Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ گندم امسال ۱۷۰۰ تومان تعیین شد و تاکنون ۳.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره احتمال قاچاق معکوس گندم با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانتر بودن قیمت گندم در کشور‌های همسایه نسبت به قیمت خرید تضمینی در داخل کشور افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت با توجه به افزایش نرخ ارز امسال شاهد قاچاق معکوس باشیم بنابراین سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستندسازی و شناسنامه دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید براینکه هم اکنون هر گونه حمل ونقل گندم در مبادی و مسیر‌ها کنترل می‌شود گفت: محموله‌های گندم در مسیر کنترل می‌شود و باید مبدأ و مقصد آن مشخص باشد و اگر باری خلاف قانون و مقررات حمل شود با آن برخورد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمادگی موجود دربین دستگاه‌ها اعم از گمرکات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و همکاری خوب بین بخشی احتمال قاچاق معکوس گندم را بسیار پایین آورده است گفت: البته ممکن است به صورت پراکنده مواردی مشاهده شود، اما به‌صورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم وجود ندارد.

حجتی در خصوص نقش رسانه ملی در اجرای بهتر سیاست‌های کشاورزی کشور گفت: رسانه ملی در کنار دستگاه‌های اجرای به ویژه جهاد کشاورزی می‌تواند کمک‌های زیادی بخصوص و در آموزش و ترویج داشته باشد و در این جلسه راهکار‌های این مسأله بررسی شد.

وی با بیان اینکه اگر با آموزش و ترویج بهره وری را افزایش دهیم می‌توان تولید ملی در کشاورزی را دو برابر کرد گفت: اگر تولید ملی به ازای همین آب و خاکی که داریم بطور متوسط به میزان نصف تولیدکنندگان نمونه و برتر کشور افزایش یابد، تولید ملی ما در دو برابر می‌شود و این ثروت بسیار بزرگی است که با افزایش بهره وری و آموزش و ترویج حاصل خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسانه ملی آمادگی کامل خود را برای انجام کار‌های مشترک در زمینه تولید و عرضه خدمات اعلام کرده است افزود: یکی دیگر از زمینه‌هایی که رسانه ملی می‌تواند به ما کمک کند معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است که افکار عمومی و اهل فن چندان با آن آشنا نیستند.

حجتی تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در دریا را نمونه‌هایی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به تنوع اقلیمی و بازار مناسب تولید گیاهان دارویی و همچنین وجود سواحل مناسب به ویژه در مناطق محروم وکمتر توسعه یافته جنوب کشور اگر بتوان این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کرد تاثیر بسیاری در ایجاد اشتغال و تولید خواهد داشت.

حجتی با بیان این که در این جلسه با رئیس و مدیران ارشد رسانه ملی رایزنی‌های خوبی در زمینه تولیدات مشترک رادیویی و تلویزیونی شد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا یک میز همکاری ایجاد شود تا به صورت مکمل در خدمت مردم و اقتصاد کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خرید ۳ ۵ میلیون تن گندم کاهش قاچاق گندم جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین