Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، گفت: باوجود بارش‌های اخیر در استان، ولی این موضوع، موجب نمی‌شود که شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، افشین مظاهری، صبح امروز (2 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اظهار کرد: باوجود بارش‌های بی‌نظیر سال آبی جاری اما کماکان صرفه‌جویی در مصرف آب اولویت و درخواست اصلی ما از مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب نه‌تنها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود بلکه برای کشور و نسل‌های آینده نیز مفید خواهد بود، افزود: استان ایلام در زمینه بارش‌های مناسب اخیر در کشور، در رتبه سوم کشور قرار گرفت ولی این موضوع، موجب نمی‌شود که شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از 54 درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان شش‌ماهه اول سال جاری به 56 درصد افزایش یابد.

 

مظاهری، بابیان اینکه در حال حاضر ۹ دهنه چشمه، ۵۶ حلقه چاه و یک سد با حجم تولید ۴۲ میلیون لیتر مکعب در سال آب شرب ۱۹ شهر در استان با جمعیت ۴۳۰ هزار نفر را تأمین می‌کند، افزود: هم‌اکنون ۲۱۴ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری استان هستند که معادل ۵۳ درصد جمعیت شهری استان است که در این زمینه ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 

وی، بابیان اینکه ۹۰ درصد شهر ایلام تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، ابراز کرد: در سال گذشته 8 هزار و 365 فقره انشعاب فاضلاب و 5 هزار و 460 فقره انشعاب آب به متقاضیان در شهرهای استان ایلام واگذارشده است که بر این اساس، تعداد انشعابات آب در شهرهای استان به بیش از ۱۴۴ هزار و ۳۵۰ فقره و تعداد انشعابات فاضلاب نیز به بیش از ۷۷ هزار و ۳۶۰ فقره افزایش‌یافته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، در پایان با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن نشست یابی و تعمیر تأسیسات آب منازل مسکونی خود، در صورت مشاهده کدورت آب با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند تا کارشناسان ما برای آزمایش و پیگیری موضوع اقدام کنند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت مجلس اوقات فراغت نماز جمعه خبرگزاری شبستان بیرجند خطبه نماز جمعه استان بوشهر مسجد شهری صرفه جویی الگوی مصرف بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اربابی گفت: افزود: حدود ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ۳۸۴ هزار نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خراسان جنوبی تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گفته وی هم استانی‌ها برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌ها اشاره کرد و افزود: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شده اند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند