Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رستگاری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد ضمن بیان توصیه‌های محیط زیست برای ۲ روز آینده اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۸ امروز یکشنبه ۲ تیر ماه متوسط شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های شهر تهران ۱۰۷ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میکرون و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

رستگاری در تشریح این خبر با اشاره به اینکه بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۲۶ مربوط به ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ بود، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در پاره‌ای نقاط بخصوص جنوب و غرب استان شاهد وزش باد شدید و احتمال گردوخاک خواهیم بود.

وی بیان داشت: شهروندان از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن خودداری کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اظهار داشت: بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم از انجام فعالیت‌های بدنی، به خصوص در فضای باز و از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند.

 

کد خبر 4648757

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رستگاری آلودگی هوا مرکز پایش آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق