Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، گزارش مرکز آمار از تورم منتهی به خرداد ماه نشان می‌دهد، نرخ گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، نسبت به اردیبهشت ماه کاهش ۰.۲ درصدی داشته در حالی که نسبت به خرداد ماه سال قبل رشد ۷۴.۱ درصدی یافته است.

در این گروه، رشد نرخ کالاها نسبت به اردیبهشت ماه برای نان و غلات ۴.۵ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی، روغن‌ها و چربی‌ها ۲.۳ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۱.۷ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۳.۱ درصد بود.

در این گروه نرخ گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۰.۲ درصد، خوراکی‌ها ۰.۳ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۰.۶ درصد، میوه و خشکبار ۲.۲ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۰.۳ درصد و سبزیجات ۷.۱ درصد با کاهش مواجه شده است.

البته نرخ کالاهای این گروه نسبت به خرداد ماه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) با رشد چشم گیری مواجه بوده است؛ به گونه‌ای که به ترتیب برای خوراکی‌ها ۷۴.۱ درصد، نان و غلات ۴۱.۷ درصد، گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها ۹۶.۴ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۹۵ درصد، ماهی‌ها و صدف داران ۱۰۷ درصد، شیر، پنیر و تخم مرغ ۴۳.۸ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۵۳.۷ درصد، میوه و خشکبار ۷۸.۸ درصد، سبزیجات ۱۰۹.۳ درصد، شکر، مربا، عسل، شکلات و شیرینی ۸۵.۷ درصد و چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه ۶۶.۳ درصد رشد را شاهد بودیم.

از سوی دیگر، نرخ دخانیات نیز نسبت به اردیبهشت ماه ۰.۹ درصد و نسبت به خرداد ماه سال گذشته، ۱۰۹.۶ درصد رشد داشته است. همچنین بخش پوشاک و کفش نیز با رشد ۲.۵ درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری و رشد ۶۱.۳ درصدی نسبت به خرداد ماه سال گذشته مواجه بوده است.

گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها به طور کلی رشد ۱.۳ درصدی نسبت به ماه قبل و رشد ۲۶.۶ درصدی نسبت به خرداد ماه سال گذشته داشته است؛ در این گروه، بخش مسکن ۱.۴ درصد نسبت به اردیبهشت ماه و ۲۶ درصد نسبت به خرداد ماه سال گذشته با رشد قیمت مواجه شده است.

قیمت مبلمان و لوازم خانگی نیز نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری و خرداد ماه سال گذشته به ترتیب با رشد ۲.۶ درصدی و ۸۳ درصدی رو به رو بوده است. در عین حال، بخش مربوط به بهداشت و درمان و حمل و نقل نیز به ترتیب ۱.۴ و ۰.۴ درصد نسبت به اردیبهشت ماه و ۲۹.۶ و ۶۰ درصد نسبت به خرداد ماه سال گذشته رشد داشته است.

همچنین گروه تفریح و فرهنگ و ارتباطات به ترتیب با رشد ۲.۱ درصد و ۰.۵ درصد نسبت به اردیبهشت ماه و ۷۵.۶ درصد و۳۵.۹ درصد نسبت به خرداد ماه سال گذشته مواجه بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم رشد نوشابه گوشت گوشت قرمز خشکبار سبزیجات کفش گاز مسکن بهداشت و درمان حمل و نقل تورم مرکز آمار ایران نرخ تورم تورم نقطه به نقطه خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها

به گزارش خبرنگار مهر، بارش‌های اخیر روزنه امیدی برای جبران بخشی از کسری آب سدها شده حتی سرازیر شدن آب از سد هیرمند این بخشی از نگرانی‌های تأمین آب سیستان و بلوچستان را در ماه‌های گرم سال رفع کرد، اما به طور کلی سدهای کشور چه وضعیتی دارند آیا وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته دارند یا ممکن است در تابستان با چالش‌های آبی مواجه شویم

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران ورودی سدها از ابتدای سال آبی تا کنون ۲۵ میلیارد متر مکعب بوده که سال گذشته ۲۷ میلیارد متر مکعب بوده است این در حالیست که خروجی سدها از ابتدای سال آبی تا کنون ۱۵.۷۱ میلیارد متر مکعب بوده که این عدد در سال آبی گذشته اندکی کمتر بوده است. و در حال حاضر پرشدگی سدها به ۶۱ درصد است.

بر اساس آمار ارائه شده، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹,۹ میلیمتر می‌باشد.این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۲۰۹,۲ میلیمتر ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۸۰,۸ میلیمتر ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084089 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع گلستانی نسبت به سال گذشته