Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلی‌کوپتر‌های آمریکایی سرکرده‌های داعش را از مقابل حملات طالبان در شرق افغانستان نجات دادند و آنها را به مناطق نا‌معلومی بردند.به گزارش بلاغ، «ذبیح‌الله مجاهد‌» سخنگوی طالبان، اعلام کرد که عناصر این گروه حملات وسیعی را به مدت یک هفته علیه افراد وابسته به داعش در ولایت «کنر» افغانستان انجام دادند.
وی افزود : اما زمانی که سرکردگان داعش به محاصره طالبان در‌آمدند، هلی‌کوپترهای آمریکایی شبانه وارد عمل شدند و سرکرده‌های داعش را از منطقه تحت محاصره خارج و به منطقه‌ دیگری منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجاهد ضمن انتقاد از رفتار آمریکایی‌ها، خاطرنشان کرد که این چندمین بار است که سرکردگان داعشی در ولایت‌های مختلف از سوی نیروهای آمریکایی نجات داده شده و به پایگاهای نظامی انتقال داده می‌شوند.
وی اظهار داشت، مردم افغانستان و جهان آگاه باشند که گروه فتنه‌گر داعش در افغانستان تحت حمایت مستقیم نظامیان آمریکایی قرار دارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم