Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر اتیوپی از تلاش برای کودتا و مجروح شدن رئیس ستاد ارتش این کشور خبر می‎دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «ابی حمد»، نخست وزیر اتیوپی طی نطقی اعلام کرد که ژنرال «سیری مِکونن»، رئیس ستاد ارتش این کشور مجروح شده است.

این حادثه در پی تلاش گروهی از افراد مسلح برای کودتا علیه دولت محلی روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز به نقل از سخنگوی نخست وزیر اتیوپی گزارش داد که کودتایی نافرجام علیه رئیس دولت محلی ولایت «امهره» در اتیوپی روی داده است.

هنوز مشخص نیست که رئیس ستاد ارتش اتیوپی جان خود را از دست داده و یا مجروح شده است.

در همین حال دولت فدرال این کشور به منظور تأمین امنیت در این ولایت وارد عمل شده و برخی گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای تیراندازی در امهره است.

ابی احمد اواخر روز شنبه به وقت محلی اعلام کرده که در زمان تلاش برای کودتا، مقامات ایالت امهره در جلسه حضور داشته‌اند.

بر اساس اعلام ابی احمد چند نفر در جریان این کودتای نافرجام کشته شده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

امهره یکی از 9 ولایت فدرالی در کشور اتیوپی است.

دفتر نخست وزیری اتیوپی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که تلاش برای کودتا در ولایت امهره علیه قانون اساسی صورت گرفته و هدف آن بر هم زدن صلح این ولایت بوده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن بیان این مطلب که از تیراندازی‌ها در امهره مطلع است از کارکنان خود خواسته تا در ساختمان سفارت این کشور در «آدیس آبابا» باقی بمانند و از خارج شدن خوددرای کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتیوپی ابی احمد نخست وزیر اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای مقام عالیرتبه اطلاعاتی رژیم اسرائیل + جزئیات 

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: آحارون هالیوا، رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل«امان» تصمیم گرفت استعفای خود را به خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند. این نخستین استعفای یک مسؤول اسرائیلی از زمان جنگ است.

این روزنامه گزارش داد هالیوا صبح امروز(دوشنبه) استعفای خود را به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

طبق گزارش این روزنامه هالیوا در آغاز جنگ به دلیل شکست هفت اکتبر تصمیم به استعفا گرفته بود.

وبگاه واللا نیز گزارش داد: در استعفانامه‌ای که هالیوا به رئیس ستاد ارتش ارائه کرد مسؤولیت خود را درباره شکست هفت اکتبر پذیرفت و اعلام کرد طی هفته‌های آینده به فعالیت خود پایان می‌دهد و پستش را ترک می‌کند.

این وبگاه گزارش داد گفت‌وگوی طولانی میان رئیس ستاد ارتش و هالیوا انجام شد و رئیس ستاد از وی خواست صبر کند.

این گزارش می‌افزاید نامزد اصلی که احتمالا جای هالیوا را می‌گیرد «شلومی بیندر» است که اکنون رئیس بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی است.

هالیوا گفت: در تمام بازدیدهایی که طی روزهای اخیر از واحدهای ارتش داشتم تأکید کردم آغاز جنگ یک شکست اطلاعاتی بود. اتفاقی که افتاده است باید عمیقا مورد بررسی قرار گیرد و از نتایج عبرت بگیریم اما موضوع مهم کنونی جنگ و پیروزی در آن است.

هالیوا نوامبر نیز درباره شکست اطلاعاتی قبل از جنگ هفت اکتبر صحبت کرد و گفت: اطلاعات و ارتش در هفت اکتبر شکست خوردند و باید بر جنگ متمرکز شویم.

کد خبر 846304 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک استعفای جنجالی دیگر در ارتش اسرائیل
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • استعفای رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل ۷ اکتبر
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • استعفای مقام عالیرتبه اطلاعاتی رژیم اسرائیل + جزئیات 
  • مصائب یک سرلشگر ارتش