Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لقمان کیاپاشا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال گذشته،، ۱۰۲ هزار و ۲۸۳ فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده و ۱۰۳ هزار و ۲۷۲ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

وی با بیان اینکه برخی پرونده های شورای حل اختلاق قابل سازش هستند اظهار داشت: از این تعداد ۵۸ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده با قابلیت سازش بود که ۱۱ هزار و ۴۶۷ فقره به صلح ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیاپاشا گفت: همچنین در حوزه اجرای احکام سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۲۶ فقره پرونده وارد شورا شد و ۲۶ هزار و ۶۳۵ فقره مختومه شده است.

وی با اشاره به تشکیل شعبه ویژه صلحی در تمامی زندان ها استان اظهار داشت: در شهرهای اقماری اطراف کرج مانند کمال شهر و محمد شهر دفاتر اجرای احکام راه‌اندازی و ساکنان این مناطق برای رسیدگی به پرونده های خود نیاز ندارند که به کرج بیایند.

کیاپاشا گفت: ۹ فقره پرونده قتل که حکم قصاص آنها نیز تائید شده بود به شورای حل اختلاف برای سازش ارجاع که تعدادی به رضایت و تعدادی نیز به دیه تبدیل شدند.

۷۴۱۴/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خشن در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با همکاری مشترک دادگستری و نیروی انتظامی، کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز رقم خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین فاضلی هریکندی با بیان اینکه مقابله با مصادیق سرقت به عنف و آنچه در بین عام به عنوان زورگیری مطرح می‌شود یکی از برنامه‌های دارای اولویت دادگستری کل استان البرز در سال گذشته بوده است، اظهار داشت: با توجه به آثار روانی و اجتماعی وقوع این نوع سرقت‌ها که همراه با آزار، اذیت و تهدید در هنگام سرقت است و با توجه تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص مقابله با این نوع سرقت‌ها، اهتمام جدی در معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز در این خصوص شکل گرفت و در نتیجه، اقدامات انجام شده با همراهی و تعامل خوب فراجای استان منجر به روند کاهشی در میزان وقوع سرقت به عنف در استان البرز شد.

رصد جرایم خاص به ویژه سرقت‌های خشن

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه تشکیل معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص از ابداعات دادگستری کل استان البرز بوده است به تبیین ماموریت‌های قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز در ذیل این معاونت پرداخت و ادامه داد: جرایم سه گانه موضوع تشکیل قرارگاه از قبیل جرایم علیه اموال یا سرقت‌های خشن، جرایم علیه اشخاص از قبیل قتل، آدم ربایی و علیه امنیت و آسایش عمومی یا جرایم اراذل و اوباش از سوی معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص به صورت مستمر مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از همراهی فراجای استان در انجام ماموریت‌های مشترک موضوع این قرارگاه به استقرار نماینده پلیس آگاهی در این قرارگاه اشاره کرد و یادآور شد: از این طریق، جرایم موضوع صلاحیت قرارگاه در ساعات مختلف روز گزارش‌گیری و بررسی شده و پس از آن با مراجع قضایی سطح استان به صورت روزانه توسط قرارگاه مکاتبه‌های لازم انجام می‌شود و تمامی این پرونده‌ها از زمان تشکیل در دادسرا تا صدور حکم در دادگاه و اجرای کامل دادنامه تحت رصد قرار دارد.

تعیین قضات ویژه برای برخورد با مجرمان قرارگاه

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: در کلیه مراجع قضایی سطح استان البرز، قضات ویژه جهت برخورد قاطع با متهمان و مجرمان موضوع قرارگاه و همچنین با هدف دقت و سرعت لازم در رسیدگی تعیین شده و پرونده‌ها صرفا به شعب خاص ارجاع می‌شود.

کاهش 33 درصدی سرقت‌های خشن 

وی با اعلام اینکه با اجرای طرح‌های ضربتی برخورد با باند‌های سرقت و سخت گیری‌های انجام شده در خصوص متهمان و مجرمان جرایم خاص در کلیه مراجع و مراحل رسیدگی به این قبیل جرایم در دادگستری کل استان، شاهد کاهش وقوع سرقت به عنف در استان البرز بودیم گفت: اقدامات مقابله‌ای موجب کاهش 33 درصدی سرقت به عنف در استان البرز در سال 1402 در مقایسه با سال 1401 شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • کسب رتبه سوم گلستان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • دستگیری باند سارقان کابل برق در تالش
  • سرقت به عنف در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت
  • سرقت خشن در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • ۱۱ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد
  • سازش ۹ فقره پرونده قتل درچهارمحال وبختیاری