Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:31:05 GMT

تکاپوی انتخاباتی طیف های سیاسی کشور

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۲۲۳۴

تکاپوی انتخاباتی طیف های سیاسی کشور

رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب آورده اند: مشخص نیست اصلاً اصولگرایان چه اصراری برای این جبهه‌بازی‌های یک‌بارمصرف در آستانه هر انتخابات دارند. رسانه های منسوب به جریان اصولگرا نوشتند: بالیدن اصلاح‌طلبان به خویش برای جبهه واحد بودن‌شان تا حدود زیادی با واقعیت فاصله دارد. به گزارش گروه نشریات خبری، بررسی امروز یکشنبه ۲ تیر ماه نشان می دهد با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی، دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب، بررسی فعالیت انتخاباتی جناح رقیب را در دستور کار خود قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در مطالب انتخاباتی خود به محورهایی همچون: بی سرانجامی ائتلاف های اصولگرایان؛ فراخوان قالیباف؛ تاکید پدر معنوی جبهه پایداری بر انتخاب اصلح؛ سخنان بهزاد نبوی مبنی بر لزوم شرکت در انتخابات؛ انتخابات شورایاری‌ها؛ بررسی طیف سیاسی دولت و لزوم همدلی و همبستگی در دولت؛ اشاره کرده اند.

رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا نیز به محورهایی همچون اختلافات در جبهه اصلاح طلبان؛ ادعای بلاتکلیفی اصلاح طلبان در انتخابات؛ بررسی جرم مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸؛ گمانه زنی از معادلات سیاسی در انتخابات آتی مجلس؛ تحلیل "عبور از روحانی" با استناد به سخنان بهزاد نبوی؛ لایحه جامع انتخابات؛ پرداخته اند.

رسانه های اصلاح طلب

برخی از گزاره های به کار رفته در این رسانه ها عبارتند از: مشخص نیست اصلاً اصولگرایان چه اصراری برای این جبهه‌بازی‌های یک‌بارمصرف در آستانه هر انتخابات دارند؛ محمدباقر قالیباف هفته گذشته با انتشار یک فایل ویدئویی نشان داد می‌خواهد آتش‌به‌اختیارانه مسیر خود را در انتخابات آتی از اصولگرایان جدا کند؛ دوباره در آستانه یک انتخابات، آیت‌الله مصباح‌یزدی از ایده «انتخاب اصلح» نام برده؛ جریان اصلاحات جریانی است که به دنبال رفع موانع دموکراسی با استفاده از قدرت مردمی در گذاری آرام است؛ دولت نه واعظی توانمند دارد نه مشاورانی آشنا به سیاست.

بی سرانجامی ائتلاف های اصولگرایان

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان "روایت ناکامی ائتلاف‌های اصولگرایانه" آورده است: مشخص نیست اصلاً اصولگرایان چه اصراری برای این جبهه‌بازی‌های یک‌بارمصرف در آستانه هر انتخابات دارند. یک‌باره و هیئتی‌وار اعلام می‌کنند یک جبهه یا ائتلاف اصولگرایانه تشکیل داده‌اند، بعد آن را به کناری می‌نهند و در آستانه انتخاباتی دیگر سراغ یک نام دیگر می‌روند. در واقع جبهه‌ها و ائتلاف‌های اصولگرایانه از بین نمی‌روند، بلکه در آستانه هر انتخاباتی، به جبهه و ائتلافی دیگر بدل می‌شوند که تنها تفاوتش با قبلی یک تغییر نام است، وگرنه آدم‌ها و کارکردها همان است که بود. بلافاصله بعد از اینکه محمدباقر قالیباف در یک فراخوان ویدئویی از جوانان اصولگرا خواست آتش‌به‌اختیارانه خود را برای انتخابات آتی مجلس آماده کنند و برای برهم‌زدن مناسبات فعلی با آدم‌های تکراری، آماده حضور در انتخابات شوند، حمیدرضا فولادگر، یکی از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا همان جمنا و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرده است درحال‌حاضر حرکتی فراتر از جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) شروع شده است. او بدون توضیح مشخصی گفته است تشکل‌های سنتی اصولگرا و تشکل‌های جدید انقلابی گردهم آمده و با همدیگر حرکت و کار می‌کنند، جلساتی هم در این راستا برگزار شده است...... ممکن است اشاره فولادگر به «شورای وحدت» باشد. شورایی که گفته می‌شد با حضور چند نفر از سران یا چهره‌های اصلی جریان اصولگرایی در یک سال گذشته چراغ‌خاموش برگزار می‌شده، اما اصولاً محتوا و برنامه‌هایش رسانه‌ای نمی‌شد.

فراخوان قالیباف

به گزارش روزنامه شرق: محمدباقر قالیباف هفته گذشته با انتشار یک فایل ویدئویی نشان داد می‌خواهد آتش‌به‌اختیارانه مسیر خود را در انتخابات آتی از اصولگرایان جدا کند و منتظر جمنا و شورای وحدت و سایر بازی‌های ائتلافی اصولگرایان نیست؛ اما به نظر می‌رسد این چیزی نیست که اصولگرایان تمایل داشته باشند رخ بدهد. آنها غافلگیری خود را از این اقدام قالیباف مخفی می‌کنند تا جایی که فولادگر درباره اقدام قالیباف هم گفته است: «حرکت آقای قالیباف هماهنگ شده و اقدامی جدا از نیروهای اصولگرا و انقلابی نبوده است، البته ایشان به‌عنوان چهره باسابقه کار اجرائی می‌تواند جداگانه اقداماتی انجام دهد، ولی مشخصاً بیانیه اخیر حرکتی موازی با جمنا و جریان اصولگرایی و نیروهای انقلابی نبوده است.»

قالیباف هفته گذشته کلید انتخابات مجلس را با یک فراخوان متفاوت زد تا رسماً اعلام کند در مسیری جدا از یاران اصولگرایش وارد بازی قدرت خواهد شد. او می‌خواهد عِده و عُده خودش را با محوریت حزب پیشرفت و عدالت اسلامی و با جوانانی که تاکنون سهمی از فضای سیاست و قدرت نداشته‌اند، جمع آورد.مشخص است که او بعد از مجلس چشم به انتخابات ریاست‌جمهوری دوخته و از حالا اعلام کرده که سفره خودش را از اصولگرایان جدا می‌کند. اصولگرایانی که در بزنگاه انتخابات او را به میدان بازی رقابت سیاسی می‌کشند، اما در لحظه حساس نهایی او را کنار می‌گذارند.

تاکید پدر معنوی جبهه پایداری بر انتخاب اصلح

به گزارش روزنامه شرق، آیت‌الله مصباح‌یزدی بازهم بر «انتخاب اصلح» تأکید کرد. در این مطب آمده است: دوباره در آستانه یک انتخابات، آیت‌الله مصباح‌یزدی از ایده «انتخاب اصلح» نام برده است. پدر معنوی جبهه پایداری آخر هفته گذشته در دیدار اعضای شورای مرکزی این جبهه گفته است: «بسیاری از مشکلاتی که انقلاب در طول این سال‌ها داشته، ناشی از عدم انتخاب اصلح بوده است. اسلام به ما گفته است که به‌دنبال اصلح برای مدیریت، سیاست و حکومت باشید». آیت‌الله مصباح با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول انتخاب اصلح توسط مردم بوده و استمرار آن نیز محصول انتخاب مجدد اصلح در مدیریت کلان کشور است، تصریح کرد: باید بنایمان بر این باشد که افراد اصلح را بشناسیم. ماجرای ایده انتخاب اصلح آیت‌الله مصباح و جبهه پایداری در انتخابات سال ۹۲ به شکاف و اختلافی جدی میان اصولگرایان به‌ویژه حامیان قالیباف و حامیان سعید جلیلی منجر شد. حامیان قالیباف معتقد بودند که اگر اطرافیان آیت‌الله مصباح‌یزدی به‌جای دنبال‌کردن ایده انتخاب اصلح به فکر نتیجه انتخابات و رأی‌آوری بودند، به‌جای جلیلی از قالیباف حمایت می‌کردند و در نتیجه آن سال آنها بازی را به رقیب خود نمی‌باختند.

سخنان بهزاد نبوی مبنی بر لزوم شرکت در انتخابات

"حضور در انتخابات را ترجیح می‌دهم" عنوان مطلبی است که در روزنامه شرق منتشر شده است. در این مطلب آمده است: جریان اصلاحات جریانی است که به دنبال رفع موانع دموکراسی با استفاده از قدرت مردمی در گذاری آرام است. فرایند اصلاح‌طلبی اغلب در درون نظام‌های سیاسی مستقر تعریف می‌شود و قصد براندازی ندارد اما تلاش می‌کند تا به اصلاح اشکالات اساسی در برقراری دموکراسی بپردازد. سوالی که فعالان اصلاح‌طلب همواره با آن مواجه بوده‌اند آن است که این گذار مدنظر آن‌ها تا چه اندازه آرام است و این سرعت تا چه اندازه باید کند باشد که به محافظه‌کاری تعبیر شود؟ اصلاح‌طلبان در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در طول حرکت و گذار خود به سوی دموکراسی گاهی تند و گاهی بسیار آرام حرکت کرده‌اند. بازخوانی این تجربه کمک می‌کند که در آینده مسیر بهتری پیش روی جامعه در حال اصلاح قرار گیرد. یکی از مواردی که همواره در جریان اصلاح‌طلبی محل بحث بوده و افراد زیادی به سبب نوع برخورد با آن پدیده افراطی یا تندرو خطاب شده‌اند، مسأله انتخابات و نحوه مواجهه جریان اصلاح‌طلبی با آن است. روز گذشته بهزاد نبوی، سیاستمدار کهنه‌کار اصلاح‌طلب که از ابتدای انقلاب در مناصب زیادی حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته است، در گفت‌وگو با «فارس» در خصوص لزوم شرکت در انتخابات و برگزاری پرشور آن سخن گفت. نبوی تصریح کرد: «باید انتخابات پرشور برگزار کنیم، نه اینکه فضا را ببندیم، چرا که انتخابات پرشور سبب قدرتمندتر شدن ما در دنیا می‌شود. قدرت انتخابات پرشور برای نظام ما از صدها موشک و بمب بیشتر است. اگر انتخابات پرشور و مردمی داشته باشیم، قدرت نظام افزایش خواهد یافت».

انتخابات شورایاری‌ها

روزنامه آرمان در گزارشی با طرح سوال مبنی بر "ثبت نام در انتخابات شورایاری‌ها، با چه رویکردی؟ " نوشت: باتوجه به اینکه مرحله ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات دوره پنجم شورایاری‌ها قرار است آغاز شود و این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل انتخابات است که می‌تواند به مشارکت بیشتر و رقابتی شدن این انتخابات و همچنین فراهم کردن امکان افزایش کیفیت و کارآمدی شورایاری‌ها کمک کند، لذا پرداختن به این مساله مهم و ارزشمند است....از نظر کیفی شاخص‌های دیگری نیز مانند سطح تحصیلات، حضور قابل قبول زنان در لیست کاندیداها، حضور جوانان درکنار حضور افراد با تجربه، تنوع شغلی کاندیداها، تنوع گرایش‌های فکری و سیاسی، وجود افراد و نخبگان علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی محله، معتمدین خوشنام و فعالان محلی و… می‌تواند رقابت واقعی و نتایج بهتری در انتخابات شورایاری‌ها ایجاد کند: جدی گرفتن انتخابات و تبلیغات مناسب محلی از سوی همه کاندیداها علاوه بر تاثیر در افزایش مشارکت شهروندان، می‌تواند رقابت بین آنها را واقعی‌تر، فشرده‌تر و معنادار کند، یعنی به‌گونه‌ای نباشد که رقابت محدود به چند نفر خاص یا شورایاری‌های فعلی شود و اکثریتی خاموش و منفعل و به اصطلاح فقط سیاهی لشکر داشته باشیم

بررسی طیف سیاسی دولت

روزنامه همدلی تیتر نخست خود را به گزارشی با عنوان " مالک دولت کدام جریان سیاسی کشور است؟ " اختصاص داد و نوشت: دولت روحانی تکلیف خود را در اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مشخص نکرده است. در این مطلب آمده است: با رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، این سیاستمدار کارکشته با اجماع با رئیس دولت اصلاحات و شخصیت‌های اصلاح‌طلبی که شانسی بر ریاست قوه اجرائیه کشور نداشتند و نیز چهره‌های شاخص اصولگرایی که حرکت‌های جدید در این تفکر سیاسی را برنمی‌تافتند، حسن روحانی را راهی کارزار انتخابات کردند. چهره‌ای که دم از اصولگرایی می‌زد و رفتار و عملکردش و دوران طلایی مدیریت‌اش با اصلاح‌طلبان همراه بود.

حسن روحانی با حمایت‌های بی‌نظیر هاشمی‌رفسنجانی و خاتمی و با اعتمادی که مردم به بزرگان اصلاحات داشتند، راهی دفتر پاستور شد تا دولتش را تشکیل دهد. با پیروزی این گروه در انتخابات، مجادلات رسانه‌ای برای اینکه هویت دولت یازدهم مشخص شود، فزونی یافت. گروهی دولت را اصولگرا می‌دانستند؛ چون رئیس آن از جامعه روحانیت مبارز می‌آمد که یک تشکل قوی اصولگرایی است و طیف مقابل هم با یادآوری اینکه روحانی، کاندیدای رهبران جریان اصلاح‌طلبی و شخصیت‌های بریده از جریان اصولگرایی است، سند مالکیت دولت یازدهم را به نام خود زدند. ترکیب دولت هم بر بیشتر شدن ابهامات کمک کرد. در برخی پست‌های وزارتی که عموماً اقتصادی بودند، چهره‌های نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شدند. معاونت اول ریاست جمهوری و دستگاه‌های مدیریت فرهنگ و دیپلماسی خارجی به چهره‌های کم‌حاشیه اصلاح‌طلب سپرده شد. اصولگرایان هم از این تقسیم قدرت بی‌بهره نماندند و وزارتخانه‌های مهمی مانند ارتباطات و نیز کشور را به خود اختصاص دادند.

لزوم همدلی و همبستگی در دولت

روزنامه شرق در ستون روزنه خود یادداشتی با عنوان "دولت نه واعظی توانمند دارد نه مشاورانی آشنا به سیاست" منتشر کرده است. در این یادداشت می خوانیم: امروز زمان همدلی و همبستگی است، نه زمان بازی‌های سیاسی و جناحی. برخی افراد در دولت به‌جای کاهش تنش و فشار، برای رئیس‌جمهور هزینه ایجاد می‌کنند. تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد؛ چرا باید حرفی بزنیم که بعد از چند ساعت، یا آن را حذف کنیم یا انکار! اینکه کسانی القا می‌کنند که حزب خاصی باعث پیروزی اندیشه اعتدال شد، در توهم سیاسی به سر می‌برند. دولت واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند. اگر مردم نبودند و به صحنه نمی‌آمدند، برخی امروز به‌جای مسئولیت در دولت باید شغل پدری خود را در بازار ادامه می‌دادند؛ گذشته خود را فراموش نکنیم.

همچنین تارنمای انتخاب مطلب فوق را تحت عنوان "طعنه داماد روحانی به واعظی و آشنا" منتشر کرده است.

رسانه های اصولگرا

برخی از گزاره های کانونی استفاده شده در این رسانه ها عبارتند از: بالیدن اصلاح‌طلبان به خویش برای جبهه واحد بودن‌شان تا حدود زیادی با واقعیت فاصله دارد؛ برخلاف اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان هنوز تکلیفشان با انتخابات آینده را روشن نکرده‌اند؛ اتهامات فتنه‌گران، سنگین‌تر از نشر اکاذیب و تشویش اذهان است.؛ اظهارات نبوی که به وضوح هرچه تمامتر بوی «عبور از روحانی» و «کی بود کی بود من نبودم»! از آنها به مشام می‌رسد؛ لایحه جامع به انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد.

اختلافات در جبهه اصلاح طلبان

کیهان در ستون نگاهی به دیروزنامه های زنجیره ای خود نوشت: روزنامه شرق دیروز در سرمقاله خود به اختلافات شدید اصلاح‌طلبان پرداخته است. اختلافاتی که به دنبال ماجرای پیش آمده برای نجفی از پرده برون افتاد. در سرمقاله شرق آمده: «مجادله قلمی محسن میردامادی و کرباسچی بر سر ماجرای محمدعلی نجفی بیش از آنکه مجادله‌ای اخلاقی باشد، مجادله‌ای سیاسی است که پرده از اختلافات طیف‌های اصلاح‌طلب برمی‌دارد. اصلاح‌طلبان همواره به این بالیده‌اند که با وجود سلیقه‌های متنوع و متکثر توانسته‌اند جبهه‌ای واحد تشکیل دهند؛ جبهه‌ای که در همین اواخر به پیروزی دو دوره‌ای حسن روحانی منجر شد؛ اما اکنون گویا اختلافات سیاسی آنان بروز پیدا کرده است.» این روزنامه افزود: ادعای شرق در مورد بالیدن اصلاح‌طلبان به خویش برای جبهه واحد بودن‌شان تا حدود زیادی با واقعیت فاصله دارد. چنانکه تجربیات گذشته نشان داده هرگاه اصلاح‌طلبان در بخشی به قدرت رسیده‌اند، آن گاه ناگهان زخم‌های کهنه سر باز می‌کنند.

ادعای بلاتکلیفی اصلاح طلبان در انتخابات

"قهر با صندوق یا مذاکره با نگهبان صندوق؟ " عنوان میان تیتری است که روزنامه صبح نو به کار برده است. در این گزارش می خوانیم: برخلاف اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان هنوز تکلیفشان با انتخابات آینده را روشن نکرده‌اند؛ اینکه بالاخره قرار است در انتخابات حضور یابند یا مانند مجالس هفتم، هشتم و نهم، عزم قهر با صندوق‌های رأی را کرده‌اند. طیفی از اصلاح‌طلبان بر این عقیده استوار هستند که برای حضور در انتخابات، باید حاکمیت را با شرط و شروط‌های مختلف مواجه کرد و در صورت اجابت آن شرط‌ها و شروط‌ها، در عرصه قدم نهاد. سعید حجاریان ایدئولوگ مطرح جریان اصلاحات، مهم‌ترین پشتیبان این گزاره است. هر چند حجاریان و هم‌طیفی‌های او، مخالفانی هم دارند. افرادی مانند کرباسچی، دبیرکل کارگزاران سازندگی، عارف، رییس فراکسیون امید و موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، جملگی افرادی هستند که ایده قهر با صندوق رأی را صراحتاً رد کرده‌اند.

اصلاح‌طلبانی که دست رد به سینه گزاره «مشارکت مشروط» زده‌اند، مشغول مذاکره با شورای نگهبان هستند. هدف از این مذاکرات، جلب اعتمادِ نهاد نظارتی، برای حضور همه‌جانبه و پررنگِ جریان اصلاحات در انتخابات است. محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره هدف چنین گفت‌وگوهایی اعلام کرد: «برگزاری جلسات با شورای نگهبان آغاز شده است و تا آنجا که می‌دانم این گفت‌وگوها با هدف ارتقابخشیدن به مشارکت احزاب است و اینکه میان نهادهای حقوقی و نهادهای عرفی سیاسی یعنی احزاب، نوعی اعتمادسازی تقویت بشود». عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در آخرین نشست خبری خود، ضمن تأیید این گفت‌وگوها، از بیان جزئیات آن استنکاف کرد.

بررسی جرم مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸

کیهان در ستون اخبار ویژه خود به یادداشت روزنامه رسالت درخصوص رسیدگی به اتهامات محمدرضا خاتمی پرداخت، و نوشت: اتهامات فتنه‌گران، سنگین‌تر از نشر اکاذیب و تشویش اذهان است. به گزارش این روزنامه، ورود به چند و چون و نوع اظهارات خاتمی در دادگاه آن‌قدر مضحک است که وقت خواننده این مقال را می‌گیرد و در مطبوعات آمده و اظهارات خاتمی در رسانه‌ها هم هست. همین ادعاها در ایام پس از انتخابات ۸۸ توسط برخی مطرح شد و نتوانستند هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود بدهند. شورای نگهبان در همان سال ۸۸ برای اتمام حجت و جلوگیری از هرگونه شک و شبهه، امکان دسترسی به صندوق‌ها را برای برخی از معترضین فراهم کرد و در چند استان بازشماری صورت گرفت، اما نه‌تنها ادعای «تقلب» به اثبات نرسید، بلکه «تخلف» هم مشاهده نشد. اتهام محمدرضا خاتمی در این دادگاه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است. به نظر می‌رسد جرم دیگر او «ایراد تهمت و افترا» و «توهین» به ناظرین و مجریان انتخابات است که این عنوان مجرمانه مهم‌تر از آن دو اتهام وی است.شورای نگهبان در قانون اساسی به‌عنوان یک داور ملی و نهاد دادرسی شکایات انتخاباتی شناخته می‌شود.

گمانه زنی از معادلات سیاسی در انتخابات آتی مجلس

صبح نو: باید دید در انتخابات مجلس یازدهم، معادلات سیاسی چگونه نوشته خواهد شد؛ آیا اصلاح‌طلبان اساساً در این دوره از انتخابات شرکت خواهند کرد یا خیر و آیا در صورت شرکت، بار دیگر ائتلاف نیم‌بند خود با طیف اعتدال‌گرایِ نزدیک به حسن روحانی را استمرار خواهند داد یا صحنه سیاست، آبستن مقتضیات دیگری خواهد شد. از آن‌سو، باید دید اصول‌گرایان، آیا همچون دو انتخابات قبلی یعنی ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و مجلس سال ۹۴، راه یکی‌شدن را طی می‌کنند یا دیگر بار، هوای تکه‌تکه شدن و بالکانیزه‌شدن را خواهند کرد.

تحلیل "عبور از روحانی" با استناد به سخنان بهزاد نبوی

به گزارش مشرق نیوز، «بهزاد نبوی»، از عاملان وضع موجود و از حامیان رئیس جمهور روحانی، به تازگی در اظهاراتی گفته است: من دولت فعلی را یک دولت قدرتمند، بدون عیب و نقص نمی‌دانم.

اظهارات نبوی که به وضوح هرچه تمامتر بوی «عبور از روحانی» و «کی بود کی بود من نبودم»! از آنها به مشام می‌رسد در حالی شنیده می‌شود که مرحوم حسن شایانفر، از تحلیلگران برجسته اصولگرا و از چهره‌های شهیر روزنامه کیهان، چند سال قبل و در ایام دولت یازدهم دست اصلاح‌طلبان را خوانده بود و در یک مصاحبه تأکید کرد که یک روز صدای «عبور اصلاح‌طلبان از روحانی» را خواهیم شنید.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان کراراً اصرار دارند که بهزاد نبوی از جمله چهره‌های پاکدست این جریان خاص سیاسی در مسائل اقتصادی است. این در حالی است که فساد سیاسی این قبیل شخصیت‌ها در قالب کردن گزینه‌های ناکارآمد به مردم و گزینه‌هایی که مشکلات اقتصادی فعلی را پدید آورده‌اند، و در ادامه عدم عذرخواهی، فرار رو به جلو و پشتک واروی سیاسی در مقابل مردم؛ هزینه‌هایی بس بیشتر، نسبت به فساد اقتصادی دارد.

لایحه جامع انتخابات

رجا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به سخنان سخنگوی ستاد انتخابات کشور مبنی بر "لایحه جامع به انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد" پرداخت. به گزارش این رسانه، سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اگر این لایحه به انتخابات مجلس می‌رسید، بهتر بود، اما برای اینکه لایحه تبدیل به قانون شود، نیازمند مصوبه مجلس است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی عارف حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات