Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی روز یکشنبه با اشاره به اینکه آمار بازدید از سایت‌ها و صفحات مشاوره درسی، دانلود سؤالات کنکور، مشاوره روانشناسی و… در این روزها روندی رو به افزایش دارد، اظهار داشت: در چنین شرایطی یکی از شگردهای افراد سودجو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی به نام "فیشینگ" است که با ترفند فروش سوالات امتحان نهایی و با در اختیار گرفتن اطلاعات بانکی دانش‌آموزان، اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با پایش های به عمل آمده در استان های شمال غربی کشور مشخص شد افرادی با راه اندازی کانال های تلگرامی در قالب فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا بیان کرد: پس از تلاش گسترده ماموران پلیس و بررسی های فنی و تخصصی دو نفر در این رابطه شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوروزی اضافه کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهمان با ترفند فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال از طعمه های خود کلاهبرداری کرده اند.

وی ضمن تاکید بر اینکه خرید و فروش سوالات امتحانی قبل از برگزاری آزمون در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با عاملان آن برخورد قانونی خواهد داشت، به دانش آموزان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات جذاب و اغوا کننده را نخورند، زیرا مجرمان با این شگرد طعمه های خود را به درگاه جعلی هدایت می کنند یا سوالات امتحانی سال های گذشته را ارائه می دهند و در برخی موارد هم پس از دریافت پول به هیچ عنوان سوالی ارسال نمی کنند و این می طلبد خانواده‌های آنها نیز همواره در فضای مجازی از فرزندان خود مراقبت کنند و آگاهی‌های لازم را در این خصوص به آنها بدهند.

وی در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: تیمی که اقدام به انتقال غیرقانونی اتباع افغانستان به داخل خاک ایران در مرز دوغارون می‌کرد با اشراف کامل اطلاعاتی این مجموعه متلاشی شد.

جعفر صدیقی افزود: در چند ماه گذشته برخی گزارش‌ها و اخبار موثق و پی درپی حاکی از شکل گیری و فعالیت گروه‌های مجرمانه و سازمان یافته در حوزه قاچاق انسان و انتقال اتباع غیرمجاز به مجموعه دادستانی شهرستان تایباد رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح شناسایی سرباند‌ها در افغانستان و ایران و خوابگاه دار‌ها و تشدید برخورد با این مجرمان در دستور کار ضابطین خاص و عام قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد اظهار کرد: در این ارتباط محل نگهداری اتباع غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شد.

وی بیان کرد: ضمن دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی که حدود ۴۰ نفر بودند، حساب‌های بانکی اعضای باند مسدود و چند دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد.

صدیقی گفت: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی شهرستان تایباد است و با فرد و یا گروهی که با هر انگیزه‌ای امنیت ملی مردم را نشانه گرفته‌اند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • متلاشی شدن باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • باند سارقین اماکن‌ خصوصی و سیم برق در خوی متلاشی شد