Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مراسم روز جهانی هیدروگرافی ۴ تیرماه به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مسئولان، مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران هیدروگرافی کشور در در سالن آمفی تئاتر این سازمان برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  علیرضا خجسته مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر، به  قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۰۵ میلادی مبنی بر «ارتقای ایمنی دریانوردی به ویژه در مناطقی با شرایط ناوبری بین المللی و یا در مناطق آسیب پذیر یا حفاظت شده دریایی با همکاری سازمان بین المللی هیدروگرافی» اشاره کرد و اظهار داشت: در این قطعنامه، سازمان بین المللی هیدروگرافی بر برگزاری روز جهانی هیدروگرافی با هدف معرفی شایسته فعالیت های این سازمان در تمامی سطوح و افزایش پوشش اطلاعات هیدروگرافی در سطح جهان تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: روز ۲۱ ژوئن مقارن با ۳۱ خرداد ماه، با هدف افزایش آگاهی همگانی در خصوص نقش مهم هیدروگرافی در زندگی هر فرد ، به عنوان روز جهانی هیدروگرافی نام گذاری شده و به همین منظور هر ساله مراسمی برای بزرگداشت این روز توسط سازمان بین المللی هیدروگرافی و کشورهای عضو این سازمان برگزار می شود. 

رییس دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی افزود: سازمان بین‌المللی هیدروگرافی(IHO ) بر این باور است که هیدروگرافی می تواند اساس توانمندی تمامی فعالیتهای بشر در سطح، زیر سطح و یا بستر دریا و یک عامل غیر قابل انکار در پایش و نظارت، مدیریت و حاکمیت شایسته و مناسب در دریاها و آبراهه ها باشد.

مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی،  شعار روز جهانی هیدروگرافی در سال ۲۰۱۹ میلادی را «اطلاعات هیدروگرافی عامل ارتقای دانش دریایی» عنوان کرد و گفت: سازمان بین المللی هیدروگرافی ، همانند سال های گذشته،  ارائه طیف گسترده ای از فرصت ها جهت معرفی کار هیدروگرافی و خدمات ارائه شده توسط دفاتر ملی هیدروگرافی، متخصصین، جامعه علمی و ذینفعان این صنعت را دنبال می کند که این رویکرد، حمایت از ایمنی دریانوردی، حفاظت از محیط زیست دریایی، مدیریت مناطق ساحلی، زیرساخت های داده های مکانی دریایی، دفاع و حفاظت، اکتشاف منابع و سایر اجزای اقتصادی دریامحور را در بر می گیرد. 

خجسته با بیان اینکه روز جهانی هیدروگرافی ۲۰۱۹ مصادف با نود و هشتمین سالگرد تأسیس سازمان بین المللی هیدروگرافی  است، افزود: در این رویداد  سازمان بین‌المللی هیدروگرافی و ۸۹ کشور عضو این سازمان مجدداً بر تعهد خود مبنی بر افزایش آگاهی در زمینه اهمیت هیدروگرافی و ادامه هماهنگی با فعالیت های این مجموعه به ویژه از طریق حفظ و نشر استانداردهای بین المللی مربوطه، فراهم نمودن ظرفیت سازی و کمک به کشورهایی که نیازمند پیشرفت در خدمات هیدروگرافی تاکید می کنند.

رییس دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی خاطرنشان کرد: "تشویق و ترغیب به جمع آوری و کشف داده های جدید هیدروگرافی از طریق فناوری های نوظهور" و " حصول اطمینان از حداکثر امکان دسترسی به داده ها از طریق توسعه زیرساخت های داده های مکانی دریایی در سطح ملی و منطقه‌ای" از دیگر برنامه های آی. اچ. او  و سایر اعضای این سازمان خواهد بود.

مدیر کل حفاظت و ایمنی دریانوردی  با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها عمق ۱۰ درصد از مجموع دریاها، اقیانوسها و آبراهه‌های جهان به صورت مستقیم اندازه‌گیری شده است ، گفت : آمار و ارقام سازمان بین المللی هیدروگرافی حاکی از آن است که حداقل ۵۰ درصد آبهای سواحل جهان یا مورد عمق سنجی قرار نگرفته اند و یا به طور ناقص آبنگاری شده اند. 

بنابر اعلام خجسته، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان رئیس کمیته ملی هیدروگرافی و به نیابت از جمهوری اسلامی ایران عهده دار پیگیری مسئولیتهای مرتبط با آن سازمان بین المللی هیدروگرافی است.

رییس دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی یادآور شد :در خاتمه این مراسم و پس ارائه گزارش عملکرد و مقالات علمی توسط اعضا ، مسئولین و متخصصان صنعت هیدروگرافی، با اهدای لوح تقدیر از تلاش های نفرات برگزیده و شرکتهای فعال در عرصه هیدروگرافی و کارتوگرافی کشور تجلیل شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: علیرضا خجسته هیدروگرافی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • اسکله‌های بندر خرمشهر میزبان گردشگران
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • حضور ۱۹ هزار گردشگر دریایی در استان گیلان تا چهارم فروردین
  • بازدید بیش از ۸۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر
  • بازدید بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر از اسکله‌های بندر خرمشهر