Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا سالاری فنودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون آسمان نواحی جنوب استان صاف تا کمی ابری و وزش بادهای جنوب - جنوب شرقی در این مناطق ادامه دارد.
وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار می‌رود در چهار روز آینده ارتفاع موج در مناطق شرقی دریای عمان بین ۱.۵ تا ۲ و گاهی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر برسد.
دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شرایط دریا برای امور صیادی کلیه شناورها در کلاس قایق و لنج به استثنای مناطق غربی دریا نامساعد است بنابر این به تشکل‌های صیادی و سایر فعالان دریایی توصیه می‌شود ضمن توجه به هشدارها، از فعالیت‌های صیادی در این مناطق خودداری کنند.
سالاری فنودی گفت: با توجه به وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناورهای تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس مساعد و برای بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) با احتیاط و هماهنگی با مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر ودریانوردی استان همراه باشد.

۹۹۰۸ **۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی حوادث دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سی سی پور گفت: فردا تا ظهر چهارشنبه در مناطق دریایی استان با تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش، خطر سیلاب موقتی در استان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود فردا با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

سی سی پور افزود: از لحاظ دمایی، فردا کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: با استقرار سامانه بارشی طوفان دریایی با وزش باد بسیار شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (٣۴) نات همراه با رگبار شدید باران و رعدوبرق، تگرگ، تند باد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع نزدیک ۳۰۰ سانتیمتر (۱۰ پا) در فراساحل تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس منطقه اثر شرق خلیج، فارس تنگه هرمز دریای عمان همراه خواهد بود.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد شناورها، آسیب و خسارت به تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را برای جلوگیری از خسارات احتمالی، خودداری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌