Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: تا لحظاتی پیش بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: هم اکنون میانگین ۱۰ دقیقه‌ای سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زاهدان ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت است که انتظار می‌رود سرعت لحظه‌ای وزش باد در ادامه روز بیشتر از این شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز در شمال استان نیز بر سرعت وزش باد افزوده شد و مقدار بیشینه آن در ایستگاه زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

دیانتی با بیان اینکه وزش این باد شدید میزان دید افقی در فرودگاه زابل را دچار تغییر خاصی نکرده است، گفت: برخلاف زابل، وزش باد شدید در زهک دید افقی در این شهر را به ۵۰۰۰ متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود تا چهارشنبه سرعت وزش باد در شمال استان شدیدتر شود به طوری که در این مدت سرعت باد به ۷۰ تا ۹۵، گاهی بیش از ۹۵ کیلومتر برساعت نیز برسد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد شدید موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود و احتمال اختلال تردد در جاده‌های مناطق شمال و غرب استان به ویژه زاهدان-زابل، زاهدان، بم و ایرانشهر-بم وجود دارد.

دیانتی اضافه کرد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی علاوه بر افزایش غبار، وزش بادوگردوخاک با شدت کمتر نسبت به شمال استان انتظار می‌رود.

انتهای پیام/گ

دید افقی در زاهدان کاهش یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی رئیس اداره شیلات زابل گفت:سیستان تا قبل از خشکسالی بواسطه‌ی تالاب هامون یکی از مراکز برداشت انواع ماهیان بوده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر با شرایط خشکسالی مردم به کار پرورش ماهی در استخر‌های مختلف خاکی و بتنی روی آورده اند.
وی اضافه کرد:از اوایل شهریور تعداد ۸۰ هزار قطعه بچه ماهی بین پرورش دهندگان با کمک بخش خصوصی توزیع شده است و کار برداشت ماهی سردابی قزل آلا تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اشتغالی مولد و سودآور با پرورش ماهی در زابل
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین