Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی، از میزبانی مساجد در اجرای جشن های دهه کرامت خبر داد و از همه اعضا خواست در اجرای برنامه های جشن در مساجد مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی امروز یک شنبه (دوم تیرماه) در نخستین نشست اعضای این شورا با بیان اینکه شعار محوری دهه کرامت «خدمت کریمانه» و شعار اختصاصی دهه کرامت سال 98 «مهربانی به رسم اهل بیت علیهم السلام» نام گرفته است، افزود: از همه دستگاه ها و ادارات عضو این شورا انتظار می رود در جهت اجرای برنامه های محتوایی و کیفی هم افزایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از جمله سیاست ها و اهداف این شورا را تأکید بر گسترش گفتمان خدمت کریمانه در عرصه های مختلف، جهت دهی شادی و نشاط عمومی با تأکید بر نشاط و شادی مومنانه، تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام و توجه مضاعف به عملیاتی شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت اعلام کرد.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، بیان کرد: محوریت مساجد و بقاع متبرکه در برگزاری آیین های بزرگداشت دهه کرامت، تعیین برنامه ها با رویکرد جریان سازی اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت های دستگاه های عضو با تقسیم وظایف در قالب کارگروه های کاربردی و انجام برنامه های مشترک با هدف هم افزایی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت ها از جمله رویکردهای اجرایی این شورا به شمار می رود.

 

شیرازیان، یکی از مهم ترین برنامه های اجرایی در ایام دهه کرامت که هرساله در همه استان ها اجرایی می شود را جشن های زیرسایه خورشید نام برد و افزود: این برنامه با همکاری کانون خادمیاری و همت دفتر آستان قدس در استان برنامه ریزی شده که در ایام دهه کرامت شاهد حضور کاروان خدام حرم رضوی خواهیم بود.

 

دبیر اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی، حضور خدام حرم رضوی را از 17 الی 23 تیرماه اعلام کرد و گفت: خادم حرم رضوی در مدت 7 روز حضور در استان، جشن های زیر سایه خورشید را در هفت شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و اسفراین برگزار می کنند.

 

وی خواستار مشارکت و همکاری دستگاه های عضو برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه ها به ویژه جشن های دهه کرامت شد و پیشنهاد داد هر دستگاه متولی اجرای یک برنامه جشن در مساجد شود.

 

برگزاری جشن ویژه دختران، برپایی نمایشگاه چهل حدیث رضوی، اجرای نمایش های خیابانی در پارک ها، نمایش خوانی رضوی، مشاعره رضوی، شب های فرهنگی، برگزاری گفتمان رضوی در مساجد و برگزاری جشن میلاد در مساجد و پارک ها از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی نمایندگان دستگاه های عضو مطرح شد.

 

دهه کرامت امسال از روز پنجشنبه، ۱۳ تیرماه (اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر آغاز می‌شود و تا روز ۲۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)  ادامه دارد.

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان اوقات فراغت استان بوشهر خطبه های نماز جمعه مجلس خادمان رضوی زیرسایه خورشید دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست صمیمی جمعی از مدیران ملی و استانی با محوریت شکرانه خدمات ماه رمضان و نوروز و همچنین بررسی برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم و جمعی از مدیران دیگر از جمله حاضران در این نشست بودند.

در این نشست ضمن تبادل تجربه‌های موفق از برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای ایام نوروز و ماه رمضان، بر تقویت اقدامات ویژه در حوزه رسانه و تجهیز زیرساخت‌های رسانه‌ای حرم مطهر تاکید شد و مسئولان حاضر آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های گوناگون حرم مطهر اعلام کردند.

برگزاری جشن‌های دهه کرامت، گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر به صورت سراسری در کشور و به صورت متمرکز در قم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) از طرف تولیت و دیگر خدام این آستان مقدس، از همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای برگزاری مراسم نوروز و رمضان تقدیر کردند.

کد خبر 6086018

دیگر خبرها

  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • برگزاری جشنهای دهه کرامت در استان کرمانشاه
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • جشن‌های دهه کرامت در قم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود