Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه یزد یکی از استان‌های برتر کشور در مدیریت مصرف آب است، از کاهش ۴ مترمکعبی مصرف ماهانه آب مردم در یزد خبر داد و گفت: وضعیت بارش‌ها در یزد خوب بود‌. ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی اسلامی در دیدار آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با کارکنان آبفا یزد که به مناسبت هفته ملی صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد با اشاره به اینکه هفته اول تیرماه به نام هفته ملی صرفه جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده اظهار داشت: بحث مدیریت مصرف آب در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد با بیان اینکه صرفه‌جویی و عدم اسراف جزو وظایف دینی ماست اظهار داشت: خوشبختانه در یزد مردم به این مسئله توجه ویژه و کافی دارند.

وی ادامه داد: در سال 85 و 86 آمار و ارقام مبین این است که هر خانواده به طور متوسط ماهانه 18 متر مکعب آب مصرف داشتند ولی این عدد در سال 97 به حدود 14 متر مکعب رسیده و این مصرف در طول یک دهه، 4 متر مکعب کاهش یافته است.

اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان یزد که در حدود 4 تا 5 ماه گرمای بالایی داریم، مصرف خوبی به حساب می‌آید و یزد یکی از بهترین‌ها در کشور است.

100 درصد جمعیت شهری استان ایلام از آب شرب سالم بهره‌مند هستندپساب‌های استاندارد به آبیاری فضای سبز خراسان رضوی اختصاص می‌یابدآب شرب استان زنجان هیچ‌گونه آلودگی ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد افزود: سال گذشته ما در وضعیت بسیار بسیار بحرانی قرار داشتیم و مردم با توصیه‌هایی که از جانب امام جمعه و مسئولان فرهنگی صورت گرفت، تحمل کردند و فصل گرم را بدون اینکه مشکلی به وجود آید گذراندیم.

وی ادامه داد: خدا را شکر امسال وضعیت بارش‌ها خوب بوده و آبی که امسال در شبکه‌های شهر جاری است، هم از لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

اسلامی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر سبب شد شد که نیاز به برداشت آب کمی کاهش یابد خاطرنشان کرد: هیچ یک از منابع آبی سطح شهر را امسال استفاده نکردیم و انشاالله وضعیت آب به گونه‌ای باشد که از آن تا پایان سال هم استفاده نکنیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد

عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: عملیات ساخت مخزن هزار متر مکعبی با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و تامین آب پایدار برای ۴ هزار نفر در سردشت بشاگرد آغاز شد.

وی هزینه  ساخت این مخزن را بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده و افزود: این پروژه تا پایان شهریور ماه تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اجرای این طرح باعث بهبود وضعیت آبرسانی به شهرک‌های ولیعصر و توسعه آینده شهر سردشت، مسکن ملی و افزایش میزان ذخیره آب در مرکز شهرستان بشاگرد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد