Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ به بهانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد بابایی، ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر، انجام دادیم که شرح مصاحبه را در متن ذیل می‌خوانید:

با سلام و عرض خسته نباشید به شما و همکاران‌تان؛ با توجه به اینکه امروز سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است؛ وظیفه این  سازمان را توضیح دهید

با سلام خدمت شما؛ همانطور که مستحضرید اول تیرماه 1360 سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و یک اساسنامه برای سازمان تعریف شده است که در این اساسنامه به سه هدف مهم سازمان اشاره کرده است: ۱- احیاء و اشاعه اندیشه تابناک اسلام ۲- دفاع از اصول اسلام و دفاع از نظام مقدس و آرمان های انقلاب اسلامی و شناخت توطئه های فرهنگی انقلاب و مبارزه با این توطئه ها؛ مسائل و مشکلات ۳- گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی و برانگیختن احساس مسئولیت دینی در قبال دین و انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا پیرامون این موضوع توضیحات بیشتری را بفرمایید

شایان ذکر است در این سال‌ها هم حضرت امام (ره) و هم رهبری از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی رضایت داشتند و منویات رهبری نشان ‌دهنده این است که هنوز به اقدامات ضروری تبلیغات اسلامی در حوزه‌های دینی، قرآنی و اعتقادی نیاز داریم، همه موظف هستیم به منویات رهبری گوش سپرده و برای اجرایی شدن فرمایشات معظم له اقدامات لازم را صورت دهیم، بی‌شک در طول این سال‌ها اقدامات بسیار خوبی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مذهبی و عمق بخشیدن به باور مکتبی و مذهبی در بدنه جامعه انجام شده است اما به هدف کلان و کامل دست پیدا نکرده‌ایم.

با توجه به اهداف مشخص شده سازمان، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر در این حوزه موفق بوده یا خیر؟

اهداف سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدا تاسیس در حوزه موفقیت و انجام مسئولیت و رسیدن به این اهداف بلند، بنا بر ایجاد سازمان‌های مردمی باشد و سازمان برای رسیدن به این اهداف فوق کار می‌کند. شهرستان بهشهر در حوزه تشکلات دینی و مردمی حدود ۳۰۰ هیات مذهبی دارد که هر کدام از این هیات‌ها در بحث تربیت نیرو و کادرسازی انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دینی نقش موثری را ایفا می کنند و حضور خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این کلا‌س‌ها چشمگیر است.

موضوع دیگر در بحث کانون مداحان شهرستان است که شامل ۱۲۰ مداح برادر و ۱۰۰ مداح خواهر می شود و هر کدام از این افراد پرونده رسمی و مشخص در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دارند و ماهانه از کلاس‌های آموزشی و تقویتی با حضور اساتید مجرب بهره‌مند می‌شوند و گفتنی است علاوه بر نقش پررنگ بزرگسالان، حضور نوجوانان و جوانان در این کلاس‌ها چشمگیر است و این نوگلان بعنوان مداحان انقلابی تحویل جامعه داده خواهند شد چراکه این مداحان بعد از روحانیت و مبلغین مذهبی، حامیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشند.

با توجه به اینکه روحانیت، اصلی‌ترین شبکه تبلیغی نظام هستند؛ بفرمایید فعالیت روحانیت زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان بهشهر به چه صورتی است؟

شهرستان بهشهر دارای ۶ حوزه علمیه و ۱۵۰ روحانی که پرونده‌هایشان در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر ثبت شده، است و ناگفته نماند در روستاهای بالادست هزارجریب که بالای ۲۰۰ خانوار سکونت داشته باشند، سازمان تبلیغات اسلامی خانه‌ای بعنوان خانه عالم بنا کرد و روحانیون به صورت منظم و دائمی در آنجا مستقر هستند. ناگفته نماند روحانیون دیگری هم در مناطق در معرض آسیب مستقر هستند که برای اهالی آنجا کلاسهای سبک زندگی اسلامی و مراسمات دینی و مذهبی را اجرا می کنند.

در خصوص فعالیت‌های قرآنی کمی توضیح دهید

در بخش قرآنی بیش از ۳۰ موسسه و خانه قرآن داریم که این مسئله به خودی خود از جایگاه بسیار بالایی بهره‌مند است چراکه تربیت نیروهای قرآنی و آموزش سبک زندگی قرآنی جزیی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می رود کما اینکه چند سال پیش در شهرستان بهشهر در حوزه آموزش های قرآنی شاید بتوان به ۲ الی ۳ حافظ قرآن اشاره کرد اما امروزه شاهد بیش از ۱۰۰۰ حافظ قرآن در شهرستان بهشهر هستیم و ناگفته نماند تربیت بیش از هزار حافظ قران بعد از دستورات مقام معظم رهبری که اشاره به طرح ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشتند، انجام شد.

مهمترین وظیفه امروز نهادهای فرهنگی و تبلیغی چیست؟

وظیفه تبلیغ و اطلاع‌رسانی فقط منحصر به علماء، روحانیت و سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه همه نهادها اعم از ادارات ارشاد، آموزش و پرورش، دانشگاهیان، اساتید حوزه و دانشگاه و رسانه ها به ویژه صدا و سیما همه در امر تبلیغ و اطلاع رسانی دینی موظفند؛ به ویژه در این شرایطی که دشمن با ابزارهای مختلف از جمله ابزار فضای مجازی وارد یک جنگ تمام عیار فرهنگی علیه نظام اسلامی شده است، باید همه دست به دست هم بدهند و نگذارند دشمنان به اهداف شوم خودشان نائل شوند.

اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در بخش آسیب های اجتماعی چه عملکردی داشت؟

حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و معضلات دیگر از دستگاه های اجرایی شهرستان پیشتاز است و برای افراد مختلف در سازمان تبلیغات؛ مساجد و هیات های مذهبی کلاس های آموزشی و مهارتی گذاشته می شود کما اینکه این افراد با بهره مندی از این آموزش‌ها دیگر دچار مشکلات معضلات اجتماعی نمی شوند و حتی برای زوج‌های جوان کلاس‌های مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید مجرب و روان‌شناسان باتجربه گذاشته می شود.

ورود سازمان تبلیغات اسلامی در حل آسیب‌های اجتماعی تا چه اندازه ضروت دارد؟

ضروری است که سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه حل مسائل اجتماعی و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش باور اعتقادی ورود پیدا کند کما اینکه ما در این مقوله پیشگام هستیم و زندگی عموم مردم باید رنگ و ‌بوی خدایی و دینی به خود بگیرد، اگر فرمول‌های سبک زندگی اسلامی به بدنه جامعه تزریق شود قطعا آمار طلاق، اعتیاد و بی‌اخلاقی در جامعه تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

در حوزه فرهنگی عملکردتان را بفرمایید

سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی هر جایی که ضرورت داشته باشد ورود پیدا می‌کند مثلا در بخش طرح فرهنگی دریا مسئولیت کمیته فرهنگی را بعهده دارد و در طول باز شدن این طرح‌ها نمازهای جماعت مداوم برگزار است. ناگفته نماند در زمان‌های خاص دیگر مانند ماه مبارک رمضان، دهه محرم، مناسبت‌های انقلابی، مذهبی و ملی برنامه‌های فرهنگی مختلفی از قبیل آگاه‌سازی به مسائل اعتیاد، مشروبات الکلی، محافل انس با قرآن برای عموم مردم در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

با توجه به مشکلات بدحجابی و بی حجابی موجود وظیفه سازمان تبلیغات را در این حوزه بیان کنید؟

امروزه باید در وهله اول موضوع بدحجابی و بی حجابی که در کشور، استان و بعضا شهرستان دیده می‌شود عوامل آن بررسی شود و اکثر افرادی که در داخل ماشین و چه در جایگاه‌های تفریحی مثل دریا، جنگل و تفرجگاه‌ها اقدام به بی‌حجابی می‌کنند شاید عامل سیاسی پشت این قضیه باشد و دشمن با یه برگزاری دقیق و حساب شده در این عوامل نفوذ می‌کند و برای پیاده سازی این نقشه شوم شیطانی‌اش به این افراد خوراک می دهند؛ می توان به یه نمونه از نقشه های شیطانی دشمن از قبیل «چهارشنبه‌های سفید» نام برد که قطعا یک برنامه‌ریزی حساب شده پشتش است و بعضا از زبان برخی از مزوران داخلی شنیده می‌شود که حجاب یک امر خصوصی و شخصی است و هر کسی هر طور که دوست دارد و راحت است می‌تواند عمل کند در صورتی که همین افراد خوب می دانند که حجاب از ضروریات دین است و هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد؛ اکثر شهدای ما برای همین ضروریات دین به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و وصیت نامه شهدا، شاهد و گواه بر این مطلب است که سفارش می کردند: چادر خانم های جامعه اسلامی از خون و اسلحه های ما برای دشمنان برنده تر و خطرناک تر است زیرا دنبال به دنبال تعطیل کردن دستورات دین است و بیشترین بدحجابی که در کشور اسلامی ما به چشم میخورد نشات گرفته از همین عامل سیاسی می باشد که اهداف دشمن را در بردارد.

همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان با سازمان تبلیغات در بحث نهادینه کردن حجاب به چه صورت است؟

دولت، مسئولین و مردم موظف هستند که قوانین حجاب را مثل بقیه قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رعایت و اجرا کنند و استان مازندران با توجه به بحث گردشگر پذیر بودنش مشکلات خاص خود را دارد و اکثرا افرادی هستند که از استان های دیگر به این استان می‌آیند و دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی نمی‌تواند به تنهایی روی این افراد اثر بگذارند لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند. مثلا صدا و سیما باید برای مسافرین این قوانین موجود را اطلاع رسانی کند و در حوزه حجاب تاثیرگذار باشد چون در حوزه حجاب نمی‌توان یک دستگاه فرهنگی و نهاد اجرایی یا حتی نیروی انتظامی را مسئول دانست باید مسئولین و مردم عزم جدی برای بدحجابی در این نظام مقدس داشته باشند تا این اوضاع سر و سامان بگیرد.

ناگفته نماند یکی دیگر از برنامه‌های دشمن در حوزه حجاب، ترویج لباس‌های غربی است که متاسفانه هیچ برخورد و برنامه‌ریزی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و گاهی خانواده‌های مذهبی و متدین برای پیدا کردن لباس‌ها و مانتوهای مناسب برای فرزندانشان با مشکل عدیده ای مواجه هستند.

در بحث سیل اخیر سازمان تبلیغات اسلامی تا چه اندازه پای کار بود؟

سازمان تبلیغات اسلامی در امورات غیر حوزه فرهنگی در حوزه اجتماعی و زندگی مردم هم نقش موثری دارد و در بحث سیل اخیر کشور که چند استان درگیر سیل بودند و زندگی مردم را تا حدود زیادی تخریب کرد، سازمان تبلیغات اسلامی بر خود وظیفه دانست و نیروهایی از قبیل روحانیت، نیروهای انسانی و مبلغین را در غالب گروه‌های جهادی به استان گلستان شهرستان آق قلا، استان مازندران و استان خوزستان اعزام کرد و این نیروهای جهادی همچنان در کنار مردم بودند و در ساخت و سازها و تمیز کردن منازل به افراد سیل‌زده کمک می‌کردند. شایان ذکر است سازمان تبلیغات اسلامی در بحث سیل اخیر به مردم سیل زده استان گلستان شهرستان آق قلا، حدود ۱۰ مرحله اقلام مایحتاج مواد غذایی و خوراکی و ۳ مرحله لوازم زندگی به مردم سیل زده استان مازندران شهرستان سیمرغ کمک رسانی کرد و رؤسا و کارمندان سازمان تبلیغات اسلامی روزانه و بعضا هفتگی در کنار مردم بودند و به دردهایشان التیام می بخشیدند.

در پایان بفرمایید چه برنامه‌هایی جدیدی در دستور کار خود دارید؟

برنامه «محله مطلوب» در دستور کار خود داریم که روحانی آن محل با عنوان امام محل و مشکلات و امورات مردم توسط روحانی محل و خیرین آن منطقه بررسی می‌شود و این برنامه نقش کلیدی در حل مشکلات مردم به صورت مستقیم دارد زیرا مردم بدون مراجعه به قانون، نیروی انتظامی و دادگستری مشکلات‌شان حل و فصل می شود.

خبرنگار: فرزانه حسنی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی جنگ جنگل طلاق نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید

به گزارش خبرآنلاین، دستیابی به هدف شرعی و قانونی در این زمینه به تجدید نظر اساسی در عملکردهای مسئولین و سیاست‌های موجود و معمول حکمرانان نیاز دارد.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

حتی ما نیروهای باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم. این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب ‌شده، معقول و منطقی داشته باشند. اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد. علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند. منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست ‌خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد. عملکردها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد. مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست. حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد چون این برخوردهای حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟! با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم. برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟ 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897643

دیگر خبرها

  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید
  • جنگ تمام‌عیار رئال و بارسا بر سر داور ال‌کلاسیکو!‏
  • دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد