Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا جوادی یگانه روز یکشنبه در حاشیه همایش روز جهانی مقابله با کار کودک در جمع خبرنگاران افزود: اکثر کودکان کار تابعیت خارجی داشته اما مادر بسیاری از آنها ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کودکان متولی واحدی ندارند و اغلب وضعیت اقتصادی بد خانواده ها را به سمت کار کودک ترغیب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران تأکید کرد: باید مقابله با کار کودک را تقویت و با جلب اعتماد مردم، آنها را به سمت کمک به خیریه ها و سازمان های مردم نهاد ترغیب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عنوان" کودک کار" صحیح نیست اظهارداشت: کودکان باید آموزش ببینند تا در بزرگسالی وارد بازار کار شوند.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه پیش فرض ما کار نکردن کودک است گفت: بخشی از فضای شهر تهران با ایجاد مراکز پرتو برای آموش کودکان و توانمندسازی آنان آماده است.

وی همچنین با بیان اینکه آزار جنسی کودکان و خشونت علیه کودکان مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته افزود: با این حال بخش زیادی از مسائل دورة کودکی از جمله خدمات رفاهی ویژة کودکان، پوشش کامل آموزش ابتدائی برای کودکان، ترک تحصیل، ازدواج پیش‌رس کودکان، طلاق کودکان و کیفیت زندگی کودکان هنوز در حوزة مباحث دانشگاهی یا روشنفکری متوقف مانده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران مساله ازدواج کودکان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم دفاتر رسمی ازدواج و طلاق را به عنوان تنها مرجع ازدواج در کشور تثبیت کنیم، در مناطق متعددی ازدواج با اذن پدر و بدون عاملیت طرفین ازدواج و مخصوصاً دختر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست درستی که در دهه‌های اخیر در سطح جهانی اتخاذ شده و در کاهش کار کودکان موثر بوده، ممنوعیت کار کودکان در بخش‌هایی است که برای سلامت، امنیت یا رشد اخلاقی‌شان خطرآفرین است؛ این سیاست توانسته کار کودکان را در کشورهای جنوب که از نظر سطح توسعه وضعیت خوبی ندارند تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

تهرام/‌۹۳۵۳/‌/‌۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران کودکان خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز اعلام کرد که کشتار کودکان در فلسطین باید متوقف و باید فورا آتش بس برقرار شود.

عادل خدر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در بیانیه‌ای گفت: «در آخرین عملیات نظامی در طولکرم در کرانه باختری ۷۲ کودک فلسطینی و حداقل ۱۴ کودک دیگر در رفح غزه کشته شدند.» ️

۲۴ فلسطینی از جمله ۱۳ کودک در بمباران دو خانه در شرق رفح شهید شدند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که کودکان در کشور فلسطین برای مدت طولانی در یک چرخه تراژیک و باطل خشونت گرفتار شده اند.

او هشدار داد: «این جنگی است که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می‌گذارد. کشتار کودکان باید متوقف شود. ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.»

به گفته کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، از زمان آغاز حمله ویرانگر اسرائیل در ۷ اکتبر به نوار غزه، بیش از ۱۳۸۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند. 

اسرائیل از زمان حمله مرزی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یک حمله نظامی مرگبار به نوار غزه انجام داده است. در این حملات دست‌کم ۳۴۲۰۰ فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان، شهید شده‌اند و بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر در بحبوحه کشتار جمعی و کمبود وسایل ضروری زخمی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد