Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا از انهدام باند کلاهبرداری فروش سؤالات امتحان نهایی و کنکور خبر داد. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ مصطفی نوروزی با اشاره به افزایش آمار بازدید از سایتها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات کنکور و مشاوره روانشناسی در روزهای اخیر، گفت: در چنین شرایطی یکی از شگردهای افراد سود‌جو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی به نام "فیشینگ" است که با ترفند فروش سؤالات امتحان نهایی و با در اختیار گرفتن اطلاعات بانکی دانش‌آموزان، اقدام به برداشتهای غیرمجاز از حسابهای بانکی قربانیان می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا با اشاره به متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری  با عنوان فروش سؤالات امتحانی نیز، در تشریح جزئیات این خبر گفت: با پایشهای به عمل آمده در استانهای شمال غربی کشور مشخص شد افرادی با راه‌اندازی کانالهای تلگرامی در قالب فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: پس از تلاش گسترده مأموران پلیس و بررسی‌های تخصصی دو نفر در این رابطه شناسایی، بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

نوروزی تصریح کرد: در تحقیقات مشخص شد متهمان با ترفند فروش سؤالات کنکور و امتحانات نهایی بالغ بر 900  میلیون ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا متذکر شد: خرید و فروش سؤالات امتحانی  قبل از برگزاری آزمون در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با عاملان آن برخورد قانونی خواهد داشت.

وی از دانش‌آموزان خواست به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغواکننده را نخورند و گفت: مجرمان با این شگرد طعمه‌های خود را به درگاه جعلی هدایت کرده یا سؤالات امتحانی سالهای گذشته را ارائه می‌کنند، در برخی موارد نیز پس از دریافت پول به هیچ عنوان سؤالی ارسال نمی‌کنند.

نوروزی یادآور شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را درباره فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشهای مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی بیشترین جرایم مجازی در استان همدان استرصد 1200 سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت/ رسیدگی به 191 پرونده قمار

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,22,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کنکور دانش‌آموزان پلیس فتا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنکور دانش آموزان پلیس فتا کنکور دانش آموزان پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور

ایسنا/هرمزگان رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هدف پیشگیری از کلاهبرداری از دانش آموزان با شیوه فروش سوالات کنکور توصیه های لازم را ارائه کرد.

احسان بهمنی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌کنند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعاهایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری