Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:07:58 GMT

ملخ‌های مراکشی آسیبی به کشاورزی گیلان نزدند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۰۰۸۴

ملخ‌های مراکشی آسیبی به کشاورزی گیلان نزدند

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مبارزه و پایش کانون‌های ملخ مراکشی در گیلان همچنان در حال انجام است.

علی درجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بخش کشاورزی گیلان از ظرفیت های مهم کشور برای تولید انواع محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: گیلان استان اول در تولید برنج باکیفیت کشور است و امسال با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 750هزار تن برنج سفید باکیفیت در گیلان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال شرایط ذخیره آب سد سفید مطلوب است و علاوه بر این منبع آبی، در بیش از 50 نقطه استان آب بندانها بازسای شده‌اند تا ذخیره خوبی برای تکمیل زنجیره آبی شالیزارهای استان باشند.

درجانی ادامه داد: علاوه بر تامین آب شالیزارها به میزان کافی این سازمان برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های تولید برنج دارد و برای این امر تجهیز و نوسازی شالیزارهای برنج همواره در حال انجام است.

وی تصریح کرد: 180 هزار هکتار از 2368 هزار هکتار شالیزارهای گیلان قابلیت تجهیز و نوسازی دارند و تاکنون 86 هزار هکتار از اراضی  نوسازی شده‌اند و 1200 هکتار در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: طی دو سال آینده برنامه داریم 20 هزار هکتار دیگر از شالیزارهای گیلان تجهیز و نوسازی شوند.

درجانی با اشاره به اینکه گیلان در سهم اشتغال بخش کشاورزی کشور رتبه چهارم را از آن خود کرده است، گفت: با توجه به رغبت سرمایه‌گذاری این بخش در استان انتظار می‌رود این سهم شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای فروش بهتر محصولات کشاورزی نیاز به افزایش زیرساخت‌ها و امکانات داریم، گفت: سردخانه‌ها یکی از امکانات مهم در این حوزه محسوب می‌شوند و در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های گیلان 300 هزار تن است و ما برنامه داریم برای افزایش 200 هزار تن دیگر به ظرفیت سردخانه‌های استان تهمیدات لازم اندیشیده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ظهور خوشه‌های طلایی برنج در شالیزارهای گیلان خبر داد و گفت: خوشبختانه ملخ‌های مراکشی نتوانستند آسیبی به بخش کشاورزی گیلان وارد کنند.

وی افزود: از آنجایی که ملخ مراکشی یک آفت عمومی محسوب می‌شود و پایش و مبارزه با آن بر عهده دولت است، برای مبارزه با این آفت در گیلان اقدامات مناسبی انجام شد.

درجانی گفت: گیلان از استان‌های پیشرو در مبارزه با ملخ مراکشی است و تاکنون 147هزار هکتار از مزارع پایش انجام شده و در 5000 هکتار از مزارعی که هجوم ملخ‌های مراکشی در آن مشاهده شده بود مبارزه لازم انجام شد.

وی افزود: همچنان اکیپ‌های مختلف در بخش کشاورزی در حال مبارزه با این آفت عمومی هستند و همچنان پایش و مبارزه با ملخ‌های مراکشی در استان در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ملخ صحرایی منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین