Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی با تأکید بر اهمیت نقش پارلمان‌ها در توسعه روابط بین کشورها، اظهار داشت: دیپلماسی پارلمانی زمینه‌ای برای تعاملات بین دولت‌هاست. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی در دیدار «گابریلا کوئواس بارون» رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی ( IPU) با یادآوری تغییرات انجام شده در ساختار اتحادیه بین‌المجالس جهانی در دوره مدیریت جدید، این تحولات را در روند پیشبرد اهداف این اتحادیه مؤثر و مهم دانست و خواستار گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی در راستای کمک به صلح و امنیت در جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، به نوآوری‌های صورت گرفته در کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی اشاره و تأکید کرد: امید است تا با تغییرات اِعمال شده و تعاملات فزاینده‌ای که در این اتحادیه صورت گرفته، شاهد آن باشیم که مجالس دنیا بیش از پیش در امور بین‌المللی تأثیرگذار باشند.

15 عضو شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی انتخاب شدند + اسامیلیست مشترک دو فراکسیون برای انتخاب اعضای اتحادیه بین‌المجالس جهانی اعلام شدکاندیداهای فراکسیون امید برای انتخابات بین‌المجالس جهانی معرفی شدندتوافق دو فراکسیون مجلس برای انتخاب اعضای اتحادیه بین‌المجالس جهانی

عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی با تأکید بر اهمیت نقش پارلمان‌ها در توسعه روابط بین کشورها، اظهار داشت: مجالس کشورها برآمده از دل ملت‌ها هستند و همین عامل باعث می‌شود تا دیپلماسی پارلمانی، زمینه‌ای برای گفت‌وگوی بین ملت‌ها در راستای توسعه تعاملات بین دولت‌ها باشد.

جلالی ادامه داد: کشورهای دنیا در مناطق مختلف، گاه با مشکلات و مناقشاتی روبه‌رو هستند که با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی امکان رفع این مسائل وجود دارد.

وی، نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای را مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور امن و باثبات منطقه با ظرفیت‌های خود، نقشی مهم در رفع مشکلات منطقه دارد.

همچنین  «گابریلا کوئواس بارون» رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی ( IPU) نیز در این دیدار، گفت: در حال حاضر دو تن از نمایندگان این کشور از جمله کاظم جلالی در ساختار هیئت‌رئیسه این اتحادیه صاحب کُرسی هستند و اقدمات بسیار مؤثر و ارزشمندی را در جهت پیشبرد صلح، امنیت و ثبات در سراسر جهان انجام می‌دهند.

وی، نقش مهم و اساسی حمایت نمایندگان سراسر جهان در ایجاد صلح جهانی را یادآور شد و افزود: رئیس مجلس ایران نقش مهمی را در شکل‌گیری چندجانبه‌گرایی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی و پیشبرد و پشتیبانی امور این اتحادیه داشته است که از جمهوری اسلامی ایران درخواست گسترش و تداوم این سیاست را داریم.

رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی، روز گذشته برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد تهران شده است.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم کاظم جلالی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم کاظم جلالی نمایندگان مجلس مجلس دهم کاظم جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر اهمیت دارد، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده است.

به گزارش شانا، احمد امیرآبادی فراهانی به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان اشاره و اظهار کرد: تعیین تکلیف خط لوله انتقال گاز به پاکستان در این سفر حائز اهمیت است، زیرا ایران به تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده و خط لوله انتقال گاز تا مرز پاکستان برده شده است.

وی افزود: اگر پاکستان گاز طبیعی را از طریق ایران به مصرف‌کنندگان کشورش برساند، بی‌شک رضایتمندی مطلوبی در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد گرفت؛ زیرا تأمین گاز آن‌ها از طریق گازمایع (ال‌پی‌جی) است که بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید واقع شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان تصریح کرد: پیشنهادهایی برای عملیاتی‌کردن این خط لوله وجود دارد، اما بعضی از کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این زمینه دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آن‌ها منافع مشترک دو ملت را مدنظر قرار دهد.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه همکاری با همسایگان موفق عمل کرده است، بیان کرد: یکی از کارهای سازنده دولت در حوزه سیاست خارجی، تقویت همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه ازجمله پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و... بوده است.

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • ایران قدرت جهانی