Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور کشاورزیان روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان افزود: این خبرگزاری بدون کوچکترین چشم داشتی در عرصه اطلاع رسانی خدمات دولت را به دور از اغراض سیاسی و بحث های گروهی فعالیت منتشر می کند.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی به عنوان جزئی از ارکان دولت وظیفه دارند همکاری لازم را برای انتشار اخبار خود در خبرگزاری رسمی دولت به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: همکاری در عرصه مهم اطلاع رسانی برای آگاهی افکار عمومی بین دستگاه های خدمات رسان و رسانه ها امری لازم است.

صرفه جویی وظیفه همگانی

کشاورزیان در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی تابستان و همزمان با شروع فصل گرما، صرفه جویی در مصرف آب اهمیت مضاعف پیدا می کند.

وی با اشاره به یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی به منظور جلب توجه همگانی به اهمیت صیانت از این عنصر حیات بخش در این هفته گسترش یافته و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان نیز برنامه های متنوعی را در این زمینه اجرا می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان تاکید کرد: همراهی و همکاری جامعه و نیز اطلاع رسانی مطلوب در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه در اجرای درست الگوی مصرف ضروری است.

کشاورزیان اضافه کرد: نصب تجهیزات کاهنده مصرف در اماکن عمومی امامزاده ها، مساجد، حسینیه ها و سالن های ورزشی، تشویق مردم از طریق رسانه ها برای جلوگیری از آلوده کردن حریم رودخانه ها و منابع آبی، هماهنگی با ائمه جمعه برای پرداختن به موضوع آب در نماز جمعه و نیز هماهنگی با آنها برای تبیین موضوع های مربوط به آب و مصرف بهینه از جمله برنامه های تدوین شده توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در هفته صرفه جویی در مصرف آب است.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن معرفی این رسانه، تصریح کرد: تهیه گزارش‌های مردمی، ارتباط گیری با مدیران به منظور حل مشکلات مردم و تشکیل پرونده‌های خبری در حوزه‌های مختلف برخی از رویکردهای جدی در خبرگزاری ایرنا سمنان است.

محمد جهانگیریان افزود: تاکنون پرونده‌های خبری معرفی شهدای استان، جاذبه‌های گردشگری، سلامت و معرفی کتاب در ایرنا استان سمنان تعریف و تولید شده و محصولات مرتبط با آنها روی خروجی این رسانه قرار گرفته است.

مدیریت مصرف آب و انرژی و خانواده؛ مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه؛ مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت، معدن، سازمان های عمومی و موسسه های خصوصی؛ مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست؛ مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت های مردمی و خیران؛ مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی و نیز مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه های دینی عنوان های برنامه ها در هفته صرفه جویی در مصرف آب در استان سمنان است.

۷۴۰۸/۹۸۹۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه توسعه روستایی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟

مرتضی تقوایی نائب رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان رضوی و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: بعضی صنایع ساده هستند و نیاز به هوش پیچیده‌ای ندارد، هوش مصنوعی یا «تحقیق در عملیات» در اکثر صنایع بزرگ پالایشگاه، معادن سیمان، فولاد و آب که پیچیدگی دارد قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در سه محور تجهیزات محور، فرایند محور و بهره‌برداری قابل انجام است. در ابتدا تجهیزاتی که در فرایند، انرژی برهستند و صنایع بالا دستی با آن مواجه می‌شوند انتخاب و با در نظر گرفتن مکمل‌های تجهیزات، مصرف آن نسبت به حالت عادی کمتر می‌شود که آب، برق، گاز، صنایع معدنی و خانگی را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: مورد بعدی فرایند محوراست یعنی افزایش بهره‌وری انرژی با بهینه سازی فرایند‌ها که در صنایع فرایندی مثل آب، پتروشیمی، پالایشگاه کاربرد دارد به این صورت که با چه فرایندی برق یا آب برسانیم که هدررفت کمتر و فرآیند بهینه‌ای باشد که هر دو در بهره برداری تاثیر دارد.

تقوایی بیان کرد: باتوجه به بزرگی داده‌ها در صنایع تصمیم گیری برای اپراتور سخت است که در زمان‌های بحران بهترین تصمیم را بگیرد، اما با استفاده از هوش مصنوعی این اتفاق به سرعت و در کسری از ثانیه می‌افتد مثلا در صنعت آب در ابتدا بهره برداری با کیفیت خوب باید صورت انجام شود و پس از آن بهینه سازی مصرف انرژی صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: همین اتفاقات در صنعت برق، گاز و در صنایع معدنی رخ می‌دهد چون تعداد پارامتر‌هایی که باید برای تصمیم گیری شود زیاد است و ذهن انسان کشش این تعداد داده را ندارد که بتواند بر مبنای آن بهترین تصمیم را بگیرد. بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند با انجام اولویت‌بندی‌های مورد نظر در آن صنعت بهترین تصمیم را بگیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: مثلا اولویت اول تامین آب است به طوری‌که درابتدا بتوانیم آب با کیفیتی را تهیه کنیم و پس از آن با نگهداری مناسب بهره برداری بهتر هم صورت بگیرد و در نهایت با تحقق این موارد انرژی بهینه مصرف شود. برای شهر بزرگی مثل مشهد ۷۰۰ هزار معادله در ۷۰۰ هزار متغیر وجود دارد که ذهن انسان امکان حل همچین موردی را ندارد . هوش مصنوعی عملا با سیستم‌هایی مثل «دی اس اس» (سیستم‌های تصمیم یار) به اپراتور کمک می‌کند که در هر لحظه تصمیم بهینه بگیرد؛ یعنی بر اساس توان هوش مصنوعی و پارامتر‌های موجود به مدیریت شرایط بحران کمک می‌کند که بتواند در هر شرایطی اولویت‌های تعیین و در نهایت انرژی تامین کند.

تقوایی در ادامه بیان کرد: بهره‌برداری تقریبا اثری یک دهم نسبت به دو مورد تجهیزات و فرایند دارد یعنی هرچقدر فرایند و تجهیزات خوبی داشته باشیم ولی بهره برداری خوبی نداشته باشیم باز هم انرژی بالایی مصرف کردیم.  

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه اگر بهره‌برداری خوبی داشته باشیم نتایج بسیار خوبی نیز مشاهده می‌کنیم افزود: این نتایج مثبت شامل بازگشت سرمایه در کمتر از۶ماه است، چون استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند پارامتر‌ها‌ی زیادی علاوه بر انرژی بهینه را می‌کند و در نهایت باعث نتیجه مطلوب و رضایت بهره بردار و مصرف بیهنه انرژی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • زمان مذاکره پرسپولیس با سرمربی فصل بعد مشخص شد
  • درویش: واگذاری سرخابی‌ها یکی از کار‌های بزرگ بعد از انقلاب است
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران