Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:51:08 GMT

میانگین سن شروع مواد مخدر کشور به ۱۶ سال رسید

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۸۲۱۵

میانگین سن شروع مواد مخدر کشور به ۱۶ سال رسید

سردار سرتیپ ایوب سلیمانی امروز یکشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی گلستان به خبرنگاران گفت: مسوولیت کشف ۸۸ درصد مواد مخدر کشور برعهده ناجا است که این اقدام با کنترل مرزها، کویر و دریا و نظارت دقیق بر بنیان‌های مالی و تجهیزاتی عوامل موثر بر توزیع این مواد افیونی به سرانجام می‌رسد.
جانشین ناجا گفت: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در مدارس، محلات، ادارات و بخش‌های مختلف و برپایی نمایشگاه‌هایی در راستای آگاه سازی جامعه از خطرات سوء مصرف مواد مخدر بخشی از اقدامات نیروی انتظامی در سال گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار سلیمانی با بیان اینکه کشور همسایه ایران (افغانستان) بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا است خاطرنشان کرد: میزان تولید مواد مخدر از ۱۷ سال گذشته تاکنون ۴۵ برابر شده، بطوری که این کشور فقط سال گذشته ۹ هزار تن مواد مخدر تولید کرد.
وی گفت: در ۴۰ سال گذشته، ۱۲ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف شده و در این راه چهار هزار تن شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز شدند.
سلیمانی ادامه داد: سال گذشته ۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شد.
در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان گلستان، سرتیپ دوم ستاد روح الامین قاسمی به عنوان فرمانده انتظامی گلستان معرفی و از زحمات سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر جاویدان تقدیر شد.
۳۰۱۴/۳۰۹۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود