Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوای تهران با شاخص ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ اجتماعی محیط زیست نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هوای تهران با شاخص 119 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت؛ این رقم میانگین شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته برای میانگین کل ایستگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشبینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در صبحگاه دومین روز از تیر ماه 98 است که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در سطح شهر است. همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و در کنار فراهم بودن سایر شرایط لازم برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، به تدریج بر غلظت آلاینده ازن افزوده شده، به گونه ای که احتمال می رود در برخی ساعات بعدازظهر یکشنبه (بین ساعات 14 الی 18) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران از لحاظ آلاینده مذکور در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار گیرد.

رفته رفته با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. از این رو، با افزایش نسبی غلظت آلاینده ها ( از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) طی برخی ساعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود در صبحگاه سومین روز از تابستان 98 شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس در بیشتر مناطق پایتخت همچنان تداوم داشته باشد و همراه با تغییر شرایط جوی در طول روز و وزش باد در بعدازظهر دوشنبه به تدریج وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار گیرد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

80 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به سوخت‌های فسیلی استهوای تهران فعلا "سالم" است/ احتمال نامطلوب شدن هوا برای گروه‌های حساسمحدوده "زوج‌وفرد" از امروز حذف شد/ آغاز محدوده جدید طرح ترافیک تهران + فیلمنرخ عوارض تردد در "محدوده زوج و فرد سابق" اعلام شد + جدول

انتهای پیام/هو

R1014144/P/S2,23,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط طرح ترافیک ترافیک تهران آلودگی هوای تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ترافیک ترافیک تهران آلودگی هوای تهران طرح ترافیک ترافیک تهران آلودگی هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۱۲۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های باقرشهر با شاخص ۱۶۲، سلامت با شاخص ۱۵۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۵۳، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۶۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۵۸، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های پارک رازی با شاخص ۱۰۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۴۰، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۱۲۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۴، دانشگاه تهران با شاخص ۱۲۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۳۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۳۰، علم و صنعت با شاخص ۱۰۷، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۳۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۶۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۷، اسلام‌شهر با شاخص ۹۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۹۷، پاکدشت با شاخص ۹۰، پونک با شاخص ۵۳، پیشوا با شاخص ۷۳، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۹۲، دماوند با شاخص ۶۵، رباط‌کریم با شاخص ۷۶، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های ژئوفیزیک با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۷۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، قدس با شاخص ۵۹، لواسانات با شاخص ۸۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۳، ملارد با شاخص ۶۰، ورامین با شاخص ۷۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744686

دیگر خبرها

  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • کیفیت بهتر هوای تهران طی فروردین‌ماه جاری
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای هندیجان در ‌وضعیت‌ «ناسالم برای گروه‌های حساس»