Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان از ۱۰۰ درصدی تعهدات این اداره کل در حوزه اشتغال و حرفه آموزی خبر داد. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمود باهنر پیش از ظهر امروز در نشست خبری شورای قضایی استان سمنان با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: در یک سال اخیر بیش از یک هزار و 200 نفر از زندانیان استان سمنان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت زندانیان کیفری ایلام رو به کاهش است23 درصد زندانیان کهگیلویه و بویراحمد مرتبط با مواد مخدر هستنددادستان شیراز: اعتصاب غذای «حسین سپنتا» در زندان تکذیب می‌شود/ جرم وی امنیتی است

وی با تأکید بر سیاستگذاری قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت زندانیان کشور خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت زندانیان به ویژه زندانیان کیفری از جمله سیاست‌های است که در سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و استان سمنان پیگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و امنیتی استان سمنان با اشاره به افزایش 4.5 درصدی تعداد ورودی به زندان‌های این استان در سال گذشته افزود: جرائم مربوط به مواد مخدر روانگردان‌ها با سهم 26 درصدی بیشترین علت ورود به زندان‌های استان سمنان در سال گذشته بوده است.

باهنر با اشاره به دیگر جرایمی که سهم زیادی از زندانیان استان سمنان راه به خود اختصاص داده است عنوان کرد: سرقت، جرایم علیه اشخاص، محکومیت‌های مالی و حقوقی و نیز جرایم مربوط به عفت و اخلاق عمومی از جمله دیگر جرایمی است که سهم عمده زندانیان استان سمنان راه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زندانیان در زندان‌های استان سمنان را افراد بومی تشکیل می‌دهند و اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار 80 درصد زندانیان استان سمنان را افراد بومی و 20 درصد آنان را نیز محکومان غیر بومی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت سنی محکومان زندانی در زندان‌های این استان خاطرنشان کرد: 50 درصد ورودی‌ها به زندان‌های استان سمنان را جوانان و 2 درصد آن را نیز کودکان تشکیل می‌دهند.

باهنر با بیان اینکه 96 درصد از جمعیت ورودی‌های به زندان‌های استان سمنان را مردان و چهار درصد آن را نیز زنان تشکیل می‌دهند گفت: سهم محکومان ایرانی و محکومان اتباع خارجی در زندان‌های استان سمنان به ترتیب 96 و چهار درصد است.

وی با بیان اینکه 60 درصد ورودی‌های به زندان‌های استان سمنان را افراد متأهل تشکیل می‌دهد اضافه کرد: 36 درصد از زندانیان ورودی در استان سمنان مجرد و چهار درصد آنان مطلقه هستند.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خبر داد و گفت: در این راستا یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی استان، حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز صبح امروز در سرکشی از چند خانواده زندانی نیازمند در بوشهر با تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام و ایام نوروز، رسیدگی به خانواده‌های مددجو زندانی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانی ناشی از عدم توجه به رسیدگی و حل مشکلات این خانواده‌ها در ابعاد گوناگون است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر که به همراه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری، مدیرکل زندان‌ها و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با خانواده‌های زندانیان نیازمند استان دیدار و گفت‌وگو می‌کرد، افزود: به همه قضات و دادستان‌ها و مسئولین دادگستری استان درخواست شده که ضمن سرکشی از زندان‌ها و خانواده‌های زندانیان نیازمند، نسبت به رفع مشکلات این اقشار آسیب‌پذیر از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی از تداوم خدمت‌رسانی، سرکشی مستمر، بازدید و حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته هر شب در ماه مبارک از 3 خانواده زندانیان نیازمند سرکشی و مشکلات آنان بررسی می‌شود.

مهرانگیز با اشاره کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی استان، حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که به همین منظور پالایش و بررسی مستمر پرونده‌های زندانیان در دستور کار قضات، مسئولان دادگستری‌ها و دادستان‌ها قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، استفاده از پابند‌های الکترونیکی، مجازات‌های جایگزین حبس و تخفیفات ارفاقی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها ضمن کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از میزان آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

وی با قدردانی از مدیرکل زندان‌ها، انجمن‌های حمایت از زندانیان و دیگر مسئولین و خیرین در حمایت از خانواده زندانیان نیازمند دستور آزادی یکی از این زندانیان واجد شرایط با ارفاقات قانونی را صادر کرد.

مهرانگیز در این دیدارها ضمن تحویل بسته‌های حمایتی و هدایای نقدی به این خانواده‌ها و فرزندان آنان، یک دستگاه کولر گازی و یک تخته فرش نیز به یکی از این خانواده‌های نیازمند اهدا کرد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • مرحله سوم طرح یاور شهر ۹ امسال تکمیل و افتتاح می‌شود
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی