Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@18:04:05 GMT

فرمانده کل ارتش اتیوپی کشته شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۹۲۶۴

فرمانده کل ارتش اتیوپی کشته شد

به گزارشفارس، کودتا در ایالت «امهره» در شمال اتیوپی که دیروز (شنبه) با شکست روبه رو شده بود از صبح امروز (یکشنبه) دوباره آغاز شده و صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

تلویزیون دولتی اتیوپی گزارش کرد که رئیس ایالت امهره و مشاورش در کودتای امروز کشته شده‌اند. همچنین رئیس ستاد کل ارتش این کشور که ساعاتی پیش هدف گلوله قرار گرفته بود نیز کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش یکی از ژنرال‌های ارتش اتیوپی که نامی از وی برده نشده است در پشت این کودتا قرار دارد. 

«آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی نیز با لباس نظامی در صفحه تلویزیون حاضر شده و گفته است که تعدادی از مسئولان این کشور در شهر «بحر دار» پایتخت ایالت امهره در اثر این کودتا کشته شده‌اند.

در حال حاضر اینترنت در تمامی ایالت‌های نه‌گانه اتیوپی قطع است و برخی منابع خبری از صدای تیراندازی در شهر «آدیس آبابا» پایتخت این کشور نیز خبر می‌دهند. سفارت آمریکا هم به اتباع خود هشدار داده است که هوشیار بوده و خود را از مکان‌های تیراندازی دور کنند.

دولت آبی احمد از مدت‌ها پیش در خصوص خطر کودتا در ایالت امهره هشدار داده بود. روز گذشته (شنبه) نیز «نیجوسو تیلاهون» مشاور اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر اتیوپی به شبکه ای بی سی این کشور گفت که نیروهای نظامی اتیوپی توانسته‌اند تلاش برای کودتا در ایالت امهره را ناکام بگذارند.

او همچنین گفت که تلاش برای دستگیری سردسته کودتاگران ادامه دارد. وی نامی از این فرد به زبان نیاورد.

این کودتا در حالی صورت می‌گیرد که «آبی احمد» نخست‌وزیر جدید اتیوپی که از ۲۷ مارس ۲۰۱۸ به این سمت دست یافته، دست به اصلاحات ساختاری بسیاری زده است. مهم‌ترین اقدام تاریخی وی امضای قرارداد صلح با کشور اریتره و پایان درگیری ۲۸ ساله و اختلاف مرزی بین دو کشور محسوب می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟

نتایج ضعیف تیم فوتبال پورتو موجب شد «کونسیسائو» سرمربی این تیم تصمیماتی جدی در خصوص برخی بازیکنان اتخاذ کند.

به گزارش مهر، پایگاه خبری «record» پرتغال در خبری اعلام کرده است که «کونسیسائو» از عملکرد برخی بازیکنان این تیم به شدت ناراضی است و همین مساله موجب شده است که او روی نام ۴ بازیکن این تیم تا پایان فصل خط قرمز بکشد.

طبق اعلام این رسانه، «ایوان ژامه» (هافبک هجومی)، «سانچز» (وینگر راست)، «تونی مارتینز» (مهاجم) و «آندره فرانکو» (هافبک تهاجمی) بازیکنانی هستند که از این پس حق حضور در تمرینات گروهی تیم را ندارند و باید به صورت جدا تمرین کنند.

پورتو در ۳ بازی اخیر خود در لیگ برتر پرتغال موفق به کسب پیروزی نشده است و ۲ شکست و یک تساوی حاصل کار این تیم بود. مسأله‌ای که موجب خشم سرمربی تیم از ۴ بازیکن شد. رکورد اعلام کرده است که از بین این بازیکنان فقط فرانکو ممکن است از خشم سرمربی تیم در امان بماند و بتواند باز هم در ترکیب تیم قرار بگیرد.

نکته قابل توجه این است که این بازیکنان در خط تهاجمی پورتو حضور دارند و اکنون که قرار است با این محرومیت از جانب کونسیسائو مواجه شده‌اند ممکن است باز هم روزهای خوب مهدی طارمی در این تیم برگردد و این لژیونر ایرانی در حالی که قرار است در پایان فصل به اینتر بپیوندد و در هفته‌های اخیر هم مورد غضب سرمربی قرار گرفته است باز هم مورد اعتماد کونسیسائو قرار بگیرد و بتواند به امید طرفداران پورتو در ادامه فصل تبدیل شود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896002

دیگر خبرها

  • کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟
  • حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها
  • درخشش ارتش و نیرو‌های مسلح در عرصه‌های ماموریتی ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • وحدت ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد 
  • معرفی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذاالفقار شاهرود
  • بارندگی شدید در پاکستان ۴۰ کشته برجای گذاشت