Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:47:34 GMT

‌ولایت پذیری شهدا، برجسته‌ترین ویژگی آنهاست

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۹۱۵۹

‌ولایت پذیری شهدا، برجسته‌ترین ویژگی آنهاست

‌امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: یکی از برجسته‌ترین و شاخص ترین ویژگی شهدا که باعث شده نام و یاد آنان پس از گذشت سال‌ها بر دل‌ها حک شود، همان اطاعت پذیری و تبعیت محض از امام و ولی زمان خود بوده است.

‌به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد شهادت سردار بهزاد تفرشی از شهدای نیروی انتظامی که در روستای فیلستان شهرستان پاکدشت برگزار شد گفت: ما هرچه داریم از عظمت، عزت و جانفشانی جوانانی است که با ایثار و از خودگذشتگی از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کردند و امروز نیز در نزد پروردگار خود زنده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ ما هستند، افزود: یادبود شهدا برای این است که بدانیم قیام، کلام و پیام شهدا برای تقویت خط ولایت و تداوم بخشیدن خط امام و رهبری و بصیرت‌افزایی و خدمت بی منت به مردم بوده است.

حجت الاسلام لزومی با بیان اینکه شهید بهزاد تفرشی در لحظه شهادت بسیار خوشحال بود، بیان داشت: وی با رشادت‌های خود در صحنه‌های نبرد با اشرار به عزتی از جانب خدا دست یافت و در معامله دو طرفه با خدا در ازای شهادت به سربلندی رسید.

امام جمعه شهرستان پاکدشت در این مراسم با اشاره به ولایت پذیری و تبعیت محض شهدا از ولی فقیه به عنوان برجسته‌ترین ویژگی آنان، گفت: تاریخ اسلام و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی حکایت از آن دارد که یکی از برجسته‌ترین و شاخص ترین ویژگی شهدا که باعث شده نام و یاد آنان پس از گذشت سال‌ها بر دل‌ها حک شود و راهشان پر رهرو گردد؛ همان اطاعت پذیری و تبعیت محض از امام و ولی زمان خود بوده است.

گفتنی است، شهید بهزاد تفرشی، در سال ۷۰ در منطقه زاهدان حین درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: توده مردم در برابر نعمت جمهوری اسلامی و ولایت باید شکرگزار باشند

خطیب جمعه قم با بیان اینکه روز قدس نشان‌دهنده همبستگی با مردم غزه است، گفت: «جمعه آینده روز میعاد با مظلومان غزه و فلسطین است و در این روز همگان باید نشان دهند که در کنار مظلومان هستند.»

به گزارش مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت امام علی علیه السلام گفت: «شب‌های قدر را گرامی می‌داریم که در تعبیر قرآن داریم در ذات شب‌های قدر درخششی است که یک استعداد و ظرفیت ویژه برای پرکشیدن انسان به سمت خدا وجود دارد که همگان باید به هوش باشند که این سرمایه بی بدیل از دست نرود و نباید از درک فیوضات لیالی قدر بی بهره باشیم.»

اعرافی با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین را باید گرامی بداریم افزود: حاکمیت خداوند در این روز بر ملت ایران گسترانده شد و توده مردم در برابر این نعمت متعالی جمهوری اسلامی، ولایت و حاکمیت خداوند بر سرزمین ایران باید شکرگزار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: نسل‌های مختلف ملت بزرگ ایران در کنار این نعمت و حاکمیت الهی، ایستاده‌اند و هیچ بهانه‌ای برای غفلت از این نعمت بزرگ پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: ملت ما امروز در برابر همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها پای نظام اسلامی و آرمان‌های شهدا ایستاده و اجازه نخواهند داد که دشمنان به اهداف پوشالی خود دست یابند و طعم شکست را بر آنان خواهند چشاند.

امام جمعه قم گفت: جنگ ادراکی و ترکیبی دشمنان در راستای فروپاشی ارزش‌های الهی ره به جایی نخواهد برد و دشمن امروز حجاب و عفاف را هدف گرفته است که مردان و زنان مؤمن ایران اسلامی پای کار انقلاب و اسلام ایستاده و در کنار ارزش‌ها خواهند ماند.

اعرافی گفت: فضای نورانی امر به معروف و نهی از منکر بر فضای جامعه غلبه خواهد کرد و ملت ایران اسلامی در برابر توطئه‌های های دشمنان ایستاده‌اند و در مسیر اسلام حرکت می‌کنند و از آرمان‌های متعالی دفاع خواهند کرد و در این زمینه نباید فریب جنگ ادراکی دشمنان را خورد.

خطیب جمعه قم با اشاره به شعار سال گفت: این شعار را همگان باید مد نظر قرار دهند و خدمات دولت و مسؤولان مبتنی بر آن باشد و در قم نیز اقدامات خوبی صورت گرفته، اما پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گره خورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سیاست و برنامه ریزی و نظارت بر امور باید به دست دولت باشد و مابقی اقدامات می‌بایست به دست مردم باشد و دولت نیز در این عرصه باید موانع را از میان بردارد.

وی بیان کرد: مردم و مسئولان باید گره‌های اقتصاد و صنعت را باز کنند و زمینه ورود مردم در عرصه اقتصاد و فرهنگ و سیاست باید فراهم شود و توده‌های بیدار مردم می‌توانند گره‌ها را باز کنند که عرصه خودرو از جمله آنان است.

اعرافی بیان کرد: کاهش ارزش پول ملی و سنگینی بار گرانی و تورم از جمله مشکلات کشور است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه روز قدس را باید مهم بشماریم افزود: جمعه آینده روز میعاد با مظلومان غزه و فلسطین است و در این روز همگان باید نشان دهند که در کنار مظلومان هستند.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: توده مردم در برابر نعمت جمهوری اسلامی و ولایت باید شکرگزار باشند
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • برگزاری جشن ولادت امام حسن علیه السلام همراه با افطاری خاص
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • آیا در برزخ شفاعت وجود دارد؟
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • پیروی از ولایت همراه با عاقبت به خیری
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران