Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:22:50 GMT

آغاز نخستین هفته قرآنی ایران در حیدرآباد هند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۸۳۸۶

آغاز نخستین هفته قرآنی ایران در حیدرآباد هند

نخستین هفته قرآنی ایران در حیدرآباد هند با مشارکت و همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز گذشته(اول تیر) آغاز شد. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛ نخستین هفته قرآنی ایران در خارج از کشور باهدف وحدت جهان اسلام، انتقال تجربیات موفق ایران درزمینه‌های مختلف قرآن و افزایش برادری بین مسلمانان جهان از امروز در حیدرآباد هند برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری این رویداد گفت: نخستین هفته قرآنی ایران در حیدرآباد با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارمی شود. محور فعالیت‌ها و همکاری‌های این مؤسسه با این معاونت در نخستین هفته قرآنی، نمایش 20 نسخه از نفیس‌ترین مصحف‌های چاپ‌شده در ایران (این نسخه‌ها عمدتاً آثار خطی در موزه‌ها بودند که در سنوات اخیر تصحیح و به زیور طبع آراسته‌ شده‌اند)، نمایش 73 اثر از کتابت آیات قرآن کریم از 53 خوشنویس برجسته ایرانی که توسط 60 هنرمند نگارگری و تذهیب شده، نمایش 20 تابلو از «نقش هنرمندان ایرانی و زبان فارسی در گسترش مساجد جهان»(در این پژوهش عرضه‌شده نمونه آثار ایرانیان در معماری مساجد کشورهای همچون: ازبکستان، ترکیه، تانزانیا، آذربایجان، هندوستان، گرجستان، چین و... تهیه و به نمایش درآمده است)، عرضه نمودارهایی از وضعیت چاپ و نشر آثار قرآنی و دینی در جمهوری اسلامی ایران از 1357 تا 1398 و معرفی 110 ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی طی 130 سال گذشته است.

اعطای نشان ویژه نمایشگاه کتاب هند به موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایرانموسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مجری برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

فقهی‌زاده درادامه برگزاری 36 دوره مسابقات بین‌المللی قران کریم با حضور نمایندگان حدود 70 کشور در هر دوره را یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: تاکنون 26 دوره نمایشگاه بین‌المللی قران کریم با حضور 20 کشور در تهران برگزارشده است. در ایران تاکنون چهار هزار موسسه قرآنی مردمی در مراکز شهرها و شهرستان‌ها و بیش از 8 هزار خانه قرآنی در روستاها راه‌اندازی شده است.

فقه‌زاده تشکیل بیش از 100 هزار جلسه و حلقه‌های خانگی قرانی را از دیگر دستاوردهای قرآنی ایران بیان کرد و گفت: چاپ 38 هزار عنوان کتاب در موضوعات قرآنی، چاپ 20 میلیون نسخه مصحف شریف و صدور مجوز چاپ 108 ترجمه قرآن به زبان فارسی از عملکرد 40 ساله نظام اسلامی در 40 سال اخیر بوده است.

وی، ترجمه و چاپ قرآن به 20 زبان خارجی، راه‌اندازی 500 سایت و پایگاه اینترنتی قرآنی و تولید 400 عنوان نرم‌افزار قرآنی را از اقدامات قرآنی در ایران بیان کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تربیت ده‌ها هزار حافظ کل قران و بیش از یک‌ میلیون نفر حافظ اجزاء قران کریم، برپایی طرح تلاوت نور در بیش از 30 هزار مسجد کشور تولید ده‌ها فیلم و سریال انیمیشن قرآنی، تربیت بیش از 15 هزار دانش‌آموخته رشته‌های علوم و معارف قرآن و حدیث، وجود بیش از 250 برگزیده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورهای مختلف اسلامی، وجود بیش از 30 دانشگاه و دانشکده فعال در دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم قرآن و حدیث (کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی) و ده‌ها دانشکده فعال در دوره کارشناسی... و تألیف بیش از پنج هزار پایان‌نامه و رساله دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون علوم و معارف قرآن کریم را از دیگر تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسسه نمایشگاه های فرهنگی کتاب و ادبیات موسسه نمایشگاه های فرهنگی کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر در این استان حافظ قرآن و از پنج جزء تا کل قرآن کریم را حفظ هستند.

  حجت الاسلام مهدی رمضانی افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.   وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.   رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.      

 

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف