Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالها پیش در مصر باستان، پزشکان از روشی عجیب برای تسکین درد دندان استفاده می کردند. این روش شامل استفاده از موش مرده برای ساخت داروی ضد درد بود.

به گزارش انتخاب، استفاده از موش مرده برای تسکین درد دندان یکی از عجیب ترین رفتارهایی است که بشر تا کنون انجام داده و به نظر می رسد به این رفتار نیز بسیار اعتقاد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصریان باستان روش هایی جالب برای درمان مشکلات دندان درد داشتند. یکی از رایج ترین روشها استفاده از موش مرده در دندان است. در این روش مصریان موش مرده را با مواد دیگر مخلوط کرده و روی دندان سوراخ شده قرار می دادند تا از درد دندان ها بکاهند.

شاید وقتی صحبت از موش می شود به بسیاری از افراد احساس هراس کنند اما مصریان باستان از این موجود هراسناک برای درمان درد استفاده می کردند.شاید برایتان جالب باشد بدانید که با توجه به وجود ذرات شن و ماسه در رژیم غذایی مصریان باستان، آنان به کرات دچار دندان درد می شدند چرا که شن و ماسه اغلب مینای دندان را پوشش می داد و این موضوع به نوبه خود، عصب ها و رگ های خونی را که منجر به درد می شود، در معرض آسیب قرار می داد.

ظاهرا مصری ها به این نتیجه رسیدند که موش های مرده یک راه حل موثر برای این موضوع است. آنها موشهای مرده را به خمیر تبدیل می کردند و به طور مستقیم روی منطقه آسیب دیده قرار می دادند. شاید باورکردنی نباشد اما این درمان حتی در دهه 1920 به جامعه روستایی انگلستان نیز سرایت کرد.بدیهی است این یک درمان درست نبود و در بسیاری از موارد منجر به گسترش عفونت و کاهش سلامت دندان می شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موش مرده تسکین درد دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک خانه «عصر آهن»

باستان‌شناسان یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های متعلق به «عصر آهن» را در یکی از روستاهای یونان کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسانی که در یکی از روستاهای واقع در خارج از شهر «لوریوم» مشغول کاوش بودند،‌ بقایای بنایی را کشف کردند که گمان می‌رود یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های «عصر آهن»‌ در یونان باشد.

«آرت‌نیوز» نوشت، منطقه اطراف این دهکده که زمانی در نزدیکی آن یک یک معدن نقره واقع شده بود، منازل مسکونی، کسب و کارها و مقبره‌های گنبدی را در برگرفته بود. گوشه بیرونی دیوار ساختمانی که اخیرا در این روستا کشف شده، نخستین بخشی از ساختمانی است که توسط کاوشگران کشف شد و در ابتدا گمان می‌رفت که بخشی از یکی مقبره‌های گنبدی این محوطه باشد. 

اما تحقیقات بیشتر نشان داد که این بنا در حقیقت یک سکونتگاه بسیار بزرگ، متشکل از پنج یا حتی شش اتاق و احتمالاً یک حیاط سنگفرش‌شده بوده که بین سال‌های ۹۵۰ قبل از میلاد تا ۸۲۵ قبل از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. کارشناسان معتقدند وجود یک سنگ آسیاب  نشان می‌دهد که این خانه به اعضای یک «تمدن بسیار توسعه‌یافته یا یک ساختار اجتماعی باثبات»‌ تعلق داشته است. 

باستان‌شناسان پیش از این بقایای قدیمی‌ترین تماشاخانه موجود در جهان را که قدمت آن به فاصله ۵۲۵ تا ۴۸۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد  با کاوش در این روستا کشف کره بودند. تماشاخانه‌ای که در این مکان کشف شده است صرف نظر از قدمت زیاد،‌ به دلیل طراحی خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. تماشاخانه‌های یونانی که بعدها ساخته شدند به صورت دایره‌ای طراحی می‌شدند، این درحالی است که تماشاخانه این روستا بیضی‌شکل و دارای سکوی نمایش مستطیلی‌شکل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان
  • کشف‌هایی که تاریخ ایران را جابه‌جا کرد
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • انسان‌ها از چه زمانی شروع به حرف زدن کرده‌اند؟
  • کشف یک خانه «عصر آهن»