Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وحید رفیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات انتخاب آثار بعد از بازبینی دقیق و بحث و تبادل نظر، اثرهای منتخب را برای شرکت در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی دلیجان (هنبو) معرفی کرد.
وی ادامه داد: «مراسم کلنگ‌زنی» از دلیجان به کارگردانی عبدالرضا فتحی، «امروز بهشت فردا جهنم» از ساوه به کارگردانی علی‌الوانی، «کوله پشتی» از اراک به کارگردانی مصطفی کریمی نیک، «این خانه دور نیست» از ساوه کارگردانی رامین اسکندری، «این زمان- آن زمان» از مهاجران به کارگردان مریم ملکی و «بی تابی» از اراک به کارگردانی شهرام سلطانی آثار منتخب این دوره از جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی اظهار داشت: تئاتر خیابانی «من میخوام فرشته باشم» به کارگردانی میثم کرمی از محلات در این جشنواره به عنوان اثر منتخب مشروط انتخاب شد.
رفیعی گفت: به پیشنهاد هیات بازبینی جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی نمایش های «فرکانس» از دلیجان به کارگردانی علی محمدی و «مبارک داماد می شود» از اراک در بخش جنبی این جشنواره اجرا می شوند.
وی افزود: آثار راه یافته به این جشنواره از نظر کیفی خوب است و در تمام موضوعات جشنواره اثرارسال شده است.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش نشاط اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: آثار راه یافته به جشنواره در راستای این هدف مهم و نیاز جامعه امروز هستند.
رفیعی یادآور شد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی چهارم تا ششم تیر ماه امسال در شهرهای دلیجان و نراق و روستاهای راوه، خاوه و دودهک از توابع شهرستان دلیجان برگزار می شود.
یک هزار و ۲۰۰ هنرمند در ۲۰ گروه تخصصی نمایش در استان مرکزی فعالیت می کنند.
دلیجان در کمربند جنوبی استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت است.

/ ‏۶۰۱۳/‏۹۹۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر خیابانی فرهنگی جشنواره استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری