Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری یکم تیرماه در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی استان بوشهر با اشاره به همکاری‌های مشترک مؤسسه فرهنگی انوار طه در اعزام مبلغان مذهبی به مدارس استان بوشهر اظهارکرد: توسعه و گسترش این حضور می‌تواند نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد به نظام و انقلاب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه‌های مشترک همکاری با آموزش پرورش ادامه داد: حضور روحانیون در مدارس و ارتباط مؤثر با معلمان و دانش آموزان می‌تواند در کیفیت بخشی برنامه‌های حوزه و آموزش و پرورش مفید واقع شود.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه، توسعه همکاری دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش را فرصت مغتنمی برای شکوفایی اندیشه‌های دینی و معرفتی دانش آموزان و معلمان توصیف کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را با همدلی و جدّیّت و همکاری در مدارس گسترش دهیم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ارائه طرحی جامع در زمینه روحانیون عرصه تبلیغ در آموزش و پرورش باید در رأس تصمیم گیرهای کلان حوزه باشد و با تعیین ساز و کارهای مناسب در تعامل با آموزش و پرورش، زمینه حضور مؤثر و کاربردی حوزویان در برنامه‌ریزی های ستادی و نیز در بدنه آموزش و پرورش فراهم گردد که در این خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و تعیین محتوای دروس وارد شده و دهها عرصه دیگر، جهت تحقق سند تحول بنیادین، رسالت حوزه در قبال این وزارتخانه را سنگین‌تر می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: حوزه می‌تواند کمک کار خوبی برای آموزش و پرورش در زمینه تألیف کتب درسی باشد، اقدامات خوب آموزش و پرورش در خصوص تغییر کتب درسی قابل تقدیر است، اما در زمینه کتاب‌های تعلیمات دینی باید به نکات جدی تری توجه داشت.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کرد: دانش آموزان ما پس از فراغت از تحصیل باید دوره‌ای فشرده از معارف اعتقادی را آموخته باشند، پیچیده بودن مباحث تعلیمات دینی در مدارس، به دلیل عدم کشش لازم، موجب می‌شود جاذبه لازم میان دانش آموز و کتاب وجود نداشته با شد، آنچه موجب ماندگاری مطالب در اذهان کودکان و نوجوانان می‌شود، استفاده از هنر نگارش خوب و طراحی مناسب کتاب‌های درسی است.

در ابتدای این دیدار سیروس فتحی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گزارشی از اجرای طرح روحانیون «مؤسسه انوار طه» ارائه کرد و از برنامه ریزی، حمایت و اعزام منظم و موفق روحانیون این مؤسسه تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری قدر دانی نمود.

لازم به ذکر است از سال ۹۳ تاکنون مؤسسه فرهنگی انوار طه تحت اشراف آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری هرساله به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل دینی، احکام شرعی، پاسخ به سوالات دانش آموزان و نیازهای روز مخاطبان با اعزام مبلغان تخصصی به مدارس، فضایی علمی، پرشور و با نشاط را برای دانش آموزان فراهم ساخته اند.

کد خبر 4648473

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: برای ایجاد فضایی آرام برای مطالعه دانش آموزان کنکوری و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان در روز‌های آغازین سال نو، آموزش و پرورش سبزوار نسبت به راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۳، ویژه کنکور و امتحانات نهایی و دو پایگاه کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی ویژه پایه‌های دهم و یازدهم در سطح شهرستان اقدام کردهاست.

بخش ابادی افزود:پایگاه‌های مطالعاتی نوروزی شهرستان سبزوار از ۲۶ اسفندماه لغایت ۱۲ فروردین ماه به مدت ۱۶ روز از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب با امکانات ویژه و با برنامه‌های جمع بندی و رفع اشکال دروس، کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌ای و... در فضایی مطلوب و آرام و با لحاظ نمودن شرایط ماه مبارک رمضان، فعالیت دارند.

وی گفت: همچنین پایگاه‌های کلاس‌های تقویتی و آمادگی امتحانات نهایی نیز در ایام نوروز برای ارتقای کیفیت آموزشی فعالیت دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: هدف از برپایی پایگاه‌های اعتکاف نوروزی، علاوه بر برگزاری کلاس‌های جمع بندی دروس مطالعه شده، افزایش خودباوری، انگیزه و اعتماد به نفس، مشاوره درسی و تشخیص نقاط قوت و ضعف و استفاده حداکثری از زمان طلایی در تعطیلات نوروز می‌باشد.

بخش ابادی گفت: پایگاه‌های مطالعاتی اعتکاف علمی نوروزی ۱۴۰۳ شهرستان سبزوار، جمعیتی در حدود ۵۰۰ دانش آموز از شهرستان سبزوار و تعدادی دانش آموز مهمان از سایر نواحی و شهرستان‌ها را تحت پوشش قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار