Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای آموزشی مایکروسافت و ناسا با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا دانش آموزان را به یادگیری علم فضا تشویق کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان در آینده‌ای نزدیک خواهند توانست اجسامی ۳ بعدی را طراحی و داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و حسگر بسازند.

طی این پروژه آنها برنامه‌های درسی را ایجاد کرده‌اند که به صورت آنلاین در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه‌ها آنها از مفاهیم علمی و مهارت‌های یادگیری برای ایجاد علاقه به فضا در دانش آموزان استفاده کرده‌اند.

هشت برنامه درسی آنلاین دارای عناوینی مانند "طراحی جوراب فضانوردان"(Designing Astro Socks) است و علت طرح این موضوع این است که طراحی جوراب‌های خوب می‌تواند بسیار خوب از پاهای فضانوردان در فضای میکرو گرانشی ایستگاه فضایی محافظت کند. برنامه درسی شامل چالش‌های طراحی ۳ بعدی، تجربیات واقعیت مجازی و درس‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها است.

اکثر دوره‌ها سه یا چهار جلسه ۵۰ دقیقه‌ای هستند و هزینه هر دوره نیز برای هر دانش‌آموز ۲ تا ۳ دلار است.

"کارون وبر"(Karon Weber) مدیر کارآگاه آموزشی مایکروسافت گفت: برنامه‌های درسی ما مکمل درس‌هایی هستند که آموزگاران در مدرسه تدریس می‌کنند. این فرصت بسیار خوبی برای دانش آموزان محسوب می‌شود چرا که این برنامه‌ها می‌توانند به دانش آموزان در انتخاب شغل آینده کمک کند.

با تجزیه و تحلیل عکس‌های گرفته شده از زمین توسط فضانوردان برای پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی، دانش آموزان "سیستم شماره‌گذاری اعداد پایه ۱۶"(hexadecimal numbering system) را برای پیدا کردن چگونگی رنگ رایانه‌ها یاد خواهند گرفت. این دوره همچنین دانش آموزان را با فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیشتر آشنا خواهد کرد. دانش آموزان برای شرکت در این کلاس‌ها نیاز به یک رایانه دارای ویندوز ۱۰ و یک اشتراک مایکروسافت آفیس دارند.

درس دیگر، تجسم میکروگرانشی با درک قوانین حرکت ۲ و ۳ نیوتن، اندازهگیری وزن اجسام در زمین است که به دانش آموزان کمک می‌کند تفاوت بین جرم و وزن را بهتر یاد بگیرند.

البته این نخستین همکاری شرکت مایکروسافت نیست چرا که سال گذشته نیز مایکروسافت با همکاری شبکه "بی‌.بی‌.سی" همین پروژه را به پایان رسانده بود.

وبر در انتها افزود: من فکر می‌کنم این پروژه بسیار جالب خواهد بود زیرا اکنون ما در حال جشن گرفتن ۵۰ ساله شدن قدم گذاشتن بر ماه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناسا مایکروسافت فضا دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود

حجت الاسلام محمد نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی در قزوین اظهار کرد: این مراسم با حضور ۷۰۰ دانش آموز و در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه تقویت بنیه معنوی معرفتی و تربیت جوان مؤمن انقلابی طبق مطالبات مقام معظم رهبری است.

دبیر اعتکاف قزوین تاکید کرد: در این برنامه معنوی برنامه‌های فرهنگی و معارفی متناسب با دانش‌آموزان از قبیل یادواره شهدا، هیأت دانش‌آموزی، جلسات قرآنی، حلقات معرفتی و اخلاقی و کلاس‌های مهارتی و آموزشی با رویکرد هنری رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این مراسم مذهبی از ۱۸ تا ۲۰ فرودین و به مدت سه روز در شهر قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 6062724

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود