Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: 27 هزار نفر از مردم لامرد در طرح ملی کنترل فشارخون مشارکت داشتند.به گزارش بلاغ، سیدحسن احمدی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری فشار خون یک قاتل خاموش است، اظهار داشت: فشار خون، مادر بسیاری از بیماری‌ها است که زمینه ساز سکته‌های قلبی و مغزی و بیمارهای کلیوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری فشارخون نه درد دارد و نه علائم واضحی از خود نشان می‌دهد به همین دلیل بسیاری از افراد قبل از عارضه به این بیماری به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد با اشاره به اینکه طرح ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه سال جاری ادامه دارد خاطرنشان کرد: این طرح در دو فاز اجرا می‌شود که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۶ خردادماه فاز اطلاع‌رسانی عمومی و توجیح این طرح ملی است.

احمدی ادامه داد: فازدوم این طرح نیز از ۱۷ خردادماه تا ۱۵ تیرماه سال جاری است که غربالگری فشار خون از افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: تا امروز ۲۷ هزار و ۲۱۳ نفر از مردم شهرستان لامرد در طرح ملی کنترل فشار خون مشارکت داشته‌اند که برابر ۵۶ درصد مشارکت واجدین شرایط این طرح ملی در لامرد بوده است.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان لامرد با اعلام اینکه کلیه مراکز درمانی همچون بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان لامرد آماده انجام فشارخون از مردم هستند، تصریح کرد: علاوه برآن پایگاه‌های سیار نیز در سطح شهرستان لامرد راه‌اندازی شده که پس از انجام کنترل فشارخون و ثبت در سیستم جامع این طرح، پیامک نیز بر روی تلفن همراه ارسال می‌شود.

احمدی اضافه کرد: تا پیش از اجرای این طرح ملی کنترل فشار خون، ۵ هزار و ۱۱۸ بیمار فشارخون در سطح شهرستان لامرد شناسایی شده بودند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت پیگیر افزایش جرایم دخانیاتی

بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر با تاکید بر ممنوعیت تبلیغ محصولات دخانی بر اساس قانون جامع مبارزه با دخانیات، اظهار کرد: در همین راستا، استندهای نگهداری سیگار در مراکز فروش در هر شرایطی می‌توانند ابزاری برای تبلیغ محصولات دخانی باشند. اگرچه مقررات و ضوابطی در ارتباط با شرایط ظاهری استندهای نگهداری سیگار مانند داشتن درپوش، در معرض دید نبودن و قرار نگرفتن در پشت سر فروشنده لحاظ شده، اما الزمات در نظر گرفته شده در بسیاری از مراکز عرضه سیگار اجرایی نمی‌شود. 

استندهای نگهداری سیگار؛ ابزاری برای تبلیغ دخانیات

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از استندهای نگهداری سیگار، حالت تبلیغاتی دارند؛ به نحوی که از نورپردازی و چراغ‌های نئونی برخوردار هستند. استندهای نگهداری سیگار نه تنها نور دارند بلکه محصولات دخانی که در این استندها قرار می‌گیرند در بهترین فضای واحد صنفی، پشت سر فروشنده قرار داده می‌شوند و به راحتی قابل دیده شدن هستند. بسته به شرکت توزیع‌کننده، سیگارهایی در ردیف‌های اول این قفسه‌ها با نشان شرکت‌های دخانی مربوطه چیده شده و تبلیغات فریبنده در مورد این نوع سیگار خاص روی قفسه انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات دخانی قانون‌پذیر نیستند، افزود: اگرچه ضوابطی در ارتباط با استندهای نگهداری سیگار ابلاغ کرده‌ایم اما نظارت‌های میدانی بیانگر این است ضوابط به درستی اجرا نمی‌شود. 

وی تاکید کرد که آن دسته از استندهای نگهداری سیگار که منطبق بر ضوابط درنظر گرفته شده نیستند، باید حذف شوند و احکام سنگین برای جلوگیری از تخلف در این زمینه صادر شود. 

ولی‌زاده در مورد جرایم تخلفات تبلیغاتی دخانیات نیز به ایسنا اظهار کرد: بیشترین ارقام جرایم در قانون جامع کنترل دخانیات برای تبلیغات در نظر گرفته شده است که در آخرین دور بازنگری جرایم در سال ۱۳۹۸ به ۴۴ میلیون تومان افزایش یافته است. 

پیگیری وزارت بهداشت برای افزایش جرایم تخلفات دخانیاتی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: براساس قانون «جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات»، جرایم قانون جامع کنترل دخانیات باید هر ۳ سال یکبار بازنگری شود. جرایم این قانون برای آخرین بار در سال ۹۸ بازنگری شد. پیشنهاد افزایش جرایم با احتساب میزان تورم از سوی وزارت بهداشت به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شده است و پیگیر اخذ مصوبه هیات وزیران هستیم. 

وی ادامه داد: بر این اساس، نرخ جریمه «تخلفات تبلیغات در صورت تکرار برای مرتبه سوم»، به بیش از یکصد میلیون تومان افزایش خواهد یافت که عدد دقیق آن پس از اخذ مصوبه هیات محترم وزیران اعلام می‌شود.

هماهنگی با دستگاه قضا برای اجرای موثر قانون کنترل دخانیات

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: به منظور اجرای موثر قانون جامع کنترل دخانیات هماهنگی‌هایی با حوزه قضایی صورت گرفته است؛ معاون محترم بهداشت و دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات طی مکاتباتی با معاون محترم دادستان کل درخواست حمایت و هماهنگی برای وحدت رویه در صدور احکام بازدارنده برای تخلفات از قانون جامع کنترل دخانیات کرده است. 

ولی‌زاده گفت: امیدواریم با ابلاغ مصوبه افزایش جرایم قانون و جریمه متخلفین تبلیغات دخانیات دیگر شاهد نمایش استندهای تبلیغاتی در مراکز خرید و فروش نباشیم. 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • استقبال ۸۰ هزار نفری قزوینی‌ها از طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • ◄ بازنگری محدوده‌ های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی
  • وزارت بهداشت پیگیر افزایش جرایم دخانیاتی
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی