Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ستوده‌منش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود شش هزار و ۶۰۰ دانش آموز اتباع خارجی در آموزش و پرورش استان بوشهر تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: اتباع محصل در استان را کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می دهند که افغانستان با شش هزار و ۵۰۰ دانش آموز بیشترین آمار اتباع را در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده‌منش ادامه داد: حدود چهار هزار و ۹۰۰ دانش آموز اتباع در دوره ابتدایی تحصیل می کنند که بیشترین آمار از لحاظ دوره تحصیلی در این دوره است و آموزش متوسطه اول، هزار و ۱۶۱ دانش آموز و متوسطه دوم نیز ۵۰۳ دانش آموز اتباع را در خود جای داده اند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در استان سه منطقه آموزشی ممنوعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع را دارند که گناوه، ریگ و دیلم از جمله شهرستان های اعلام شده از وزارت است.

وی با بیان اینکه ثبت دانش آموزان اتباع همانند دانش آموزان عادی است و محدودیت جغرافیایی نیز برای این دانش آموزان قابل اجرا است، گفت: به جز مناطق ممنوعه و منطقه خارگ که قابلیت پذیرش اتباع را ندارد هیچ مدرسه ای نباید از ثبت نام دانش آموزان اتباع سرباز بزند.

ستوده‌منش خاطرنشان کرد: پاسپورت، کارت آمایش ۱۴ و برگه حمایت تحصیلی از الزامات ثبت نام دانش آموزان اتباع است و مدیران مدارس برای ثبت نام اتباع به موارد شیوه نامه ثبت نام اتباع آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ابتدایی دوره دوم آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: عدالت و برابری بین همه مردم اولویت دینی و اساسی کشور ماست و آموزش و پرورش استان هیچ تبعیض و تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع را بر نمی تابد و امیدواریم که در این راستا همکاری لازم با دانش آموزان اتباع در همه زمینه ها اتفاق بیافتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان های بوشهر و دشتستان بیشترین تعداد دانش آموز اتباع را دارند، افزود: شهرستان بوشهر هزار و ۷۹۰ دانش آموز و شهرستان دشتستان هزار و ۵۵۲ دانش آموز اتباع دارد و در همین راستا بیشترین خدمات را در زمینه دانش آموزان اتباع دریافت می کنند.

کد خبر 4648506

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اتباع خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

 رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امتحانات شبه نهایی به منظور آشنایی دانش آموزان با مقررات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و سوالات مفهومی در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم و معارف اسلامی و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

۱۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری مکلف شدند

نورالله کیانی افزود: آزمون شبه نهایی در ۲۵۱ آموزشگاه متوسطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گفته وی، دانش آموزان تا ۴ اردیبهشت در چهار عنوان درسی با هم رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟