Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نشست که به پرسش و پاسخ درباره آثار منتشر شده امیرخانی گذشت، وی از تدوین اثر جدیدش درباره کره‌شمالی خبر داد و گفت: «امیدوارم این اثر تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده منتشر شود.»

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه برنامه‌های تابستانه شبکه دانش‌آموزی کتاب به‌نشر (کتاباران) با حضور سخنرانی رضا امیرخانی و جمعی از دانش‌آموزان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی و با ورکشاپ در فروشگاه مرکزی کتاب انتشارات آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرخانی در این برنامه، خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: «اگر تجارب آدمی در شکست‌ها به‌درستی ثبت شود و در آن تدبر و تعمق شود، قطعاً منجر به کسب موفقیت در زندگی خواهد شد. تجربیاتی که در شبکه دانش‌آموزی کتاب به‌نشر کسب می‌کنید، اگر در آینده نویسنده هم نشدید، قطعاً در مقاطعی از زندگی شما کاربرد خواهد داشت.»

وی افزود: «من در رشته فنی تحصیل کردم و سال ۱۳۷۰ وارد دانشگاه صنعتی شریف و موفق به اخذ مدرک مهندسی مکانیک و مدرک خلبانی شدم. در سال ۷۱ جوان‌ترین خلبان شخصی کشور بودم، اما شغل اصلی من نویسندگی است که موفقیت‌هایم را در نویسندگی مدیون شکست خودم در پروژه ساخت هواپیمای یک نفره می‌دانم که حتی کتاب «ازبه» را براساس شکست خود در پروژه ساخت هواپیمای یک‌نفره نوشته‌ام. هر شکستی مقدمه پیروزی است و من موفقیت‌هایم را در حوزه نویسندگی مدیون شکست خودم در پروژه ساخت هواپیمای یک‌نفره می‌دانم.»

نویسنده کتاب «من او» در ادامه با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد کار نویسندگی را شروع کند، باید بسیار صبور باشد، گفت: «اولین آثار هر نویسنده زیاد خوانده نمی‌شود، ولی سال‌های بعد آثارش با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه می‌شود. اولین رمانم با عنوان «اِرمیا» در سال ۱۳۷۴ نوشته شد که در سال اول در تیراژ سه هزار نسخه چاپ شد. چاپ این اثر در سال ۱۳۸۰ به ۶ هزار نسخه رسید و در سال‌های بعد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد؛ به‌گونه‌ای که در جشنواره آثار ۲۰ سال دفاع مقدس، برگزیده شد و جایزه ۲۰ سال ادبیات داستانی ایران را به خود اختصاص داد. همچنین در نخستین دوره جشنواره مهر و دومین جشنواره دفاع مقدس نیز مورد تقدیر قرار گرفت.»

امیرخانی نمودارهایی را از روند نوشتن کتاب‌هایش و فروش آنها نشان داد و گفت: «هر نویسنده باید یک نمودار از کارش داشته باشد و آن را ارزیابی کند. کتاب‌هایی را که می‌خواند به‌خوبی تحلیل کند، این یعنی با برنامه کارکردن و آگاهی درمورد موضوعی هنری که شاید به‌نظر خیلی‌ها یک کار ذوقی و هر از گاهی باشد.»

وی در برنامه دیگرش برای دیدار با مخاطبانش در کتابفروشی بلوار سجاد انتشارات آستان‌قدس‌رضوی حاضر شد و حدود دو ساعت درخصوص آثار مختلفش با حاضران به گفت‌وگو پرداخت.

این نشست که به پرسش و پاسخ درباره آثار منتشر شده امیرخانی گذشت، وی از تدوین اثر جدیدش درباره کره‌شمالی خبر داد و گفت: «امیدوارم این اثر تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده منتشر شود.»

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال امیرخانی رضا امیرخانی کتاب نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ