Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنّی، یکی از بزرگترین پیام های انقلاب را وحدت امت اسلامی دانست و گفت: همه ما یک امت هستیم و اختلافات داخلی ما نباید باعث انشقاق شود.

یادگار امام افزود: شما با توجه به اینکه دور از مرکز دعواها هستید و در دنیای غرب زندگی می کنید، خیلی بهتر می فهمید که چقدر این دعواها بی دلیل است و بهتر می توانید لمس کنید که مسلمانان در این دنیا تنها هستند؛ و اگر قرار باشد ما با هم اختلاف داشته باشیم، دشمنانمان خیلی راحت تر پیروز می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: شعار کلیدی انقلاب وحدت همه مذاهب اسلامی و بلکه بالاتر، یعنی وحدت همه موحدین عالم پیرامون این شعار است که ظلم نکنیم و حقوق انسان به ما هو انسان را محترم بشماریم.

سید حسن خمینی با اشاره به قدرت انقلاب در ابتدای پیروزی و واقعه طبس، اظهار داشت: امروز بحمدالله قدرت جمهوری اسلامی به مراتب از آن روز بیشتر است و رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، مسیر را خوب و محکم ادامه دادند؛ جمهوری اسلامی ایران امروز از جنبه های مختلفی توانمند است تا بتواند در مقابل ظلم موجود، بایستد، ولی در عین حال چشم امید به کمک همه مسلمانان جهان نیز دارد.

وی ادامه داد: امروز قدرت امت اسلامی در این است که مرزهای امنیتی آن از مرزهای جغرافیایی اش بزرگتر است. 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه بسیار خوبی از حفظ دین، مردم سالاری، حضور مردم در صحنه و حاکمیت ملت است؛ و یکی از ویژگی های ایران این است که ما اصلا مدعی نیستیم عیب نداریم. از همین رو، سخنانی که بعضا از ایران می شنوید دالّ بر قدرت ایران است و نشان می دهد که خود مردم و مسئولینشان عیب ها را می بینند و در صدد رفع آن هستند.

یادگار امام با اشاره به بحث عرفانی «وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت» ادامه داد: این امر در سیاست ایران بسیار خوب جلوه کرده است. ما از حیث کلی وحدت داریم؛ در عین اینکه در داخل کشور تکثر همه عقاید را هم می بینیم.

۲۷۲۱۲

کد خبر 1272889

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران سید حسن خمینی شیعه دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از العهد، جمعیت علمای یمن خواستار بسیج عمومی و تلاش برای بسیج ملت‌ها و نخبگان علمی، فکری، سیاسی و رسانه‌ای در راستای تحرک جهادی برای یاری غزه شد.

علمای یمن در مراسمی که در مسجد بزرگ صنعاء با عنوان «درخواست از علمای امت برای عمل به وظیفه خود در نبرد طوفان الاقصی و پیروزی وعده داده شده» برگزار شد، بر ضرورت یاری غزه و مسئله فلسطین تاکید کرده و حمایت از غزه و مسئله فلسطین در سطح رسانه ای، اقتصادی، نظامی و سیاسی  را واجب عینی بر عهده امت اسلام دانستند.

علمای یمن همچنین بر ضرورت تقویت آگاهی ملتها نسبت به اهمیت تحریم اقتصادی کالاها و شرکتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و شرکتهای حامی اشغالگران تاکید کردند.
بر اساس این گزارش، علمای یمن بر قطع روابط سیاسی، اقتصادی و هماهنگی امنیتی با اشغالگران تاکید کردند و از نظامهای سازشکار که روابط خود را با دشمن عادی کرده اند، خواستند در این رویکرد خود بازنگری کرده و با دشمن قطع رابطه کنند.
 
علمای یمن ضمن تاکید بر لزوم تحرک ملتها و در راس آن، علمای امت برای شکستن محاصره غزه و گشودن گذرگاه ها برای رساندن غذا و دارو و آب برای مردم غزه و فشار بر نظامهای حاکم و مجبور کردن آنها به این کار بار دیگر خواستار حلقه زدن جدی و صادقه حول فرماندهان و رهبران محور جهاد و مقاومت و حمایت از مواضع آنها علیه سلطه گری آمریکایی غربی و استکبار جهانی شدند.
 

دیگر خبرها

  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • پیام سیدحسن خمینی درپی درگذشت معاون خاتمی در دولت اصلاحات
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • تاکید علمای یمن بر لزوم بسیج امت اسلام برای یاری غزه
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است