Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@22:13:53 GMT

آمادگی ارتش برای انتقال پادگان‌ها از شهرها

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۰۴۹۷

 امیرحاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با بیان اینکه در حوزه مسکن شاهد فعالیت‌های جدی هستیم، گفت: موضوع مسکن دغدغه بسیار مهمی برای تمام اقشار جامعه است و به همین دلیل برای دولت و رئیس جمهور یک اولویت به شمار می‌آید.

اخبار اقتصادی- وی افزود: تمام فرماندهان نیرو‌های مسلح باید تلاش کنند که موضوع مسکن و تأمین آن را برای این نیرو‌ها فراهم کنند و ما با همکاری بنیاد تعاون بخشی از نیاز مسکن کارکنان دولت را تأمین کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحاتمی اظهار کرد: سربازان و نیرو‌های مسلح امنیت سازان کشور هستند و آنها با در دست گرفتن جان خود از کشور دفاع می‌کنند، بنابراین ما باید در تأمین مسکن و معیشت آنها سهم داشته باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تأکید کرد: در مجموع کارکنان پس از ۱۵ سال خدمت، صاحب مسکنی می‌شوند که با مشارکت خودشان بانک‌ها و کمک سازمان ساخته شده است.

امیرحاتمی با بیان اینکه سالانه ۱۰ تا ۳۰ هزار نفر نیروی جدید وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، گفت: به همین میزان به تعداد متقاضیان مسکن نیز افزوده می‌شود و برای آن‌ها برنامه داریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: تمام مجموعه‌های نیرو‌های مسلح از جمله ارتش، سپاه و وزارت دفاع برای ساخت این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از تمام ظرفیت‌های موجود در این بخش از جمله انتقال پادگان‌ها از شهر‌ها و در اختیار قرار دادن اراضی آنها استفاده خواهند کرد.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی هم با همکاری بانک‌ها برنامه ساخت این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را تسریع می‌کند و ما در این بخش ارتقای معیشت کارکنان را همواره در اولویت خود قرار خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: امیدواریم بتوانیم سهمی در تولید و رونق مسکن و همچنین اشتغال در این بخش داشته باشیم و در ۲ سال باقی مانده دولت بتوانیم گام مهمی در صاحبخانه شدن سربازان پای رکاب برداریم.

پروژه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت به پایان می‌رسد

امیرحاتمی،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر جزئیات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: مقرر شده است که برای ساخت این واحد‌ها کارگروه مشترکی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تشکیل شود و ما بتوانیم از حداکثر اراضی خود برای ساخت این واحد‌ها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ساخت این ۱۰۰ هزار واحد در جریان برنامه‌های جاری وزارت دفاع برای خانه‌دار کردن نیرو‌های مسلح در دستور کار قرار گرفته است و ما باید تا ۲ سال آینده بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های خود بخشی از نیاز‌های مسکن در این حوزه را تأمین کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه تأمین مسکن تابع مؤلفه‌های متعددی است، گفت: آنچه در این طرح بسیار مهم به شمار می‌رود تخصیص زمین، کسب جواز و سایر مقدماتی است که باید با سرعت هر چه بیشتر انجام شود.

امیرحاتمی با اشاره به اینکه طرح ساخت ۱۰۰ هزار واحد بخشی از طرح حکمت نیرو‌های مسلح به شمار می‌آید، گفت: بنای ما آن است که در مدت ۱۵ سال از خدمت کارکنان آنها صاحبخانه شوند، بنابراین برای اجرای این طرح از بانک‌ها کمک گرفته شده و با پرداخت تسهیلات و تسریع در ساخت این واحد‌ها بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌های موجود در ساخت مسکن این کارکنان را جبران کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح جزو زحمت‌کش‌ترین ارگان‌های کشور به شمار می‌روند و آنها بی‌ادعا و بدون سر و صدا امنیت را که از سخت‌ترین کار‌های جامعه به شمار می‌رود تأمین می‌کنند.

امیرحاتمی تصریح کرد: نیرو‌های انتظامی در مرز‌های کشور به ویژه در شمال غرب ایران ۶ ماه با ذخیره آب و غذا از کشور ایران پشتیبانی می‌کنند و امکان رسیدن آذوقه به آنها نیست، بنابراین وظیفه ما آن است که بتوانیم بخشی از دغدغه‌های معیشتی آنها را برطرف کنیم.

وی گفت: برای ساخت و تأمین مسکن این افراد بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را خود آنها پرداخت می‌کنند و ما تنها بستر‌های لازم برای خرید مسکن را برایشان فراهم می‌کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر دفاع ارتش خرید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که از روز گذشته به پاکستان سفر کرده، قرار است پس از این سفر عازم سریلانکا شود.
یکی از اقدامات مهم رئیسی در این سفر افتتاح طرح چند منظوره «اومااویا» است که در جنوب شرقی سریلانکا و ۲۰۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت این کشور و در منطقه ای نسبتا محروم و خشک قرار دارد.
این پروژه عظیم و منحصر به فرد شامل ساخت «۲ سد»، «تونل انتقال آب» و «دو واحد نیروگاه زیرزمینی برق آبی هریک ۶۰ مگاوات (در مجموع ۱۲۰)» می شود.

تاریخ آغاز پروژه مارس ۲۰۱۰ میلادی و تاریخ اتمام آن پایان مارس ۲۰۲۴ میلادی است، طبق جدول زمان‌بندی تاریخ سنکرون واحد اول ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ و تاریخ سنکرون واحد دوم ۲۹ مارس ۲۰۲۴ تعریف شده، همچنین تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک جز اهداف این پروژه است.

اجرای این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های اومااویا و ماهاتوتیلااویا را به منطقه کم‌آب استان اووا منتقل کرده و انتقال سالیانه ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب به مناطق کم بارش موجب توسعه و رونق کشاورزی در ۵۰۰۰ هکتار در مناطق پایین دست می شود.

دو واحد نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی در عمق ۷۵۰ متری زمین مجموعا به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات ایجاد خواهد شد و تونل اصلی بلند آبرسان پروژه به طول ۱۵.۳ کیلومتر آب سدها را به نیروگاه منتقل می کند.
همچنین خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت به‌طول ۲۲.۷ کیلومتر که برق تولیدی نیروگاه اومااویا را به پست های برق مونراگله و بادوله متصل کرده و از این طریق به شبکه سراسری سریلانکا متصل می شود.

از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد پروژه اومااویا می‌توان به پراکنده و متنوع بودن اجزای طرح اشاره کرد همچنین باید گفت که این طرح یکی از بزرگترین پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی خارج از کشور است، طول خطی پروژه ۲۴ کیلومتر و جاده ای بیش از ۴۰ کیلومتر بوده و یکی از بلندترین شفت‌های عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر به قطر حفاری ۳.۲ متر پوشش فلزی شفت عمودی ۶۱۸ متری به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق از بالا به پایین برای اولین بار در دنیاست، ضمن اینکه حفاری مکانیزه تونل بلند آبرسان با دو دستگاه TBM سپر دوبل بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین شناسی با فشار آب بالا به طول ۱۵۳۰۰ متر است.

در خصوص سد پوهولپولا باید گفت که نوع سد RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۳۵ متر، طول تاج ۱۷۴ متر و حجم مخزن آن ۶۳۴ هزار متر مکعب است، سد دایرابا نیز از نوع RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۵۰متر، طول تاج ۱۶۵ متر و حجم مخزن ۹۷۰ هزار مترمکعب است.

کد خبر 846612 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد