد مشغول به کار و یا در جست‌وجوی کار هستند در کشور ما نیز بر اساس گزارش‌های رسمی مرکز آمار از بین ۹ میلیون کودک ۱۰ تا ۱۷ سال ۴۹۹ هزار کودک مشغول فعالیت و یا در جست‌وجوی کار هستند. در حقیقت در کل جهان ۱۵۲ میلیارد کودک کار وجود دارد که به این ترتیب از هر ۱۰ کودک در جهان یک کودک مشغول به کار است که البته در ایران بسیاری از کودکانی که مشغول به کار هستند، تابعیت ایرانی ندارند و معمولاً کارهایی همچون دستفروشی، گل‌فروشی، زباله‌گردی و فالگیری را انجام می‌دهند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وضعیت کار کودکان در کلانشهرها حادتر است، گفت: در کلانشهرها با توجه به عرصه بیشتر فعالیت و جمعیت در مساحت کمتری به نسبت کل کشور، وضعیت کار کودکان با مشکلات بیشتری مواجه است و بعضاً شاهد اعمال خشونت‌های مختلفی به این کودکان هستیم و آنها در معرض تهدیدهای بیشتری هستند. البته باید به این نتکه توجه کنیم که با سخت شدن شرایط اقتصادی و نزول خانواده‌های متوسط به زیر خط فقر ، موضوع کار کودکان نیز حادتر می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما سازمان بهزیستی متولی این موضوع است که مراکز شبانه‌روزی نگهداری این کودکان و همچنین مراکز آموزش آنها را ایجاد کرده است اما شهرداری تهران علی‌رغم اینکه در این حوزه وظیفه ذاتی بر عهده ندارد اما در کنار سازمان‌های مربوطه کمک می‌کند. در حقیقت شهرداری با تسهیل‌گری در کنار سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش می‌کند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف تعریف شده داخل مجموعه شهرداری تهران در این حوزه موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که کودکان کار یکی از بخش‌های مهم آن قلمداد می‌شوند. بی‌تردید اگر امروز اقدامات مؤثری در این حوزه انجام دهیم، در آینده می‌توانیم جلوی این پدیده شوم را بگیریم. در این راستا با همکاری شورا و فعالیت همکارانم در معاونت اجتماعی که مستقیم با این موضوع در ارتباط هستند، با توسعه مراکز پرتو و بهاران این مسئولیت اجتماعی خود را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودکان کار و خیابانی شهرداري تهران پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است