Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان هرگونه دخالت از سوی عربستان سعودی، امارات و مصر در این کشور را رد و اعلام کرد که سودان بزرگترین نیرو را در ائتلاف تحت رهبری سعودی علیه یمن دارد. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، «محمد حمدان دقلو»، معروف به «حمیدتی» معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان طی یک سخنرانی در منطقه «ابرق» در شرق خارطوم اعلام کرد، سودان بزرگ‌ترین نیروهای شرکت کننده در ائتلافی تحت رهبری ریاض در یمن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدتی گفت: «ما در کنار امارات و عربستان مبارزه می‌کنیم و ما بزرگترین نیروهای شرکت‌کننده در ائتلاف عربی را داریم و تعداد آنها به 30 هزار سرباز می‌رسد.»

اکثر نیروهای زمینی در جنگ یمن زیر نظر حمیدتی فعالیت می‌کنند. سربازان و افسران سودانی در جنگ یمن متحمل خسارت‌های شدیدی شده‌اند. همچنان هزاران سرباز سودانی در یمن مستقر هستند و هر روز تصاویری از کشته‌ها و زخمی‌های این نیروها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که منجر شده درخواست‌ها برای خروج آنها از یمن بیشتر شود.

سودان سرنیزه جنگ‌های منطقه‌ای ائتلاف سعودی- اماراتی می‌شود/ نبرد لیبی؛ ماموریت بعدی نظامیان سودان سناریوهای چهارگانه آینده سیاسی سودان

وی با اشاره به حمایت‌های مالی امارات و عربستان سعودی، که بالغ بر 3 میلیارد دلار است، از جمله واریز 500 هزار دلاری به بانک مرکزی سودان، گفت: «پول‌های پرداخت شده از سوی امارات و عربستان به بانک مرکزی واریز شد و به حساب من یا شخص دیگری منتقل نشده است.»

معاون رئیس شورای نظامی سودان در پاسخ به انتقاداتی که علیه این شورا مطرح می‌شود، مدعی شد: «هیچ‌‌یک از کشورهای عربستان سعودی، امارات و مصر برنامه، رویکرد و یا شخصیتی را به سودان تحمیل نکرده‌اند و نقش آنها تنها به کمک و حمایت از مردم سودان محدود بوده است.»

حمیدتی، که فرمانده نیروهای واکنش سریع وابسته به ارتش سودان را بر عهده دارد، درباره این نیروها گفت: «آنها از امنیت ملی کشورهای اروپایی در برابر ورود میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی حمایت و با تروریسم، افراط‌گرایی و مواد مخدر مبارزه می‌کنند.»

این مقام نظامی سودان در ادامه اظهار داشت: «برخی طرف‌ها در راستای ایجاد آشوب و تنش علیه نیروهای واکنش سریع و نیروهای مسلح با هدف بیرون کردن نیروهای واکنش سریع از صحنه درگیری‌ها جهت اجرای برنامه‌های خود تلاش می‌کنند.»

فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان ادامه داد: نیروهای واکنش سریع بخشی از نیروهای مسلح سودان بوده و هر زمان که طرفی تلاش کند میان ما و ارتش تنش ایجاد کند تنها موجب افزایش اتحاد ما خواهند شد.

حمیدتی تاکید کرد: «شورای نظامی تلاش می‌کند با گروه‌های آزادی و تغییر به توافقی برای شکل گیری یک ائتلاف دست یافته و از تجربه کشورهای همسایه استفاده کند.»

حمیدتی در اشاره به بحران سیاسی در سودان، گفت: «ما مخالف واگذاری 67 درصد از کرسی‌های پارلمان انتقالی به گروه‌های آزادی و تغییر هستیم و نگرانیم که آنها نظرات خود را به سودان تحمیل کنند.»

معترضان در سودان، به رغم برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، همچنان به تظاهرات خود ادامه داده و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند.

اتیوپی، همسایه سودان برای میانجیگری میان گروه‌های سودانی جهت آغاز مذاکراتی، که از ماه گذشته معلق شده است، تلاش می‌کند. بحران در این کشور، بعد از کشته شدن 128 نفر در جریان سرکوب تحصن در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم، تشدید شده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S1115,8,88,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ - ۲۱:۳۲

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد

وزیر خارجه اوکراین با اظهار نارضایتی از کاهش کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف در ماه‌های اخیر، گفت: استفاده فزاینده مسکو از مهمات ارتقا یافته و هدایت شونده دلیل اصلی از دست دادن مواضع نیروهای اوکراین در ماه‌های اخیر بوده است.

کولبا با بیان اینکه اگر سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری در اختیار اوکراین بود نه نیروهای این کشور در ماه‌های اخیر مواضع خود را از دست می‌دادند و نه زیرساخت‌های این کشور به شدت آسیب می‌دیدند، تاکید کرد: اگر سامانه‌های پاتریوت بیشتری در اختیار داشتیم، هواپیماهای روسی حامل آن بمب‌های ارتقا یافته و هدایت شونده را قبل از رسیدن به اهدافشان، ساقط می‌کردیم.

وی در ادامه با ابراز تاسف از مقاومت قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا در برابر تلاش‌های جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای در نظر گرفتن یک کمک ۶۰ میلیارد دلاری جدید به اوکراین، در پاسخ به پرسشی درخصوص دلیل تمایل نداشتن برلین به ارائه موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین، گفت: بارها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام و دیگر از پاسخ دادن به این پرسش خسته شده‌ام.

کولبا همچنین با استقبال از مواضع امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اوکراین، یادآور شد: ما هرگز درخواست اعزام نیروهای نظامی شرکای خود به اوکراین را نکرده‌ایم اما ممکن است شرایط جنگ به نحوی پیش برود که آنها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه، چاره‌ای جز اعزام نظامیان خود به اوکراین در پیش نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه من کاملاً از این واقعیت آگاه هستم که اروپایی‌ها به ایده جنگ عادت ندارند اما این رویکرد آنها یک بی‌احتیاطی محض است که آثار منفی آن دامن‌گیر خود و فرزندانشان خواهد شد، ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تنها به شکست اوکراین بسنده نخواهد کرد.

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

دنیس شمیحال نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول در سومین مرحله از تسهیلات صندوق توسعه خود به اوکراین، ۸۸۰ میلیون دلار به کی‌یف پرداخت کرده است.

به گزارش اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس
  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ ها شد
  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ها شد
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس